Gå til innhold

Hvilke varer er greit å legge i handlevognene fra hjelpeorganisasjoner, som står rundt i matbutikker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har akkurat vært og handlet, og tydeligvis så hadde hjernen min en liten kortslutning, for jeg kom ikke på noe lurt og gikk bare rundt og virret til jeg endte opp med rett i koppen kako og kjeks til å legge i handlevogna. Så nå trenger jeg litt tips til neste gang jeg er på butikken.

Hva  er greit å legge i? Kan man legge i frokostblanding, pose med gryterett o.l eller bør det være varer som man kan bruke uten at man trenger noe annet til? Jeg hadde likt å fått litt pålegg tror jeg, men hva slags pålegg er godt og greit å legge oppi som ikke er kjølevarer?

Hva legger du i handlevognene?

Anonymkode: c206c...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener jeg hørte at du kunne legge i kjølevarer du bare sa fra i kassa så oppbevarte de det kaldt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det ofte blir satt pris på tørrvarer som ris, pasta, sauseposer, knekkebrød, potetstappe osv. I tillegg er det smart å putte hygieneartikler oppi kurven. Såpe, shampo, tannkrem og deodorant koster endel penger, og er for noen luksus. Kjeks, potetgull, sjokolade og kakao er også noe man kanskje ikke prioriterer når man har dårlig råd, og er for mange en hyggelig overraskelse. 

Fint at du hjelper til. Vi som driver med innsamling av blant annet mat kunne ikke gjort det uten alle de fantastiske giverne rundt i landet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke kondomer. Nei, jeg tror ikke de ville bli brukt til sex. Det er nettopp derfor jeg sier ifra.

Anonymkode: e5727...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kira skrev:

Jeg vet at det ofte blir satt pris på tørrvarer som ris, pasta, sauseposer, knekkebrød, potetstappe osv. I tillegg er det smart å putte hygieneartikler oppi kurven. Såpe, shampo, tannkrem og deodorant koster endel penger, og er for noen luksus. Kjeks, potetgull, sjokolade og kakao er også noe man kanskje ikke prioriterer når man har dårlig råd, og er for mange en hyggelig overraskelse. 

Fint at du hjelper til. Vi som driver med innsamling av blant annet mat kunne ikke gjort det uten alle de fantastiske giverne rundt i landet 😊

Supert med så mange tips :) Hygieneartikler har jeg ikke tenkt på engang, det skal jeg jammen meg huske på neste gang :)  Hva med en liten ting til hund eller katt, er det greit, har dere oversikt om de har dyr eller ei? Jeg er sikker på at for mitt barn så hadde en liten ting til hunden antageligvis betydd mer mer enn noe til han selv

Hi

Anonymkode: c206c...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det er fint å få noe til jul som man ikke unner seg selv. Mange billigprodukter i butikkene, så jeg legger i de litt dyre tingene

F.eks skikkelig julebrus, god appelsinsaft (de koster jo fort 60-70 kr), god buljong, litt dyrere hermetikk, gode hygieneartikler, sjokolade og potetgull, baketing som ikke er på priskrig, julehefter til ungene osv

 

Anonymkode: e2aaf...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får juleeske fra frivilligsentralen, og setter mest pris på hovedretter, ikke tilbehøret. Tilbehøret er som regel så billig at jeg har råd til det selv. En jul fikk jeg en rettelig skinkestek, en annen gang fikk jeg en stor pose frosne råe kyllinglår. Super mat. I år drømmer jeg om å få en pakke kalkunfilet. Ribbe, pinnekjøtt og kalkun er blitt dyrt det også, i allefall for oss med mindre penger. 

Så spons gjerne sånt 😊

Anonymkode: 761b5...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Supert med så mange tips :) Hygieneartikler har jeg ikke tenkt på engang, det skal jeg jammen meg huske på neste gang :)  Hva med en liten ting til hund eller katt, er det greit, har dere oversikt om de har dyr eller ei? Jeg er sikker på at for mitt barn så hadde en liten ting til hunden antageligvis betydd mer mer enn noe til han selv

Hi

Anonymkode: c206c...b26

De fleste organisasjonene har nok oversikt over om noen har kjæledyr. Men når det er sagt koster det mye med dyr. De fleste som sliter har nok ikke økonomi til å ta vare på et dyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får juleeske fra frivilligsentralen, og setter mest pris på hovedretter, ikke tilbehøret. Tilbehøret er som regel så billig at jeg har råd til det selv. En jul fikk jeg en rettelig skinkestek, en annen gang fikk jeg en stor pose frosne råe kyllinglår. Super mat. I år drømmer jeg om å få en pakke kalkunfilet. Ribbe, pinnekjøtt og kalkun er blitt dyrt det også, i allefall for oss med mindre penger. 

Så spons gjerne sånt 😊

Anonymkode: 761b5...8eb

 

Jeg signerer gjerne også det du sier med hovedretter. Problemet når man leverer i kurver i matbutikken er hvis de ikke kan holde det kaldt. 

Endret av Kira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har «adoptert» en liten familie i år, mor og to små . 
ca 19/ 20 desember skal jeg ut å handle mat og levere gaver til de. (organisasjonen)
Da får de full handlevogn med all slags mat  og en pose med godteri. 
 

dette gjøres anonymt gjennom - hjelp oss å hjelpe.  
 

Synes dette er en flott ordning👍

Endret av skinnfilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, skinnfilla skrev:

Jeg har «adoptert» en liten familie i år, mor og to små . 
ca 19/ 20 desember skal jeg ut å handle mat og levere gaver til de. (organisasjonen)
Da får de full handlevogn med all slags mat  og en pose med godteri. 
 

dette gjøres anonymt gjennom - hjelp oss å hjelpe.  
 

Synes dette er en flott ordning👍

Liten balansegang det der, greit å handle til de og sørge for at de faktisk får de litt dyrere tingene og ikke bare billigmaten de selv kjøper hver uke. Men samtidig risikerer man jo å handle ting de ikke er noe glad i..... Jeg synes det er greit å gi et gavekort på matbutikken også, så de kan handle de tingene de faktisk liker selv.

Gir du bare et gavekort vil de prøve å få det til å vare så lenge som mulig og bare handle de billige tingene, så greit å handle litt også så du er sikker på at de får litt kos som vanligvis ikke blir prioritert.

Anonymkode: e2aaf...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Liten balansegang det der, greit å handle til de og sørge for at de faktisk får de litt dyrere tingene og ikke bare billigmaten de selv kjøper hver uke. Men samtidig risikerer man jo å handle ting de ikke er noe glad i..... Jeg synes det er greit å gi et gavekort på matbutikken også, så de kan handle de tingene de faktisk liker selv.

Gir du bare et gavekort vil de prøve å få det til å vare så lenge som mulig og bare handle de billige tingene, så greit å handle litt også så du er sikker på at de får litt kos som vanligvis ikke blir prioritert.

Anonymkode: e2aaf...34e

Man får en « ønskeliste» så har jeg noe å gå etter. Julemat , godterier
+ en del basisvarer, tørrvarer, hygieneprodukter osv 

har fått alder på barna og tips fra hjelperene. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...