Jump to content
Lovemelikeyoudo

Kjøper dere julegave til lærere og barnehage-personell?

Recommended Posts

Anonym bruker

Da de gikk i barnehagen pleide jeg kjøpe noe til pauserommet, sjokolade, julekaffe, en god håndkrem og slike ting. 

Nå som de går på skolen får læreren en blomst fra hele klassen. 

Anonymkode: 1348b...4f5

Fortsetter under...

Anonym bruker
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal man gi julegave til barnehagen? Aldri hørt om før. Her gir vi bare en felles gave til avdelingen på avslutningsfesten før   barna begynner på skolen. 

Det er vel i tilfelle flere man burde gi julegave til; Lærerne på skolen, de ansatte på nærbutikken, ansatte på bensinstasjonen der jeg alltid fyller kaffekoppen, hun som driver den lille lokale kafeen,og maaange andre man har en del kontakt med i løpet av året🤔

Anonymkode: ab683...f44

Jeg vet ikke med deg, men jeg har hatt et mye nærere forhold til mine barns barnehagelærere og lærere enn de jeg skravler med på butikken og i cafeen. De har oppriktig brydd seg om barna mine, vist omsorg og gitt råd. Og de har delt min glede i å se barna mine lære og vokse. Ikke minst er de personer som barna mine vil minnes med glede, og som de fremdeles snakker om, flere år etter at de slutta i barnehagen. Og lærerne deres...vet ikke om vi har vært spesielt heldige, men de er heeelt fantastiske.

Uten å skulle veie ulike yrkesgrupper mot hverandre, så kjenner jeg på en annen type takknemlighet til de som har hatt omsorg for barna mine enn de som tar imot betaling i matbutikken.

Anonymkode: 480e5...d89

Anonym bruker
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hjemmelaget godteri er ekkelt. Kan nesten garantere at det kastes. 

Anonymkode: 409a0...22e

Enig, ikke bare kastes det, vi sier æsj også. 😊

Anonymkode: 33005...b6f

Anonym bruker
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke med deg, men jeg har hatt et mye nærere forhold til mine barns barnehagelærere og lærere enn de jeg skravler med på butikken og i cafeen. De har oppriktig brydd seg om barna mine, vist omsorg og gitt råd. Og de har delt min glede i å se barna mine lære og vokse. Ikke minst er de personer som barna mine vil minnes med glede, og som de fremdeles snakker om, flere år etter at de slutta i barnehagen. Og lærerne deres...vet ikke om vi har vært spesielt heldige, men de er heeelt fantastiske.

Uten å skulle veie ulike yrkesgrupper mot hverandre, så kjenner jeg på en annen type takknemlighet til de som har hatt omsorg for barna mine enn de som tar imot betaling i matbutikken.

Anonymkode: 480e5...d89

💕💕

Anonymkode: 62a5b...873

Anonym bruker

Når barna var i bhg alder ga jeg noe felles til pauserommet eller noe for barna på avdelingen.

I skole alder gir jeg til klassekontakten eller/og den vi har hatt mest kontakt med. Gir da en flaske vin eller konfekt eller pesto/kjeks eller noe annet.

Ga vin til Rektor etter 7 år på barneskolen (skoleavslutning) og kommer til å gjøre det til Rektor etter 3 år på ungdomskolen i sommer. Hva vi gjør på videregående er jeg usikker på ennå.

Anonymkode: acf45...163

Anonym bruker
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Når barna var i bhg alder ga jeg noe felles til pauserommet eller noe for barna på avdelingen.

I skole alder gir jeg til klassekontakten eller/og den vi har hatt mest kontakt med. Gir da en flaske vin eller konfekt eller pesto/kjeks eller noe annet.

Ga vin til Rektor etter 7 år på barneskolen (skoleavslutning) og kommer til å gjøre det til Rektor etter 3 år på ungdomskolen i sommer. Hva vi gjør på videregående er jeg usikker på ennå.

Gir hver jul og sommer.

Annonse

Anonym bruker

Trivselskontaktane samlar inn pengar, og kjøper julegave til lærarane frå heile klassen.  Det same gjorde vi då ungane gjekk i barnehagen, men eg trur nokon ga gåve utanom i tillegg. 

Anonymkode: 5a6e7...1d3

MammantilNurket

Kjøp vin!!! For himmelens skyld kjøp vin!!!

Anonym bruker
8 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Kjøp vin!!! For himmelens skyld kjøp vin!!!

Savner lysfatene dine :)

Anonymkode: dbe1c...3ed

Anonym bruker
15 timer siden, Lovemelikeyoudo skrev:

Bare tull? Jeg trodde alle satt pris på en liten oppmerksomhet?

Å kjøpe leker til bhg som en oppmerksomhet til personalet er tull. En felles ting til pauserommet eller en personlig ting er noe man setter veldig pris på. 

Anonymkode: 61155...4b5

Anonym bruker
15 timer siden, Lovemelikeyoudo skrev:

Bare tull? Jeg trodde alle satt pris på en liten oppmerksomhet?

Men det er jo ingen oppmerksomhet til de ansatte å få leke til avdelingen

Anonymkode: dbe1c...3ed

Anonym bruker
På 4.12.2019 den 22.51, Anonym bruker skrev:

Hjemmelaget godteri er ekkelt. Kan nesten garantere at det kastes. 

Anonymkode: 409a0...22e

Dette gjelder ikke overalt. Vi har fått en del hjemmelaget i barnehagene jeg har jobbet i og alt har blitt lagt på pauserommet. Der blir alt spist opp. Hjemmelaget godteri er ikke ekkelt. Litt tillit må man ha. 

Anonymkode: a9842...b10

Anonym bruker
På 4.12.2019 den 23.39, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er vanskelig å finne noe som passer til alle de ansatte i barnehagen, men vurderer å heller gi en gave som barna kan ha glede av. Enten dukkeklær, et spill e.l. Noen av dere som jobber i barnehage som vet om det er normalt, eller noen av dere andre som skriver her inne som har gjort det og vet hvordan det ble mottatt? 

Anonymkode: 191d7...f6b

Det er veldig hyggelig gave. Her fikk de ansatte bøtter, spader og diverse uteleker et år. Det ble satt stor pris på. 

Anonymkode: a9842...b10

Annonse

Admin

Tråden er ryddet for avsporinger.

Admin

Anonym bruker

Sønnen min har en diagnose, og dermed 2 flotte assistenter som bytter på å følge han og hjelp han gjennom skoledagen. Jeg kjøper alltid en liten gave til de for å vise at jeg setter veldig pris på arbeidet de gjør, og jeg hjelper sønnen min med å skrive et julekort de får sammen med gaven hvor han ønsker god jul og forteller hva han liker så godt med de/hva han setter pris på. Han er jo selvsagt blitt veldig glad i de! :) 

Anonymkode: 629fa...af6