Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på julegaver til nieser og nevøer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bruker ca 1000 kr per niese/nevø (det er totalt fire stk), og vi bruker ca det same per søsken og partner (altså per person). 

Anonymkode: b4fb3...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2-500,- Kommer litt an på hva de ønsker og hvor god råd jeg har☺️

Til søsken med partner kjøper jeg for rundt 500,- tilsammen

Anonymkode: 84fda...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ca 300 til nieser og nevøer. 0 til søsken 

Anonymkode: 39411...375

hvorfor

Anonymkode: 2a7c2...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gir 1000 Kr til hver av dem.. Det er mye, men vi har liten familie. Vi har bare tre tante/onkel-barn. Mannen har ingen søsken og jeg har ei søster med tre barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun 2 nieser og nevøer, og de er godt voksne nå, så de får ikke gave, men de har 2 barn, og de barna får gave til ca 500 kr hver. 

Anonymkode: 270dd...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet for 4-500kr per barn. Og til søsken har vi blitt enig om å gi en liten pargave til 200kr bare. Vi vil heller fokusere på å gi til barna, og vi voksne ønsker oss sjeldent noe uansett. Og masse presanger blir det bestandig likevel :)

Anonymkode: a176d...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og søstrene mine er enige om 300kr til hverandres barn. Vi kjøper ingenting til de voksne. 

Anonymkode: 72cfe...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange år har vi ligget på ca 500 til hverandres barn vi søsken. Og muligens rundt 300 til hverandre. 

Men i år har jeg så dårlig råd (ufør) at jeg klarer max 300 på mine nieser og nevøer. Mine søsken skal jeg klare å hoste opp en vinflaske til 100 lappen. 

Anonymkode: 061ca...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig varierende. I år har jeg snakket med søsteren min og de to guttene hennes får brukt. Vi har en del dyre billeker etc ++ fra vår eldste. Ubrukt klokke. Ubrukt sovepose osv. Så lager en stor pakke til seksåringen og to åringen hennes. En annen liten nevø brukte jeg vel 350kr på. Ett ullsett ++ Han er under året. Pleier å ligge på 300 +\-

Anonymkode: 97f62...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12/6/2019 at 2:35 PM, Anonym bruker said:

Og til egne voksne søsken? 

Anonymkode: a771a...5a3

500-1500

2000-4000 til søsken

Anonymkode: 9dfcc...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

hvorfor

Anonymkode: 2a7c2...553

Hvorfor gi gaver til voksne folk som stort sett har penger til å kjøpe det de trenger selv 🤷‍♀️

Anonymkode: d9b45...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor gi gaver til voksne folk som stort sett har penger til å kjøpe det de trenger selv 🤷‍♀️

Anonymkode: d9b45...1d1

Fordi det er koselig.

Fordi det er en veldig feil lærdom å gi barna at bare de skal ha gaver mens de voksne sitter og ser på.

Anonymkode: 759a0...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to søstre så vi kjøper felles gaver. Ca 400 kr til tantebarn fra oss begge. Ca 600 kr år søsken/svogerpar. 

Anonymkode: 42dd0...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 kr til tantebarn. Hender en gang imellom at det blir litt mer (4-500). 
Har bare to.

Vi voksne søsken har nettopp sluttet å gi gaver til hverandre, gir en liten symbolsk hilsen ala Twistpose 😋

Anonymkode: 954e8...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300kr til nieser/nevøer. Vi gir ikke noe til søsken med barn, mens søsken uten barn får ca 3-400kr.

Anonymkode: 551d7...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun en nevø igjen som får julegave, han får vel for rundt 400 kroner. Ellers er det noen grandtantebarn som får gaver, for ca 350 kr pr barn. Mine egne søsken har jeg ikke kjøpt gaver til på mange, mange år. 

Anonymkode: 7b9cc...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...