Gå til innhold

Hva slags jobber kan jeg med lærerutdanning søke på?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er utdannet lærer (lektor), og har flere års erfaring med p undervise i norsk som andrespråk. Nå skal vi flytte, og jeg skal søke ny stilling. Jeg liker godt å være lærer, men det er ikke så mye ledig i det aktuelle området. Jeg har aldri tenkt på å jobbe med annet enn undervisning. Hva kan jeg være kvalifisert til? Jeg har mastergrad i nordisk.

Anonymkode: 5466a...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Se under "bedrifter" her: https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/laerer

Anonymkode: 2b84a...d11

Takk for svar, men det ga ikke helt svar på det jeg lurer på. Jeg lurer på hvilke andre jobber enn lærerjobber jeg vil kunne søke på med min utdannelse. Er det noen andre her som er lærerutdannet og jobber med noe annet?

Anonymkode: 5466a...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Søk på det du kunne tenke deg og mener du kan få til. 

Anonymkode: 6f588...909

Ja, det kommer jeg til å gjøre. Men vil altså gjerne ha noen tilbakemeldinger om hva det kan være. Jeg har aldri tenkt på å jobbe som noe annet enn lærer, og vet egentlig ikke hva annet jeg kan være kvalifisert til. 

Anonymkode: 5466a...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Robottrener (språk)

Asyl/flyktningemottak

Avløser på gård

Renholder

 

 

Anonymkode: 86609...947

Jeg skal love deg at jeg ikke har noe i nærheten av den kompetansen som trengs for å være avløser på gård!

Anonymkode: 5466a...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ta en doktorgrad?

Anonymkode: affea...a1f

Nei, det har jeg ingen interesse av.

Anonymkode: 5466a...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se deg litt om på nav.no og finn.no. Det er mange stillinger man kan søke med den utdannelsen, men da må man lese stillingsannonsen og ikke bare "overskriften". 

Nav, ppt, kommunen innen skole/barnehage (administrasjon), gjennom private firma med norsk-kurs for innvandrere/ansatte arbeidere, miljøterapeut i ulike type boliger, bufetat, og mange mange ulike organisasjoner eller private firmaer. Man må bare lete en del for å finne de riktige stillingene.. 

Anonymkode: bc484...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Se deg litt om på nav.no og finn.no. Det er mange stillinger man kan søke med den utdannelsen, men da må man lese stillingsannonsen og ikke bare "overskriften". 

Nav, ppt, kommunen innen skole/barnehage (administrasjon), gjennom private firma med norsk-kurs for innvandrere/ansatte arbeidere, miljøterapeut i ulike type boliger, bufetat, og mange mange ulike organisasjoner eller private firmaer. Man må bare lete en del for å finne de riktige stillingene.. 

Anonymkode: bc484...a40

Takk for svar. Jeg forstår selvsagt at jeg må lete og lese stillingsannonser nøye. Jeg vil gjerne få vite hva andre med min utdannelse jobber med, dersom de ikke er lærere.

Anonymkode: 5466a...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Robottrener (språk)

Asyl/flyktningemottak

Avløser på gård

Renholder

 

 

Anonymkode: 86609...947

Hvor kom renholder og avløser inn i bildet?? 

Anonymkode: cec60...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar, men det ga ikke helt svar på det jeg lurer på. Jeg lurer på hvilke andre jobber enn lærerjobber jeg vil kunne søke på med min utdannelse. Er det noen andre her som er lærerutdannet og jobber med noe annet?

Anonymkode: 5466a...ea3

Jeg er lærerutdannet (adjunkt). Jobber som rådgiver på skolekontoret i kommunen. 

Anonymkode: 9836c...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal love deg at jeg ikke har noe i nærheten av den kompetansen som trengs for å være avløser på gård!

Anonymkode: 5466a...ea3

Det er en jobb hvor man ofte kan få den opplæringen som trengs, men det er jo ikke sikkert jobben passer deg.

Anonymkode: 86609...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor kom renholder og avløser inn i bildet?? 

Anonymkode: cec60...b11

Det er mamge jobber det går an å ta selv om utdanningen din ikke er på akkurat det området.

Anonymkode: 86609...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søker nå på alt mulig rart ...

Barnevernet

Sekretær

Journalist

Salg og Service 

NAV

Koordinator-stillinger generelt

....

Skal ha en lang pause fra lærerjobben. Satser på at pausen varer til jeg blir 70! Håper at jeg kan si opp før jul 🤞🏻🤞🏻
 

Lykke til! 

Anonymkode: 827db...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er en jobb hvor man ofte kan få den opplæringen som trengs, men det er jo ikke sikkert jobben passer deg.

Anonymkode: 86609...947

Jeg tenkte vel i grunnen på jobber der utdanningen min vil ha en relevans. 

Anonymkode: 5466a...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet administrativt på universitetet en stund. Har samme utdanning som deg. Syns det var dødskjedelig, da, og er tilbake i skolen nå. 

Anonymkode: 6f7c8...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...