Gå til innhold

Hvorfor skjer dette? Større beløp som er brukt som plutselig vises i saldo?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er så irriterende. 
Kjøpte nylig en ting til 9000. Samme dag som jeg kjøpte det viste nettbanken at beløpet var trukket. 
men fem dager senere var beløpet lagt til igjen i saldo. Ingen spor på at noe var kommet inn på min konto, saldoen stod med 9000 ekstra i to dager og så forsvant det. 
Hvorfor skjer dette ?

Anonymkode: 1e770...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper det har noe med at pengene meldes ut å gjøre. Opplevd dette mye, særlig når jeg tok ut penger i utlandet. Mao pengene står på saldoen, men ikke på disponibelt beløp. Så går det et par dager, så meldes pengene ut for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange steder holdes bare beløpet av, det låses på en måte så du ikke kan bruke dem, men de er ikke trekt fra konto. 

Anonymkode: 9291d...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg opplevd med Norwegian. Og det er SÅ irriterende. Banken sier at det er Norwegian som styrer dette, og at det i praksis kan skje helt frem til avreise. Det er ekstremt uforutsigbart dersom reisen er langt frem i tid. Det blir være helt unødvendig at jeg som kunde skal måtte holde styr på dette. Hva hvis jeg bruker pengene og de ikke står på konto når de finner det for godt å trekke beløpet? 

Anonymkode: d750e...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har jeg opplevd med Norwegian. Og det er SÅ irriterende. Banken sier at det er Norwegian som styrer dette, og at det i praksis kan skje helt frem til avreise. Det er ekstremt uforutsigbart dersom reisen er langt frem i tid. Det blir være helt unødvendig at jeg som kunde skal måtte holde styr på dette. Hva hvis jeg bruker pengene og de ikke står på konto når de finner det for godt å trekke beløpet? 

Anonymkode: d750e...626

Du bør uansett alltid betale med kredittkort, og betale regningen til forfall for å unngå renter.

Anonymkode: 8efdd...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det ikke er en bankaxept transaksjon (bankaxept er norsk standard og debit), men en visa/mastercard (hva du nå enn har på bankkortet ditt), blir beløpet reservet på kontoen din og ikke trykket med en gang. 

Den reservasjonen er tidsbegrenset, så har ikke de som skal ha betalt fått somlet seg til å få betalt, går reservasjonen ut på tid. Men du har fortsatt autorisert den, i det du betalte. Så da dukker den opp igjen når betalingen endelig skjer. 

Håper det var litt forståelig, jeg er ikke så flink å forklare. 

Anonymkode: 8e40a...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...