Gå til innhold

Kjøper dere julegave til lærere og barnehage-personell?


Lovemelikeyoudo

Anbefalte innlegg

Da de gikk i barnehagen pleide jeg kjøpe noe til pauserommet, sjokolade, julekaffe, en god håndkrem og slike ting. 

Nå som de går på skolen får læreren en blomst fra hele klassen. 

Anonymkode: 1348b...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal man gi julegave til barnehagen? Aldri hørt om før. Her gir vi bare en felles gave til avdelingen på avslutningsfesten før   barna begynner på skolen. 

Det er vel i tilfelle flere man burde gi julegave til; Lærerne på skolen, de ansatte på nærbutikken, ansatte på bensinstasjonen der jeg alltid fyller kaffekoppen, hun som driver den lille lokale kafeen,og maaange andre man har en del kontakt med i løpet av året🤔

Anonymkode: ab683...f44

Jeg vet ikke med deg, men jeg har hatt et mye nærere forhold til mine barns barnehagelærere og lærere enn de jeg skravler med på butikken og i cafeen. De har oppriktig brydd seg om barna mine, vist omsorg og gitt råd. Og de har delt min glede i å se barna mine lære og vokse. Ikke minst er de personer som barna mine vil minnes med glede, og som de fremdeles snakker om, flere år etter at de slutta i barnehagen. Og lærerne deres...vet ikke om vi har vært spesielt heldige, men de er heeelt fantastiske.

Uten å skulle veie ulike yrkesgrupper mot hverandre, så kjenner jeg på en annen type takknemlighet til de som har hatt omsorg for barna mine enn de som tar imot betaling i matbutikken.

Anonymkode: 480e5...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hjemmelaget godteri er ekkelt. Kan nesten garantere at det kastes. 

Anonymkode: 409a0...22e

Enig, ikke bare kastes det, vi sier æsj også. 😊

Anonymkode: 33005...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke med deg, men jeg har hatt et mye nærere forhold til mine barns barnehagelærere og lærere enn de jeg skravler med på butikken og i cafeen. De har oppriktig brydd seg om barna mine, vist omsorg og gitt råd. Og de har delt min glede i å se barna mine lære og vokse. Ikke minst er de personer som barna mine vil minnes med glede, og som de fremdeles snakker om, flere år etter at de slutta i barnehagen. Og lærerne deres...vet ikke om vi har vært spesielt heldige, men de er heeelt fantastiske.

Uten å skulle veie ulike yrkesgrupper mot hverandre, så kjenner jeg på en annen type takknemlighet til de som har hatt omsorg for barna mine enn de som tar imot betaling i matbutikken.

Anonymkode: 480e5...d89

💕💕

Anonymkode: 62a5b...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barna var i bhg alder ga jeg noe felles til pauserommet eller noe for barna på avdelingen.

I skole alder gir jeg til klassekontakten eller/og den vi har hatt mest kontakt med. Gir da en flaske vin eller konfekt eller pesto/kjeks eller noe annet.

Ga vin til Rektor etter 7 år på barneskolen (skoleavslutning) og kommer til å gjøre det til Rektor etter 3 år på ungdomskolen i sommer. Hva vi gjør på videregående er jeg usikker på ennå.

Anonymkode: acf45...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Når barna var i bhg alder ga jeg noe felles til pauserommet eller noe for barna på avdelingen.

I skole alder gir jeg til klassekontakten eller/og den vi har hatt mest kontakt med. Gir da en flaske vin eller konfekt eller pesto/kjeks eller noe annet.

Ga vin til Rektor etter 7 år på barneskolen (skoleavslutning) og kommer til å gjøre det til Rektor etter 3 år på ungdomskolen i sommer. Hva vi gjør på videregående er jeg usikker på ennå.

Anonymkode: acf45...163

Gir hver jul og sommer.

Anonymkode: acf45...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trivselskontaktane samlar inn pengar, og kjøper julegave til lærarane frå heile klassen.  Det same gjorde vi då ungane gjekk i barnehagen, men eg trur nokon ga gåve utanom i tillegg. 

Anonymkode: 5a6e7...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Kjøp vin!!! For himmelens skyld kjøp vin!!!

Savner lysfatene dine :)

Anonymkode: dbe1c...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Lovemelikeyoudo skrev:

Bare tull? Jeg trodde alle satt pris på en liten oppmerksomhet?

Å kjøpe leker til bhg som en oppmerksomhet til personalet er tull. En felles ting til pauserommet eller en personlig ting er noe man setter veldig pris på. 

Anonymkode: 61155...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Lovemelikeyoudo skrev:

Bare tull? Jeg trodde alle satt pris på en liten oppmerksomhet?

Men det er jo ingen oppmerksomhet til de ansatte å få leke til avdelingen

Anonymkode: dbe1c...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2019 den 22.51, Anonym bruker skrev:

Hjemmelaget godteri er ekkelt. Kan nesten garantere at det kastes. 

Anonymkode: 409a0...22e

Dette gjelder ikke overalt. Vi har fått en del hjemmelaget i barnehagene jeg har jobbet i og alt har blitt lagt på pauserommet. Der blir alt spist opp. Hjemmelaget godteri er ikke ekkelt. Litt tillit må man ha. 

Anonymkode: a9842...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2019 den 23.39, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er vanskelig å finne noe som passer til alle de ansatte i barnehagen, men vurderer å heller gi en gave som barna kan ha glede av. Enten dukkeklær, et spill e.l. Noen av dere som jobber i barnehage som vet om det er normalt, eller noen av dere andre som skriver her inne som har gjort det og vet hvordan det ble mottatt? 

Anonymkode: 191d7...f6b

Det er veldig hyggelig gave. Her fikk de ansatte bøtter, spader og diverse uteleker et år. Det ble satt stor pris på. 

Anonymkode: a9842...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen min har en diagnose, og dermed 2 flotte assistenter som bytter på å følge han og hjelp han gjennom skoledagen. Jeg kjøper alltid en liten gave til de for å vise at jeg setter veldig pris på arbeidet de gjør, og jeg hjelper sønnen min med å skrive et julekort de får sammen med gaven hvor han ønsker god jul og forteller hva han liker så godt med de/hva han setter pris på. Han er jo selvsagt blitt veldig glad i de! :) 

Anonymkode: 629fa...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...