Gå til innhold

Nå er det nok! Jeg skal gjøre det slutt!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er 23 og 25 år. Er så lei av mannen!! 
Vi har vært sammen 1 år, men nå er jeg lei av at han er sammen med PC/mobilen og jeg fungerer som en kjøkkenmaskin/husvert.

Når han ikke er på jobb sitter han med pcn og gamer. Han står opp, tar seg litt mat og går og setter seg ved den jævla pcn. Der blir han til han må på do eller blir sulten. Han tar med seg mobilen til matbordet også. Så sitter han på pcn til sånn 1 på natta. Jeg kan også sitte oppe en stund, for jeg jobber turnus. Når han endelig slår av den jævla pcn så setter han seg faen meg i sofaen og skroller på mobilen!! Der kan han sitte til 4 på natten.... 

nei det er ikke en annen dame. Jeg har gått bak han og sett skjermen og det er aldri noe mistenkelig. Det virker som det dreier seg om spill, eller ting å kjøpe.

Han treffer jo ikke folk lenger heller..

Han tekster heller over nettet. Men nå er jeg bare konstant irritert på ham. Jeg elsker han ikke mer. 

Anonymkode: 34b85...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud å barnslig. Har du tatt det opp med han? Kan jeg spør hvor ofte har dere sex? 

Anonymkode: 761e3...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Herregud å barnslig. Har du tatt det opp med han? Kan jeg spør hvor ofte har dere sex? 

Anonymkode: 761e3...a1d

Jeg eller han som er barnslig? 
Vi har ikke sex for jeg sover ofte når han kommer og legger seg... 

Pcn er det eneste som betyr noe her tydeligvis. Det kommer til å bli sånn igjen om jeg tar det opp. 
 

Han og pcn kan få være alene ;) 

Anonymkode: 34b85...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forhold som er så ferskt og han holder på slik, det hadde jeg ikke orket å investere mer tid eller energi i. Unntaket er om dere har rukket å få barn sammen, da bør dere først forsøke parterapi!

Jeg hadde tatt det opp helt saklig med ham, at han er avhengig av mobilen/pc'en, og at du ikke orker å leve med en mann som styres av sin avhengighet, som ikke bidrar i felles hjem og som tar deg for gitt, uten å gi noe av seg selv. Og så hadde jeg fortalt ham at det var slutt. Om han da våkner og legger seg langflat, går med på parterapi og ev. søker hjelp for sin avhengighet, da ville jeg vurdert oppriktigheten hans før jeg sjekket om jeg orket å gi det mer tid.

Du er alene i dette forholdet slik det er i dag, da får du det bedre alene, slik jeg ser det. Om dere ikke har barn - pass for all del på å ikke bli gravid før du gjør det slutt!

Anonymkode: b52e8...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han høres ut til å være deprimert...

Anonymkode: e1a6c...2cb

Om han er det så er det hans ansvar som voksen mann å søke hjelp for at det ikke skal gå utover den han deler livet sitt med. Man kan ikke hjelpe den som ikke vil hjelpe seg selv. Er han faktisk deprimert og søker hjelp, da stiller det seg annerledes.

Anonymkode: b52e8...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et forhold som er så ferskt og han holder på slik, det hadde jeg ikke orket å investere mer tid eller energi i. Unntaket er om dere har rukket å få barn sammen, da bør dere først forsøke parterapi!

Jeg hadde tatt det opp helt saklig med ham, at han er avhengig av mobilen/pc'en, og at du ikke orker å leve med en mann som styres av sin avhengighet, som ikke bidrar i felles hjem og som tar deg for gitt, uten å gi noe av seg selv. Og så hadde jeg fortalt ham at det var slutt. Om han da våkner og legger seg langflat, går med på parterapi og ev. søker hjelp for sin avhengighet, da ville jeg vurdert oppriktigheten hans før jeg sjekket om jeg orket å gi det mer tid.

Du er alene i dette forholdet slik det er i dag, da får du det bedre alene, slik jeg ser det. Om dere ikke har barn - pass for all del på å ikke bli gravid før du gjør det slutt!

Anonymkode: b52e8...368

I tillegg så har han jo blitt helt sløv. Han har kanskje alltid vært litt sløv på dette området, kanskje foreldrene hans skjente han bort? 
men han slukker ikke lyset etter seg! Om jeg drar på jobb før han, så kommer jeg alltid hjem til en leilighet der ALT lyset står på. Badet, kjøkkenet, stuen. Jeg slukker alltid. Slik er det om han er oppe om nettene også. Lysene er ikke slukket.... slikt irriterer meg.

Anonymkode: 34b85...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Om han er det så er det hans ansvar som voksen mann å søke hjelp for at det ikke skal gå utover den han deler livet sitt med. Man kan ikke hjelpe den som ikke vil hjelpe seg selv. Er han faktisk deprimert og søker hjelp, da stiller det seg annerledes.

Anonymkode: b52e8...368

Mange vet ikke at de er deprimerte. Hvordan kan vedkommende da be om hjelp? Her burde vel HI vært mer forståelsesfulle og behjelpelig....

Anonymkode: e1a6c...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I tillegg så har han jo blitt helt sløv. Han har kanskje alltid vært litt sløv på dette området, kanskje foreldrene hans skjente han bort? 
men han slukker ikke lyset etter seg! Om jeg drar på jobb før han, så kommer jeg alltid hjem til en leilighet der ALT lyset står på. Badet, kjøkkenet, stuen. Jeg slukker alltid. Slik er det om han er oppe om nettene også. Lysene er ikke slukket.... slikt irriterer meg.

Anonymkode: 34b85...8c8

Det er jo mulig han er blitt deprimert eller fått angst, som en annen nevner. Men i så fall må han jo gjøre noe med det selv, søke hjelp, gå i behandling, fortelle deg at han ikke har det bra osv.

Hvor lenge har han vært slik? Har det skjedd noe spesielt som har endret ham?

Anonymkode: b52e8...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Mange vet ikke at de er deprimerte. Hvordan kan vedkommende da be om hjelp? Her burde vel HI vært mer forståelsesfulle og behjelpelig....

Anonymkode: e1a6c...2cb

Er PC sitting tegn på depresjon automatisk? Nei, det er nok en grunn til at det kalles det digitale dopet. Han er rett og slett sløvet og avhengig. 

Anonymkode: 34b85...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er jo mulig han er blitt deprimert eller fått angst, som en annen nevner. Men i så fall må han jo gjøre noe med det selv, søke hjelp, gå i behandling, fortelle deg at han ikke har det bra osv.

Hvor lenge har han vært slik? Har det skjedd noe spesielt som har endret ham?

Anonymkode: b52e8...368

Nei, bare gradvis utdøende forhold. Og mer PC sitting.

Anonymkode: 34b85...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange vet ikke at de er deprimerte. Hvordan kan vedkommende da be om hjelp? Her burde vel HI vært mer forståelsesfulle og behjelpelig....

Anonymkode: e1a6c...2cb

Da får Hi si at hun har inntrykk av at han er blitt deprimert og at dette ikke lenger går, at han må oppsøke hjelp om forholdet skal fortsette, for slik det er nå fungerer det i hvert fall ikke. De er to i det forholdet, uansett om han er deprimert eller ikke, begge har ansvar for å kommunisere med hverandre.

Anonymkode: b52e8...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange vet ikke at de er deprimerte. Hvordan kan vedkommende da be om hjelp? Her burde vel HI vært mer forståelsesfulle og behjelpelig....

Anonymkode: e1a6c...2cb

Hun er da ikke hans sykepleierske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud å barnslig. Har du tatt det opp med han? Kan jeg spør hvor ofte har dere sex? 

Anonymkode: 761e3...a1d

Han er barnslig så klart. Han er ikje deprimert, det er tull...

Anonymkode: 761e3...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke tar ansvar for seg sjøl og dem rundt seg er komplett dødvekt. Ut med ham. Dere er jo knapt voksne, det er for tidlig å ha døde forhold før dere har begynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jo vært sammen kun 1 år. 

Dropp hele ham! Han er en liten unge i forhold til mange menn. 

Anonymkode: 26dc2...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp den forvokste guttungen. 

Han trenger noen flere år før han er moden nok til å forstå konsekvensene av det han driver med. Utvikling av frontal-lappene i hjernen, heter det. 

Anonymkode: 287e1...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi han et ultimatum, gjør han ikke noe led livet sitt slik at dere får det bedre, så er det bare å droppe han.

Jeg holdt ut med en forvokst baby i 5 år og jeg angrer på at jeg lot det gå så lange år før jeg takket for meg.

Jeg stilte ultimatum og da det ikke fungerte, så var løpet kjørt. 

Anonymkode: ccb23...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...