Gå til innhold

Jeg klarer ikke finne troen på Jesus. Jeg er redd for å komme til evig fortapelse.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er flott at de som vil tro at Gud ikke finnes kan få tro det.

Men spørsmålet er altså, hvis kristendommen er beviselig sann, vil du da blir kristen?

Anonymkode: a4277...496

Svært merkelig at du ikke evner å svare på et enkelt spm... Hvilke bevis? 

Anonymkode: f74dd...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis kristendommen beviselig er sann, vil du da bli kristen?

Er svaret nei så handler det ikke om hva som er fakta, men at du ønsker å se bort fra fakta, og derfor velger det som kan hjelpe deg med å se bort fra fakta. Er svaret ja så er det hele enkelt, for fakta er der allerede nok av.

Anonymkode: a4277...496

Ingenting kan bevise at kristendommen er sann.

Anonymkode: b9985...5e7

Altså er svaret ditt nei. Da har det ikke noe å si hva fakta er, for det viktige for deg er å tro at Gud ikke eksisterer. Da er det meningsløst å diskutere med deg, for du er fakta-resistent.

Anonymkode: a4277...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men spørsmålet er altså, hvis kristendommen er beviselig sann, vil du da blir kristen?

Anonymkode: a4277...496

Svært merkelig at du ikke evner å svare på et enkelt spm... Hvilke bevis? 

Anonymkode: f74dd...293

Det er en ærlig sak at du ikke vil bli kristen, selv om kristendommen er beviselig sann. Men da er det jo meningsløst å diskutere med deg, for du er fakta-resistent.

Anonymkode: a4277...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er en ærlig sak at du ikke vil bli kristen, selv om kristendommen er beviselig sann. Men da er det jo meningsløst å diskutere med deg, for du er fakta-resistent.

Anonymkode: a4277...496

Det er verdens dårligste unnskyldning

Anonymkode: a5e11...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er en ærlig sak at du ikke vil bli kristen, selv om kristendommen er beviselig sann. Men da er det jo meningsløst å diskutere med deg, for du er fakta-resistent.

Anonymkode: a4277...496

Hvis den er så beviselig sann, så er det veldig rart at du ikke evner å komme med et eneste bevis. "Fakta-resistent" faktisk... Jeg er ikke det vettu. Eneste som et meningsløst å diskutere med er jo deg. 

Anonymkode: f74dd...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså er svaret ditt nei. Da har det ikke noe å si hva fakta er, for det viktige for deg er å tro at Gud ikke eksisterer. Da er det meningsløst å diskutere med deg, for du er fakta-resistent.

Anonymkode: a4277...496

«Hvis mora di ble en hest, ville du da ha blitt et føll?»

«Men det går jo ikke an å svare på, hun er jo ikke en hest og kan ikke bli det»

«Vel, vil du ikke svare? Da er du faktaresistent!»

Denne tråden er sannelig en rapport fra planeten Mars! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men spørsmålet er i grunnen ikke hva som er fakta. For her er noe både du og jeg vet, det viktige er hva du velger å tro.
Hvis kristendommen beviselig er sann, vil du da bli kristen?

Er svaret nei så handler det ikke om hva som er fakta, men at du ønsker å se bort fra fakta, og derfor velger det som kan hjelpe deg med å se bort fra fakta. Er svaret ja så er det hele enkelt, for fakta er der allerede nok av.

At du velger å se bort fra fakta for å tro at Gud ikke eksisterer forandrer ikke fakta.

Anonymkode: a4277...496

Ser du ikke bristen i din egen logikk her?

Anonymkode: f82c9...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2019 den 22.27, Anonym bruker skrev:

Hvordan skal jeg klare å finne troen.?

Jeg har noen kristne venner å de er helt klare på at hvis du ikke finner Gud i dette livet så vil du gå til fortapelsen . Men hva med alle de som er syke .demente , Alzheimer. De som blir født med  psykisk utviklingshemmet. Som ikke er i stand til å finne gud hvordan kan de gå til fortapelsen.

Eller stammer som bor langt inne jungelen som aldri har hørt om Gud. Alle skal gå til fortapelsen.  Kan en kristen svare på dette. ? 

Anonymkode: 0ba36...6d7

gudbedre, ta det med ro menneske. Helvete er her på jorden. Du har ingenting å bekymre deg for, når vi dør, så får vi evig hvile. 

Anonymkode: 96025...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pashla skrev:

«Hvis mora di ble en hest, ville du da ha blitt et føll

«Men det går jo ikke an å svare på, hun er jo ikke en hest og kan ikke bli det»

«Vel, vil du ikke svare? Da er du faktaresistent!»

Denne tråden er sannelig en rapport fra planeten Mars! 

 

Nå lo jeg godt! Takk, det trengte jeg på en tirsdags ettermiddag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tro er tillit. Hvis du sier at du sto opp tidlig idag så tror jeg deg på det. Det er ikke en følelse jeg har. Jeg kan ikke føle at du sto opp tidlig. Selv om du trekker inn det å fornemme noe så handler det fortsatt om tillit til ens egne følelser. Følelser kan ta feil, vi føler ofte at vi kan stole på noen vi ikke kan stole på og omvendt, at vi ikke kan stole på noen vi faktisk kan stole på. Det handler om tillit til egne følelser. Vi mister den tilliten når de ofte viser seg å være feil. Vi mister tillit til en person som ofte lyver. Da tror vi ikke på det vedkommende forteller lenger. Det er ikke en følelser, det er en rasjonell holdning.

Du har ikke tillit til de som har fortalt deg om det som skjer etter livet. Det er ikke det at du føler hva som skjer når du er død, du kan ikke føle det. Det er det at du ikke har tillit til de som har fortalt deg om hva som vil skje etter livets bortgang.

Fakta er fakta, samme hva du føler. Hva du føler forandrer ikke fakta.

Du har helt rett i det. Vel, Gud, og de som Gud har åpenbaret sitt budskap for.

Nei, det er ikke nok. Hvis det var alt som krevdes ville ikke Adam og Eva ha blitt stengt ute fra Edens hage. Jeg vet, ja, jeg vet, noe om deg, som du også vet. Du har løyet minst en gang i ditt liv. Det at du har gjort feil, som menneske, er noe du aldri kommer fra, på egen hånd. Det var derfor Jesus døde for deg. For at du skulle bli fri fra de synder du har begått.

Helt enig med deg. Helt enig. Det er det det står også, ikke frykt andre mennesker. Problemet er bare at jeg har løyet, jeg har til og med stjålet. Selv om det er noe jeg har sluttet med så er det noe jeg har gjort. Den eneste som kan fri meg fra de synder jeg har begått er Jesus.

Anonymkode: a4277...496

Nei, det eneste som kan fri meg er at jeg innser at jeg har gjort noe galt, ber vedkomne jeg har gjort noe galt mot om tilgivelse og så vil Gud tilgi meg. Jesus er helt uvesentlig i dette. Jeg og ingen andre «trenger» han. Ja han sa mye fint, men ingentinh nytt annet enn at han påsto å være Guds sønn. Gud kan tilgi meg hvis jeg angrer og gjør opp for meg. Så enkelt. 

Anonymkode: f1225...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det eneste som kan fri meg er at jeg innser at jeg har gjort noe galt, ber vedkomne jeg har gjort noe galt mot om tilgivelse og så vil Gud tilgi meg. Jesus er helt uvesentlig i dette. Jeg og ingen andre «trenger» han. Ja han sa mye fint, men ingentinh nytt annet enn at han påsto å være Guds sønn. Gud kan tilgi meg hvis jeg angrer og gjør opp for meg. Så enkelt. 

Anonymkode: f1225...5b6

Er du muslim? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De kristne sier at vi er i endetiden. De kan se tegn i tiden. 

Anonymkode: 0ba36...6d7

Det er helt riktig. Vi lever i endetiden. Men hvor lenge den varer, vet man ikke helt sikkert (selvfølgelig). Veldig spennende dette med «merket» som alle skal få for å kunne kjøpe og selge, ett i hånda og ett i panna. Regner med det er betalingschip innplantet i kroppen, som allerede er tatt i bruk flere steder i verden. Mennesker som tar imot dette kan bli hjernevasket til å følge den siste antikrist Jødene har fått tilbake landet sitt, etter mange tusen år, 2 antikrist har levd og dødd. Stalin og Hitler. ++++ mye som har gått i oppfyllelse. Jesus kommer snart! Men først skal evangeliet nås ut til alle folkeslag. 

Anonymkode: d89c7...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er helt riktig. Vi lever i endetiden. Men hvor lenge den varer, vet man ikke helt sikkert (selvfølgelig). Veldig spennende dette med «merket» som alle skal få for å kunne kjøpe og selge, ett i hånda og ett i panna. Regner med det er betalingschip innplantet i kroppen, som allerede er tatt i bruk flere steder i verden. Mennesker som tar imot dette kan bli hjernevasket til å følge den siste antikrist Jødene har fått tilbake landet sitt, etter mange tusen år, 2 antikrist har levd og dødd. Stalin og Hitler. ++++ mye som har gått i oppfyllelse. Jesus kommer snart! Men først skal evangeliet nås ut til alle folkeslag. 

Anonymkode: d89c7...932

Herregud... 🤪

Anonymkode: 53b51...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det Norsk Bibelselskap 1930 (DNB1930)
Lukas 16:19-31

19 Der var en rik mann, og han klædde sig i purpur og kostelig linklæde og levde hver dag i herlighet og glede.

20 Men der var en fattig mann ved navn Lasarus, som var kastet for hans port, full av sår,

21 og hans attrå var å få mette sig med det som falt fra den rikes bord; men endog hundene kom og slikket hans sår.

22 Men det skjedde at den fattige døde, og at han blev båret bort av engler i Abrahams skjød; men også den rike døde og blev begravet.

23 Og da han slo sine øine op i dødsriket, der han var i pine, da ser han Abraham langt borte og Lasarus i hans skjød.

24 Da ropte han: Fader Abraham! forbarm dig over mig og send Lasarus, forat han kan dyppe det ytterste av sin finger i vann og svale min tunge! for jeg pines storlig i denne lue.

25 Men Abraham sa: Sønn! kom i hu at du fikk ditt gode i din levetid, og Lasarus likeså det onde! men nu trøstes han her, og du pines.

26 Og dessuten er et stort svelg festet mellem oss og eder, forat de som vil gå herfra og over til eder, ikke skal kunne det, og forat heller ikke de på den andre side skal fare derfra og over til oss.

27 Da sa han: Så ber jeg dig, fader, at du sender ham til min fars hus

28 - for jeg har fem brødre - forat han kan vidne for dem, så ikke også de skal komme til dette pinens sted.

29 Men Abraham sier til ham: De har Moses og profetene; la dem høre dem!

30 Men han sa: Nei, fader Abraham! men om nogen fra de døde kommer til dem, da omvender de sig.

31 Men han sa til ham: Hører de ikke Moses og profetene, da vil de heller ikke tro om nogen står op fra de døde.

------------------------------

Dette er dødens rike, dette er før Jesus overvant dødens rike. Like fullt, bemerk at den rike ber om noe å drikke, ikke om å bli satt fri fra dødens rike. Akkurat som mange andre mennesker som lever idag, som snur ryggen til Gud, så gjorde også denne rike mannen det. Det er mange som, når de blir spurt, "hvis kristendommen beviselig var sann, ville du omvendt deg til Jesus da?", svarer, "nei". Disse ønsker ikke noe forhold med Gud. Hvorfor skulle Gud da tvinge seg på dem? Gud gir dem deres vilje. De som ikke ønsker noe forhold til Gud slipper. Som den rike mannen.

Hvorfor skulle Gud være så sadistisk å presse seg på deg? Tvinge deg til å elske Gud? Gud gir deg frihet til å gjøre som du vil.

Anonymkode: a4277...496

Du trenger ikke å belære meg. Jeg er vokst opp i kirken. Men vitenskap er bevist. Evolusjon er bevist.

Man må skjelne mellom tro og viten. Religion er tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså er svaret ditt nei. Da har det ikke noe å si hva fakta er, for det viktige for deg er å tro at Gud ikke eksisterer. Da er det meningsløst å diskutere med deg, for du er fakta-resistent.

Anonymkode: a4277...496

Fakta-resistent.. 

Og det kommer fra en som mener at Guds eksistens kan bevises. 

Ja, morna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud... 🤪

Anonymkode: 53b51...097

Den som ler sist, ler best! 😉

Anonymkode: d89c7...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Den som ler sist, ler best! 😉

Anonymkode: d89c7...932

Det har vel gjengen din sagt i 2000 år allerede... 

Anonymkode: 53b51...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er kristen hvorfor skriver" du den som ler sist ler best."?

Du ler av at vi alle går til fortapelsen. Er det å være kristen.

Høres ikke sånn ut.  Det er onskap det.

Anonymkode: 0ba36...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du er kristen hvorfor skriver" du den som ler sist ler best."?

Du ler av at vi alle går til fortapelsen. Er det å være kristen.

Høres ikke sånn ut.  Det er onskap det.

Anonymkode: 0ba36...6d7

Nettopp. Jeg tror at om Jesus hadde lest det hun kristne har skrevet gjennom denne tråden så hadde han grått. Det er bare trist.

De som oppfører seg sånn har det ikke noe bra

Anonymkode: ba2ca...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2019 den 8.42, amandine skrev:

Velkommen og velkommen fru Blom. Virker det som om HI føler seg ønsket velkommen? Med trusler om evig fortapelse om ikke troen er riktig? Det får'n si! Varm velkomst!

Ja ja blir vel varmt nok dit dei seier ho kjem... 

HI, det over var berre fjas. Kvifor i all verda trur du på fortapelsen om du ikkje trur på Gud? Det er ikkje logisk. Fortapelsen er noko dei fann på ein gong for lenge sidan for å skremme folk til å bli kristne slik at dei fekk makt over folk, så kunne dei kreve inn skattar og få folk til å gå i krigen for dei og slikt. Rein propaganda for å få makt. Ikkje høyr på det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Visjon Norge prater de om at det finnes to utveier på livet. Himmelen eller evig fortapelse. Det er ingen mellomting.

Anonymkode: 0ba36...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

I Visjon Norge prater de om at det finnes to utveier på livet. Himmelen eller evig fortapelse. Det er ingen mellomting.

Anonymkode: 0ba36...6d7

Det er meg det samme hvor jeg havner når jeg dør, '

for jeg har venner begge steder 

som vil motta meg med heder, 

Det er meg det samme hvor jeg havner når jeg dør!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå få dere gi dere. 
Det er ingen som vet hva som skjer når vi dør. Mest sannsynlig opphører vi helt å eksistere, som vi heller ikke gjorde før vi ble unnfanget. Men ingen vet helt, kanskje er det en Gud, kanskje er det en plan. 
Men den går garantert ikke ut på at alle som ikke tror på en definert guddom går fortapt/pines i all evighet/whatever. 
Det blir for enkelt, og høres mest ut som et billig salgstriks for å få folk til å slutte seg til en gitt religion. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...