Gå til innhold

Rengjøring i leilighet. Tar 1.5 time. Hvor mye bør jeg betale?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville kanskje gjort det for 600 kr hvis vaskeutstyr og midler var på stedet og det ikke var reisevei.

Forutsatt at det var lovlig uten skatt og mva.

Anonymkode: 77e8a...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskehjelpen her tar 200 kr timen hvitt. Jeg holder da alle vaskemidler og hun har et lite enkeltmannsforetak som hun skriver regning gjennom. 

Anonymkode: 91edd...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 430 kr timen til Freska, tror jeg. Det burde koste mindre hvis det er enkeltmannsforetak. 

Anonymkode: c4f4a...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi betaler 430 kr timen til Freska, tror jeg. Det burde koste mindre hvis det er enkeltmannsforetak. 

Anonymkode: c4f4a...134

Hvorfor burde det koste mindre hvis det er et enkeltmannsforetak ? 

Anonymkode: b6c96...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor burde det koste mindre hvis det er et enkeltmannsforetak ? 

Anonymkode: b6c96...51e

Det er mye billigere å drifte et enkeltmannsforetak altså. 

Anonymkode: 91edd...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er mye billigere å drifte et enkeltmannsforetak altså. 

Anonymkode: 91edd...382

Nei, det er det ikke. Hvorfor tror du det?

Anonymkode: 77e8a...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mye billigere å drifte et enkeltmannsforetak altså. 

Anonymkode: 91edd...382

Hvor har du den ideen fra ? Jeg har selv drevet et enkeltmannsforetak og vet at det såvisst ikke er riktig.

Anonymkode: b6c96...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor burde det koste mindre hvis det er et enkeltmannsforetak ? 

Anonymkode: b6c96...51e

Fordi da går hele summen rett til renholderen. Når jeg gir Freska 430 kr, gir ikke de hele den summen videre til min renholder. En god del går bort til administrasjon: nettsiden, kundeservice osv. Jeg synes det er ok og verdt å betale ekstra for, men jeg ville ikke betalt 430 kr timen til en renholder som driver enkeltmannsforetak. 

Anonymkode: c4f4a...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi da går hele summen rett til renholderen. Når jeg gir Freska 430 kr, gir ikke de hele den summen videre til min renholder. En god del går bort til administrasjon: nettsiden, kundeservice osv. Jeg synes det er ok og verdt å betale ekstra for, men jeg ville ikke betalt 430 kr timen til en renholder som driver enkeltmannsforetak. 

Anonymkode: c4f4a...134

For det første kan du ha ansatte om du driver et enkeltmansforetak akkurat som om du har et a/s.

Du har krav til regnskapsføring, revisjon, forsikring, mva og reklame på samme måten.

Det er selvfølgelig mindre utgifter til administrasjon i et lite selskap enn et stort, men det er ikke lite per person.

Anonymkode: 77e8a...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 kr timen, så 300kr for 1 1/2 time. Er hun mva registrert så blir det jo på toppen av det. 

Anonymkode: 4f88a...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alt dette er noe personer med enkeltmannsforetak også har utgifter til.. 

Anonymkode: b6c96...51e

Men det likevel ikke vanlig at en renholder som ikke har ansatte har de samme utgiftene til nettside og kundeservice som Freska, altså. Flere av kollegene mine bruker enkeltstående renholdere (hvitt), og de betaler som regel ca. 200 kr i timen. De har verken nettside eller "kundeservice". Hvis de hadde begynt å ta 430 kr timen, tror jeg de ville slitt med å få oppdrag. Da har de priset seg ut.

Grunnen til at vi ønsker å bruke Freska, er nettopp at det går gjennom et stort byrå. Når renholder er syk eller på ferie, ordner de vikar. De ansatte får tarifflønn, sykepenger og gratis norskkurs. Kundeservice svarer med en gang. Det er verdt å betale litt ekstra for.

Anonymkode: c4f4a...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

For det første kan du ha ansatte om du driver et enkeltmansforetak akkurat som om du har et a/s.

Du har krav til regnskapsføring, revisjon, forsikring, mva og reklame på samme måten.

Det er selvfølgelig mindre utgifter til administrasjon i et lite selskap enn et stort, men det er ikke lite per person.

Anonymkode: 77e8a...8a4

Hvis man driver et firma med flere ansatte, er jeg enig i at man kan ta høyere timepris. Da kan man f.eks. ordne vikar dersom en renholder blir syk.

De jeg kjenner som har renholder (hvitt) som ikke er gjennom Freska, CityMaid osv., har kun avtale med en enkeltstående renholder, m.a.o. ikke firma. De betaler via Skatteetatens sider eller noe, et spesielt skjema man kan bruke. De betaler ca. 200 kr timen. Da går alt det praktiske/økonomiske rimelig automatisk.

Anonymkode: c4f4a...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...