Jump to content
Anonym bruker

Boktips til jente 15?

Recommended Posts

Anonym bruker

Hei,

Datteren min har aldri vært spesielt glad i å lese, men nå vil hun begynne. Hun ønsker seg derfor gode krim/spenningsbøker for ungdom/unge voksne. 

Noen som har noen gode tips? 

Anonymkode: 020c9...165

Fortsetter under...

Anonym bruker

Da jeg var 14-15 elsket jeg "Sagaen om Isfolket". Kunne sluke en 250-siders bok på en dag. Jeg påstår ikke at det er spesielt god litteratur (virkelig ikke!), men det er fengende og underholdende og gir deg lyst til å lese mer. Hvis hun leser hele serien, har hun lest rundt 12 000 sider. 

Anonymkode: baa52...91b

Anonym bruker

Takk for tips! :) 
Tenkte tung voksenkrim kanskje ikke helt var stedet å starte da hun ikke har lest mye før, men vi kan prøve oss på utvalgte emner i katastrofefysikk. 

Anonym bruker
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips! :) 
Tenkte tung voksenkrim kanskje ikke helt var stedet å starte da hun ikke har lest mye før, men vi kan prøve oss på utvalgte emner i katastrofefysikk. 

Veldig bra voksenkrim å starte med er Kjersti Scheen. Ikke kvalmende voldelig og seksualisert. Men veldig bra skrevet. Dessuten utrolig kult univers.

Anonymkode: 691c5...b63

Anonym bruker
På 5.12.2019 den 14.30, sug lut skrev:

Er det merkelig om ungdommer også leser ungdomslitteratur?

HI: Thomas Enger har skrevet en veldig spennende ungdomsbok som heter «Killerinstinkt» som mange både trente og utrente lesere i den alderen liker veldig godt.

Anonymkode: 7859a...514

Annonse

KenCreek
På 5.12.2019 den 14.30, sug lut skrev:

Ja, mange gjør det, men du er ganske trangsynt om du mener at «ALT ANNET ville vært merkelig» 

Det er individuelle forskjeller i denne verden, vet du... 

Hærregud skjønner du virkelig ikke at en 15-åring modenhet varierer voldsomt fra person til person? 

Og i dette tilfellet snakker vi om en ung jente som ikke har lest mye før. 

Anonym bruker
På 5.12.2019 den 15.40, Anonym bruker skrev:

Da jeg var 14-15 elsket jeg "Sagaen om Isfolket". Kunne sluke en 250-siders bok på en dag. Jeg påstår ikke at det er spesielt god litteratur (virkelig ikke!), men det er fengende og underholdende og gir deg lyst til å lese mer. Hvis hun leser hele serien, har hun lest rundt 12 000 sider. 

Anonymkode: baa52...91b

Hvis du slukte bøkene og elsket dem - hvordan kan du påstå at det ikke er god litteratur?

Anonymkode: 875b9...719