Gå til innhold

Hvor store var barna dine da de fikk skøyter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 

Har fire barn, og har skøyter i alle størrelser her, og de begynte når de var mellom 3 og 4 år, litt etter når de er født på året.

Anonymkode: 6bbdd...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jentene her var 4 år og 3 år. Begge likte det og lærte fort. Brukt hockeyskøyter, synes de er mye mer stabile og gode enn danseskøyter 

Anonymkode: b9c53...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bor på Vestlandet, og her er det ikke alle år vi får gått på skøyter. Vi har 4 barn, og noen har forsøkt i 2-3-årsalder fordi det var skøyteis den vinteren, men jeg synes at det er fra 4-5-årsalder at de har klart å mestre skøytegåingen såpass på egenhånd at det har vært gøy. Dersom dere bor et sted med stabil skøyteis eller tilgang på skøytehall, tenker jeg at barna kan få skøyter fra 2-3-årsalder, da får de jo en helt annen mengdetrening enn det våre barn har fått. 

Anonymkode: d73a0...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minnet meg om hva som førte til at jeg fikk skøyter :)

Jeg var ca. fem år, tenker jeg. Det ble plutselig kaldt og stabilt vintervær og det ble lagt is på en liten bane (vestlandet). Jeg og ei i familien skulle dra dit, men jeg hadde ikke egne skøyter, så jeg måtte låne. Men de skøytene var selvfølgelig opptatt av eieren selv da det endelig var blitt skøyteis igjen. Så de fant ut at om de bare la masse avispapir fremme i min onkels skøyter (8-9 år eldre), så skulle nok det være greit bare slik at jeg fikk prøve. Må jo bare le av hele greia, at de voksne faktisk trodde det, men kom fra en familie som var nøktern mtp. pengebruk selv om de hadde nok, og det var jo ikke vits å kjøpe skøyter om jeg ikke likte det og det kunne være flere år til neste mulighet. Men på skøyter skulle jeg, så avispapiret kom på plass, to par ullsokker i tillegg, og tykk vinterdress - så var jeg lille michelin med skøyter som klovnesko ift. kroppsstørrelsen ;)

Balansen var ikke noe særlig problem, så det fikset jeg. Men verre var det å venne seg til at skotuppen var laaaangt foran tærne mine. Det gikk som det måtte, jeg snublet i egne føtter, mageplask på isen som gikk bra, men kom meg ikke opp selv fordi jeg hadde så mye klær på og altfor lange skøyter. Så der lå jeg - og kom ingen vei da de som hadde sparkekonkurranse (ulovlig) på isen kom rasende mot meg, alle med passasjer på sparkene. Så jeg ble overkjørt av sparkene. Pga. utallige lag med klær og den tykke vinterdressen gikk det helt bra - men alle voksne som hadde sett det trodde det gikk helt galt. Og dermed fikk jeg mine første skøyter for at jeg ikke skulle snuble i milelange skøyter noe mer :D

Anonymkode: 4ec39...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...