Gå til innhold

Jeg burde egentlig ta fagprøve i på jobben min.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen formell utdannelse for jeg klarer ikke å gjennomføre utdanningen  når det nærmer seg eksamen. 
 Jeg har to  på begynte fagbrev  mangler kun fagprøve .... den ene utdannelsen har jeg jobbet i  iskart 7 år og har absolutt ingen problemer men mangler fagbrevet. Men jeg har prøveskrekk, eksamens skrekk... eller noe. Jeg er veldig dårlig på og formulerer meg på papir.  Bare det å skrive her gir meg angst for rød streker å bevis på at jeg ikke kan. 
Jeg fikk påvist dysekeksi på videregående. 
noen som vet om det går Ann å ta fagprøve kun muntlig ? 

Anonymkode: 4488b...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har ingen formell utdannelse for jeg klarer ikke å gjennomføre utdanningen  når det nærmer seg eksamen. 
 Jeg har to  på begynte fagbrev  mangler kun fagprøve .... den ene utdannelsen har jeg jobbet i  iskart 7 år og har absolutt ingen problemer men mangler fagbrevet. Men jeg har prøveskrekk, eksamens skrekk... eller noe. Jeg er veldig dårlig på og formulerer meg på papir.  Bare det å skrive her gir meg angst for rød streker å bevis på at jeg ikke kan. 
Jeg fikk påvist dysekeksi på videregående. 
noen som vet om det går Ann å ta fagprøve kun muntlig ? 

Anonymkode: 4488b...146

Og selvfølgelig med praksisdelen .

Anonymkode: 4488b...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ingen formell utdannelse for jeg klarer ikke å gjennomføre utdanningen  når det nærmer seg eksamen. 
 Jeg har to  på begynte fagbrev  mangler kun fagprøve .... den ene utdannelsen har jeg jobbet i  iskart 7 år og har absolutt ingen problemer men mangler fagbrevet. Men jeg har prøveskrekk, eksamens skrekk... eller noe. Jeg er veldig dårlig på og formulerer meg på papir.  Bare det å skrive her gir meg angst for rød streker å bevis på at jeg ikke kan. 
Jeg fikk påvist dysekeksi på videregående. 
noen som vet om det går Ann å ta fagprøve kun muntlig ? 

Anonymkode: 4488b...146

Ikke hvil deg på unnskyldninger. Alle er redd for eksamen. Du skriver ikke nødvendigvis dårligere enn mange andre, og om du i tillegg har attest på dysleksi er det i seg selv virkelig ingen grunn til å la det være, og heller ikke noe som skaper problemer for deg for å gjennomføre denne eksamenen. Er du god nok faglig? Vil du ha papirer på det? Javel, da er det bare å melde deg opp, dette klarer du. Både lønn og jobbsikkerhet øker med fagbrevet. Få det gjort! Heier på deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Luten, nå lener du deg på unnskyldninger. Dysleksi er dessuten ingen unnskyldning, det er en forklaring. Du har papirer som viser at du har påvist dysleksi, skal opp til en fagprøve i praktisk fag, der din rettskriving virkelig ikke er viktig. 

Å være redd for eksamen, eksamensnerver heter det, og er bare sunt, for da er man skjerpet. 

Ergo: Se til å få meldt deg opp til de fagprøvene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være helt fryktelig å ha eksamensnerver, men det kan ikke få stoppe deg om du vil gjennomføre. Ingen har dødd av eksamen, du vil fremdeles ha puls etterpå. Med kjent dysleksi får du tilrettelegging, og det vil være bra for deg på så mange måter å gjennomføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med dem

Alle med dysleksi får tilrettelegging, og det med eksamensnerver er veldig vanlig og noe de også vet om 

Det skulle ikke være noe problem for deg å gjennomføre om du er faglig flink nok. 

Ingen er ute etter å ta deg, alle ønsker jo at du skal få det til. Sensorene er bare mennesker de også, så pust med magen og fiks deg dette fagbrevet, det klarer du. 

Anonymkode: 8da2e...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for oppmuntrende ord,  er ikke redd for den praktiske delene og delen der jeg skal snakke med sensorene men den skriftlige delen.  

Jeg klarte jo førerkortet  på 1.forsøk. 

Jeg har papirer på at jeg har dyseleksi . 

Anonymkode: 4488b...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...