Gå til innhold

Når får man vite om man har kommet inn på vgs???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min sønn går i 9 trinn. Men neste år skal han søke skole i to forskjellige kommuner. 

Når får man vite om man kommer inn der man har søkt? Juni?  Juli?? 

Tenker litt ifht hybel.....

Anonymkode: 75f37...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I begynnelsen av juli, sånn ca 5. om jeg ikke husker feil er det her i alle fall. Merket at vi var flere som satt og ventet på om ungdommene våre hadde kommet i VGS på samme tid. Så det er mulig det er samme dato i hele Norge.

Anonymkode: f9dc5...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

I begynnelsen av juli, sånn ca 5. om jeg ikke husker feil er det her i alle fall. Merket at vi var flere som satt og ventet på om ungdommene våre hadde kommet i VGS på samme tid. Så det er mulig det er samme dato i hele Norge.

Anonymkode: f9dc5...6f1

Nei. Fylkene kjører etter hverandre pga elever som søker i flere fylker. Det er ikke samordna opptak for vgs enda ettersom dataene har vært fylkesvise og ikke sentrale. Dette er i endring nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Nei. Fylkene kjører etter hverandre pga elever som søker i flere fylker. Det er ikke samordna opptak for vgs enda ettersom dataene har vært fylkesvise og ikke sentrale. Dette er i endring nå. 

Nei, jeg vet at det ikke er samordna opptak, men vi var en gjeng med mødre fra 4 forskjellige fylker som med unger som ventet svar samme dag, så noen har samme dag i alle all. Det må det jo selvfølgelig være, hvis ikke ville det jo tatt nesten tre uker fra første til siste fikk svar. Men nå har jeg av rein nysgjerrighet bladd gjennom en del fylker, og det ser ut som om første-inntaket er mellom 3. og 10. juli.

Men jeg skjønner ikke hvorfor det at noen søker i forskjellige fylker skal gjør at de ikke kan ha gi beskjed på samme dag. Snarere tvert i mot. 

Anonymkode: f9dc5...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nye regler på poengregning nå, så det er ikke så lett å komme inn i "feil" kommune lenger. 

Man får ekstrapoeng for å søke på nærskolen og de har laget litt andre skolegrenser. 

Har 10.klassing i år og her har det blitt sånn at en del ungdommer har fått skolen det er vanskeligst å komme deg til som nærskole, så det må nok gjøres noe med busstilbudet den veien. 

Anonymkode: 5f1c5...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...