Gå til innhold

Dere som rakker ned på Solberg, vet dere at hun er den mest feministiske regjering vi har hatt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I anledning Kvinnedagen 8. mars har ABC Nyheter bedt alle 20 medlemmer av Solbergs FrP-Høyre-Venstre-regjering avklare om de «definerer seg som feminist». Et flertall av regjeringens medlemmer har ingen problemer med å bruke begrepet om seg selv.

Kulturminister Trine Skei Grande (V) er klokkeklar:

– Ja, selvfølgelig er jeg feminist, noe annet ville vært helt underlig i 2018.

– Svaret er ja. Jeg er høyrepolitiker, konservativ og feminist, svarer hennes regjeringskollega, næringsminister Torbjørn Røe Isaksen (H).

Og hans departementetskollega, fiskeriminister Per Sandberg (FrP) svarer:

– Ideologien feminisme er nok de aller fleste for, også jeg.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2018/03/08/195377125/feminister-preger-solberg-regjeringen-bare-en-minister-avviser-begrepet

Saken er faktisk den at Solbergs regjering er den mest feministiske regjering vi har hatt, noensinne! Så til dere som rakker ned på et medkvinneske, hva ønsker dere å oppnå med det? Vi kunne fått Støre til statsminister istedet og han er ikke noen feminist. Da hadde vi fått Giske til minister også. Sammen med en rekke andre menn.

Så hva er egentlig poenget med å rakke ned på Solberg og hennes regjering? Er det virkelig så mange her som har noe mot feminisme? Som mener at kvinner ikke skal ha like rettigheter med menn? At kvinner skal tjene mindre enn menn?

Anonymkode: 597d1...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Medkvinneske??

Jeg foretrekker at de som sitter i regjering og som tar avgjørelser som påvirker vårt liv nå og i fremtiden er kompetente nok, stabile nok, respekterer menneskerettigheter, følger norske lover. Mann eller kvinne er underordnet da.

Se på hvor mange ministre som har måttet gå.

Erna selv lyver til Stortinget og folket fra Stortingets talerstol og nekter å ta opp menneskerettigheter med de stater dette burde tas opp med. Erna har alltid "tillit til" sine statsråder, uansett hvilke uhyrligheter de har sagt eller gjort.

Siv styrer skuten med Erna som gallionsfigur. Hun har gjentatte ganger over flere år bevisst unnlatt å melde til politiet om tilfeller hun har fått vite om, tilfeller der hennes partitopper har begått seksuelle overgrep mot barn under seksuell lavalder.

Listhaug har vist flere ganger at hun har lite eller ingen respekt for det Stortinget hun er innvalgt på og tar aldri selvkritikk når hun sier eller gjør ting som er helt uakseptable for en som skal være med på å styre landet vårt.

Hauglie se vi jo heller ikke har noe imot å holde tilbake viktig informasjon.

Feminisme betyr ikke at man skal sette en kvinne på topp bare fordi at... det virker kun mot sin hensikt.

De som styrer landet vårt bør være de som er best egnet, uansett kjønn. Vi har langt bedre enn disse!

Anonymkode: 4f8a1...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er maktsyk og en elendig leder so tillater ALT bare hun slipper å gå. Det er ikke mer greit fordi hun er kvinne.

Anonymkode: 4b312...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg har hørt. Å kalle seg feminist er ikke kvalifiserende for noe som helst. Dessuten er det  handlinger og ikke ord som teller, enten det er feminisme eller andre ting det gjelder.

Anonymkode: 2b4a2...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke at det er flere kvinner i regjeringen enn tidligere, når regjeringen gjør en helt latterlig dårlig jobb. 

For meg er politikken viktigere enn andelen kvinner, og jeg er imot kvotering. 

Er selv en karrierekvinne i et sterkt mannsdominert yrke. Sitter ukentlig på styrerom som eneste kvinne. Jeg sitter der fordi jeg er dyktig, flinkere enn konkurrerende menn. Hadde IKKE ville sitter der som en som ble kvotert inn der. 

Anonymkode: 136ca...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil kalle meg selv feminist, det hindrer absolutt ikke at jeg er gnistrende uenig i mye regjeringen Solberg gjør, det hindrer ikke at jeg synes Solberg er en ryggesløs statsminister. Uavhengig av om hun er en hun eller han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg signerer alle tidligere kommentarer, og understreker at det å erklære seg som feminist ikke er avgjørende for om man er egnet som statsråd eller ei. Dagens regjering fører en helt hinsides politikk, landet raseres og er (i ferd med å bli) et iskaldt samfunn der viktige verdier som medmenneskelighet, solidaritet og utjevning er strøket fra vokabularet. 

Det spres løgner over en lav sko, den ene etter den andre bryter norsk lov og klasseskillene blir større, dag for dag. Totalt forkastelig! 

Anonymkode: 5b440...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er feminist...og vil nok si at det ikke holder å si at man er feminist.

Vi snakker om en regjering som vurderte å innskrenke abortloven... 

Anonymkode: 7fa32...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Medkvinneske??

Anonymkode: 4f8a1...164

Egalias døtre. Jeg tror man må være feminist for å ha lest den.

Anonymkode: a6489...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Egalias døtre. Jeg tror man må være feminist for å ha lest den.

Anonymkode: a6489...75c

Det holder å være i live. 

Anonymkode: 2b4a2...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være feminist betyr ikke at man alltid er enig med alle kvinner i alt.

Jeg er grunnleggende uenig med de aller fleste på høyresiden, enten de er kvinner eller menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, du har visst ikke skjønt så mye, verken om politikk eller kvinner. Det at du graver fram snart to år gamle artikler fra nettavisen og bruker dette til støtte for en argumentasjon som ikke henger sammen, minner meg veldig om en viss kvinnehatende, utestengt bruker som pleier å gjøre nettopp dette. 

Jeg vet ikke helt hva du prøver å oppnå, du vet jo godt at hver gang du gjør dette, blir du sablet ned og ledd av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Saken er faktisk den at Solbergs regjering er den mest feministiske regjering vi har hatt, noensinne!

Så hva er egentlig poenget med å rakke ned på Solberg og hennes regjering? Er det virkelig så mange her som har noe mot feminisme? 

Anonymkode: 597d1...025

Ja, det er kvinner som sitter i alle de viktigste politiske posisjonene i Norge. Men de er nok bare "wannabe" feminister. 

I Sverige derimot har Riksdagen gått så langt som å si at alle politiske beslutninger skal være i tråd med feministisk ideologi og verdier. Det er derfor de trosser faglige anbefalinger og holder tilbake hpv-vaksine for gutter, noe som medfører fler hundre årlige unødvendige dødsfall. De hyller også at det er over 20 % arbeidsledighet blant de yngste mennene i arbeidslivet, mens det samtidig er under 10 % arbeidsledige unge kvinner i samme alder osv.

Feminismen er skadelig ideologi, fordi den misbruker det fantastiske ordet likestilling for å skade gutter og drive ensporet kvinnekamp og kjønnskrig. Nei til feminisme, ja til likestilling!

Anonymkode: 061df...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

I anledning Kvinnedagen 8. mars har ABC Nyheter bedt alle 20 medlemmer av Solbergs FrP-Høyre-Venstre-regjering avklare om de «definerer seg som feminist». Et flertall av regjeringens medlemmer har ingen problemer med å bruke begrepet om seg selv.

Kulturminister Trine Skei Grande (V) er klokkeklar:

– Ja, selvfølgelig er jeg feminist, noe annet ville vært helt underlig i 2018.

– Svaret er ja. Jeg er høyrepolitiker, konservativ og feminist, svarer hennes regjeringskollega, næringsminister Torbjørn Røe Isaksen (H).

Og hans departementetskollega, fiskeriminister Per Sandberg (FrP) svarer:

– Ideologien feminisme er nok de aller fleste for, også jeg.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2018/03/08/195377125/feminister-preger-solberg-regjeringen-bare-en-minister-avviser-begrepet

Saken er faktisk den at Solbergs regjering er den mest feministiske regjering vi har hatt, noensinne! Så til dere som rakker ned på et medkvinneske, hva ønsker dere å oppnå med det? Vi kunne fått Støre til statsminister istedet og han er ikke noen feminist. Da hadde vi fått Giske til minister også. Sammen med en rekke andre menn.

Så hva er egentlig poenget med å rakke ned på Solberg og hennes regjering? Er det virkelig så mange her som har noe mot feminisme? Som mener at kvinner ikke skal ha like rettigheter med menn? At kvinner skal tjene mindre enn menn?

Anonymkode: 597d1...025

Så du tenker at man skal se gjennom fingrene på økte forskjeller og en nedbygging av velferdsstaten fordi det er en kvinnedominert regjering? 

Anonymkode: dd19a...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er kvinner som sitter i alle de viktigste politiske posisjonene i Norge. Men de er nok bare "wannabe" feminister. 

I Sverige derimot har Riksdagen gått så langt som å si at alle politiske beslutninger skal være i tråd med feministisk ideologi og verdier. Det er derfor de trosser faglige anbefalinger og holder tilbake hpv-vaksine for gutter, noe som medfører fler hundre årlige unødvendige dødsfall. De hyller også at det er over 20 % arbeidsledighet blant de yngste mennene i arbeidslivet, mens det samtidig er under 10 % arbeidsledige unge kvinner i samme alder osv.

Feminismen er skadelig ideologi, fordi den misbruker det fantastiske ordet likestilling for å skade gutter og drive ensporet kvinnekamp og kjønnskrig. Nei til feminisme, ja til likestilling!

Anonymkode: 061df...aa2

Du skriver det som om det er noe galt i det? Det er udelt positivt, å støtte feminisme, å kjempe for feminisme, betyr å kjempe kvinners kamp, for kvinnekampen, kvinners sak, kvinnesaken, for kvinner. Menn har undertrykket kvinner i mange tusen år, det er på høy tide at det snur. Merkelig nok så blir gutter og menn hengende etter uten fordeler som kjønn. Det sier jo litt om mennene det? De får ta den kampen om det er så viktig for dem. Kampen for å ansvarliggjøre menn.

Anonymkode: a6489...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du tenker at man skal se gjennom fingrene på økte forskjeller og en nedbygging av velferdsstaten fordi det er en kvinnedominert regjering? 

Anonymkode: dd19a...dab

Vi skal se gjennom fingrene med ting som menn klager på i alle fall, ja. De er bare opptatt av ting som menn tjener på.

Anonymkode: a6489...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erna er et kaldt menneske. Jeg var mye mer fornøyd med Jens som statsminister, en mann med hjertevarme. 

Anonymkode: 09b59...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikere sier mye, men gå litt i sømmene på hva de faktisk gjør. Vil en ekte feminist åpne for endring i abortloven, når velgerne er i mot og partiet er uenig? Det ble gjort for å sikre regjeringssamarbeid. Er du da feminist fordi du selv sier at du er det? 

Anonymkode: c00b6...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...