Gå til innhold

Fornøyelig lesing på nett...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 minutter siden, Pashla skrev:

Huff. Stakkars da. Jeg syns ikke det er så snilt å publisere den her.

Forstår hva du mener om du bare leste begynnelsen, men du må lese hele tråden. Det er ikke slemt, jeg lover :)

Anonymkode: 3d390...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forstår hva du mener om du bare leste begynnelsen, men du må lese hele tråden. Det er ikke slemt, jeg lover :)

Anonymkode: 3d390...e67

Ja, nå er jeg kommet til Yves Roquefort, ler høyt! Takk! (Hadde helt vondt av stakkaren først!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

(Det lignet litt på de merkelige novellene Ribsern pleide å publisere her på DiB, han der sensurerte spammeren du vet. Erik blåbærkratt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Pashla skrev:

Ja, nå er jeg kommet til Yves Roquefort, ler høyt! Takk! (Hadde helt vondt av stakkaren først!)

Ja, kjære Yves Roquefort er herlig :D

Anonymkode: 3d390...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pashla skrev:

(Det lignet litt på de merkelige novellene Ribsern pleide å publisere her på DiB, han der sensurerte spammeren du vet. Erik blåbærkratt.)

Skrev du blåbærkratt, eller har de den morsomme autocorrecten enda? Vekket bare minner 😂

Anonymkode: e7915...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skrev du blåbærkratt, eller har de den morsomme autocorrecten enda? Vekket bare minner 😂

Anonymkode: e7915...245

Korrigeringen er borte. Dessverre. For det morsomme var at det var mulig å forandre stil på en bokstav (si, siste Sen i blåbærkratt) til samme som resten av teksten. Men i og med at det var forandret så leste scriptet som tolket det som sto der ikke "blåbærkratt" (som så ville ha blitt forandret til "blåbærkratt"), men i stedet, "Ribs<font=times roman size=9>s</font></size>kog". Derfor trigget det ikke "forandre til blåbærkratt", men gikk istedet igjennom, slik at folk leste det som, "blåbærkratt", uten at folk skjønte hvordan en fikk til å skrive navnet uten at det ble forandret.

Det var moro å irritere vettet av folk med at de ikke fikk til.

Dessverre har de ikke tatt med den rutinen til det "nye" forumet (etter at de gikk over til ipboard).

Anonymkode: 2639b...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg tok feil. Det er der fortsatt. Ribsskog. 14 er normal tekststørrelse for øvrig. Velg en bokstav i ordet, sett til størrelse 14, og alt ser normalt ut for det blotte øye, men ikke for tolkningsscriptet bak ipboard.

Anonymkode: 2639b...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh, jeg tok feil. Det er der fortsatt. Ribsskog. 14 er normal tekststørrelse for øvrig. Velg en bokstav i ordet, sett til størrelse 14, og alt ser normalt ut for det blotte øye, men ikke for tolkningsscriptet bak ipboard.

Anonymkode: 2639b...41f

Skjønner. Det første svaret ga lite mening 😂

Anonymkode: e7915...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skrev du blåbærkratt, eller har de den morsomme autocorrecten enda? Vekket bare minner 😂

Anonymkode: e7915...245

Jeg skrev hans rette navn, det ble korrigert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner. Det første svaret ga lite mening 😂

Anonymkode: e7915...245

Forumet har et (av mange) program som ser, forenklet og fornorsket, noe slik ut:

1. les teksten i kommentaren
2. hvis teksten i kommentaren inneholder ordet "Ribsskog" så bytt ut det ordet mot "blåbærkratt".

Når du forandrer på tekst i kommentarfeltet, som ved å gjøre teksten fet, så leser forumet teksten i rått URL-format. Det er en måte å fortelle maskinen at, "disse bokstavene er helt normale, slutt på normal tekst, den neste bokstaven skal ha størrelse 14, skal være fet, S, slutt på størrelse 14 på teksten, slutt på fet tekst, de bokstavene skal være normale". Uten det så vet ikke maskinen om at teksten skal være annerledes. Da vet den ikke at dette skal være fete bokstaver.

Det du ser er bare skråstilt tekst, eller fet tekst. For maskinen ser det noe slik ut:

Det du ser er bare <nå skal bokstavene være skråstilte> skråstilt <slutt på skråstilte bokstaver> tekst, eller <nå skal teksten være fet> fet <slutt på fet tekst> tekst.

Så når du forandrer på en bokstav i "Ribsskog" så leser programmet den teksten ikke som "Ribsskog", men som, "Ribs <nå skal teksten være fet> s <slutt på fet tekst> kog". Det du ser på din skjerm, fordi nettleseren din "oversetter" teksten, er: "Ribsskog".

Uansett så i og med at en bokstav er forandret så leser ikke programmet, som sjekker om ordet, "Ribsskog", er der, lenger ordet, "Ribsskog", men, "Ribs <nå skal teksten være fet> s <slutt på fet tekst> kog", noe som gjør at programmet ikke forandrer på "Ribsskog" til "blåbærkratt".

Anonymkode: 2639b...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pashla skrev:

Ja, nå er jeg kommet til Yves Roquefort, ler høyt! Takk! (Hadde helt vondt av stakkaren først!)

Dette har da virkelig ligget her inne også? Jeg har aldri vært på KG (det får da være måte på) men dette høres meget kjent ut.

Anonymkode: e6807...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Korrigeringen er borte. Dessverre. For det morsomme var at det var mulig å forandre stil på en bokstav (si, siste Sen i blåbærkratt) til samme som resten av teksten. Men i og med at det var forandret så leste scriptet som tolket det som sto der ikke "blåbærkratt" (som så ville ha blitt forandret til "blåbærkratt"), men i stedet, "Ribs<font=times roman size=9>s</font></size>kog". Derfor trigget det ikke "forandre til blåbærkratt", men gikk istedet igjennom, slik at folk leste det som, "blåbærkratt", uten at folk skjønte hvordan en fikk til å skrive navnet uten at det ble forandret.

Det var moro å irritere vettet av folk med at de ikke fikk til.

Dessverre har de ikke tatt med den rutinen til det "nye" forumet (etter at de gikk over til ipboard).

Anonymkode: 2639b...41f

Dette ble brått festlig. :D :D 

Anonymkode: e6807...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...