Gå til innhold

Jeg klarer ikke finne troen på Jesus. Jeg er redd for å komme til evig fortapelse.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg klare å finne troen.?

Jeg har noen kristne venner å de er helt klare på at hvis du ikke finner Gud i dette livet så vil du gå til fortapelsen . Men hva med alle de som er syke .demente , Alzheimer. De som blir født med  psykisk utviklingshemmet. Som ikke er i stand til å finne gud hvordan kan de gå til fortapelsen.

Eller stammer som bor langt inne jungelen som aldri har hørt om Gud. Alle skal gå til fortapelsen.  Kan en kristen svare på dette. ? 

Anonymkode: 0ba36...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan skal jeg klare å finne troen.?

Jeg har noen kristne venner å de er helt klare på at hvis du ikke finner Gud i dette livet så vil du gå til fortapelsen . Men hva med alle de som er syke .demente , Alzheimer. De som blir født med  psykisk utviklingshemmet. Som ikke er i stand til å finne gud hvordan kan de gå til fortapelsen.

Eller stammer som bor langt inne jungelen som aldri har hørt om Gud. Alle skal gå til fortapelsen.  Kan en kristen svare på dette. ? 

Anonymkode: 0ba36...6d7

Herrejesus! Ikke la de gærne vennene dine hjernevaske deg. Du havner ikke i fortapelsen, skjærsilden, helvete eller noe annet sted. Kristendommen er ren fantasi, bibelen er en fantasibok. 
Slapp helt av. 

Anonymkode: b9d42...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke tror på Jesus tror du vel ikke på fortapelsen heller? 

Dessuten tar vel Jesus imot alle som vil komme, han sier gud er en tilgivende gud og alle er velkommen. 

Trenger ikke bekymre seg for fortapelsen da. 

Alle de du ramser opp er "rene i hjertet" og velkommen hos Gud 😊

Anonymkode: 943bf...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når de er så overbevist så må det være sant. De vet det er sannhet. De har kjent Guds kraft . 

Tenk om vi andre tar feil .Og vi er dømt hele gjengen. 

Anonymkode: 0ba36...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men når de er så overbevist så må det være sant. De vet det er sannhet. De har kjent Guds kraft . 

Tenk om vi andre tar feil .Og vi er dømt hele gjengen. 

Anonymkode: 0ba36...6d7

Men hva skal du dømmes til når du ikke tror på Jesus, da tror du vel heller ikke på himmel eller helvete?

Anonymkode: a5e11...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Om du ikke tror på Jesus tror du vel ikke på fortapelsen heller? 

Dessuten tar vel Jesus imot alle som vil komme, han sier gud er en tilgivende gud og alle er velkommen. 

Trenger ikke bekymre seg for fortapelsen da. 

Alle de du ramser opp er "rene i hjertet" og velkommen hos Gud 😊

Anonymkode: 943bf...209

De kristne sier du må ta i mot Gud før han kommer til jorden.  Du må ta i mot Gud i dette livet.  Jeg er redd. Hvordan kan de være så sikre ?

Anonymkode: 0ba36...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De kristne sier du må ta i mot Gud før han kommer til jorden.  Du må ta i mot Gud i dette livet.  Jeg er redd. Hvordan kan de være så sikre ?

Anonymkode: 0ba36...6d7

Nei, det sier de ikke. Oppsøk en annen menighet så får du en annen historie. 

Anonymkode: 943bf...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enkelt, fortapelsen er en del av kristendommen.
Tror du ikke på Gud og Jesus, vel - da er hverken himmelriket eller fortapelsen noe for deg.

Leste en fantastisk novelle for en del år siden (bare for å illustrere hva jeg mener).
En man døde og møtte mannen med ljåen på en lang hvit strand.
Så spør han om hva som nå skjer.
Han får til svar at det fins mange religioner der ute, hver med sin oppfatning om hva som skjer etterpå, og noen tror rett og slett at de bare opphører å eksistere. Hva som skjer med deg kommer helt an på hva du tror på....

Anonymkode: f3b95...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De kristne sier du må ta i mot Gud før han kommer til jorden.  Du må ta i mot Gud i dette livet.  Jeg er redd. Hvordan kan de være så sikre ?

Anonymkode: 0ba36...6d7

Fordi vi vet hva som er sant. Les om åpenbaringen, der ser du at det som ble skrevet at skal skje er I FERD MED Å SKJE...

Anonymkode: 90e3a...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så enkelt som at hvis du tror så vil du bli frelst. Hvis du ikke tror så vil du "gå til fortapelsen". Hva er fortapelsen? Det vil si at du opphører å eksistere. Så enkelt. Hvorfor? Fordi du ikke vil ha noe med Gud å gjøre. Gud tvinger seg ikke på noen.

Anonymkode: a4277...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi vi vet hva som er sant. Les om åpenbaringen, der ser du at det som ble skrevet at skal skje er I FERD MED Å SKJE...

Anonymkode: 90e3a...990

Ja det har dere sagt lenge. 

Sell crazy someplace else, we're all stocked up here.

Anonymkode: b9985...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men når de er så overbevist så må det være sant. De vet det er sannhet. De har kjent Guds kraft . 

Tenk om vi andre tar feil .Og vi er dømt hele gjengen. 

Anonymkode: 0ba36...6d7

Må det være sant bare fordi noen et overbevist...? Hvorfor finnes det hundrevis av religioner, da? Alle kjenner det jo like sterkt, hvem har rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du på helvete og fortapelse hvis du ikke tror på godsida?

Forøvrig heter det TRO, ikke viten. Det er fordi uansett hvor hardt man tror at det ikke finnes noen gud, eller hvor overbevist man er om at det finnes en gud og man har følt hans kraft, så er det ikke viten, det er noe man tror. Tror du ikke så tror du ikke, men ingen av dere vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi vi vet hva som er sant. Les om åpenbaringen, der ser du at det som ble skrevet at skal skje er I FERD MED Å SKJE...

Anonymkode: 90e3a...990

Spennende, da, gitt! Sånne som deg står i hvert fall i veien for en stakkars søkende sjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja det har dere sagt lenge. 

Sell crazy someplace else, we're all stocked up here.

Anonymkode: b9985...5e7

Gal er ikke noe en selger, gal er noe en ikke kan noe for.

Vi kan godt ta en rasjonell debatt, om du vil?

Du kan begynne med å bortforklare det kosmologiske gudsbevis.

*Premiss 1: Alt som begynner å eksistere har en årsak.

*Premiss 2: Universet begynte å eksistere.

Konklusjon: Derfor må universet ha en årsak.

 

 

 

Anonymkode: a4277...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gal er ikke noe en selger, gal er noe en ikke kan noe for.

Vi kan godt ta en rasjonell debatt, om du vil?

Du kan begynne med å bortforklare det kosmologiske gudsbevis.

*Premiss 1: Alt som begynner å eksistere har en årsak.

*Premiss 2: Universet begynte å eksistere.

Konklusjon: Derfor må universet ha en årsak.

 

 

 

Anonymkode: a4277...496

En rasjonell debatt hvor man "forsøker å bortforklare" det kosmologiske gudsbevis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amandine skrev:

En rasjonell debatt hvor man "forsøker å bortforklare" det kosmologiske gudsbevis?

Lykke til!

Anonymkode: a4277...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI, ikke la andres tro legge føringer for ditt liv! Jeg kjenner også mange som tror, til og med mange prester. Ingen har dyttet på meg hverken frelse eller trusler om fortapelse.

De tror og det er riktig for dem, jeg tror ikke og det er riktig for meg. Vi tror på veldig forskjellige ting og aksepterer forskjellene, og det er sånn jeg tenker det bør være. 

Ikke vær redd for hva andre tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er smartere enn vennene dine og har oppdaget hvor ulogisk kristendommen er. Og hvis Gud er så allmektig og Gud og noen er «velsignet» med god helse, barn osv. Hvorfor får da uskyldige barn kreft? Hvorfor blir de utsatt for  krig, vold og overgrep? Hvorfor blir koselige mennesker syke eller infertil, mens mange drittsekker er friske og raske, eller får mange barn (som får en forferdelig oppvekst).

Etter døden er intet. Å være død er som å ikke være født. Alt slås av og virker ikke mer. Hjernecellene som gjorde oss til den vi er råtner. Enten vi er rike eller fattige, enten vi var snille eller slemme

Anonymkode: ba2ca...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er smartere enn vennene dine og har oppdaget hvor ulogisk kristendommen er. Og hvis Gud er så allmektig og Gud og noen er «velsignet» med god helse, barn osv. Hvorfor får da uskyldige barn kreft? Hvorfor blir de utsatt for  krig, vold og overgrep? Hvorfor blir koselige mennesker syke eller infertil, mens mange drittsekker er friske og raske, eller får mange barn (som får en forferdelig oppvekst).

Etter døden er intet. Å være død er som å ikke være født. Alt slås av og virker ikke mer. Hjernecellene som gjorde oss til den vi er råtner. Enten vi er rike eller fattige, enten vi var snille eller slemme

Anonymkode: ba2ca...ff4

Uten noe objektivt moralsk holdepunkt utenfor mennesket er der heller intet før vi dør. Da er krig, vold og overgrep ikke ondt. For for å ha noe målepunkt for hva som er "ondt", må vi også ha et målepunkt for hva som er "godt". Hvis alt som er "godt" bare er subjektivt, "fordi jeg synes det", så er det like så godt noe som er medfødt. Det vil si, noe som kan forandres avhengig av hvilke gener en fødes med. Det betyr at ingen gjør noe ondt, alle gjør bare det som er medfødt, gjennom genene deres.
Uten et objektivt holdepunkt for hva som er "godt" finnes det heller ingenting "ondt".

Du glemmer menneskets frihet til å gjøre som de vil. Den samme friheten har du til å gjøre som du vil mot andre. Du sier det er ulogisk at du kan skade noen, at du kan gå inn for å såre noen. Det er ulogisk, sier du, at du har friheten til å velge om du vil gjøre det, eller om du vil velge å være god mot noen.

Det er jo ikke det. Det er ikke ulogisk. Det er helt logisk at du har den friheten. Slik at du kan enten velge kjærligheten eller velge bort kjærligheten. Akkurat som alle andre mennesker.

Anonymkode: a4277...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, sug lut skrev:

Spennende, da, gitt! Sånne som deg står i hvert fall i veien for en stakkars søkende sjel.

Det tviler jeg på. I motsetning til ateismen, så ønsker kristendommen folk velkommen :)

Anonymkode: 90e3a...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja det har dere sagt lenge. 

Sell crazy someplace else, we're all stocked up here.

Anonymkode: b9985...5e7

Du er ikke tøff altså.

Anonymkode: 90e3a...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det tviler jeg på. I motsetning til ateismen, så ønsker kristendommen folk velkommen :)

Anonymkode: 90e3a...990

Velkommen og velkommen fru Blom. Virker det som om HI føler seg ønsket velkommen? Med trusler om evig fortapelse om ikke troen er riktig? Det får'n si! Varm velkomst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, amandine skrev:

Velkommen og velkommen fru Blom. Virker det som om HI føler seg ønsket velkommen? Med trusler om evig fortapelse om ikke troen er riktig? Det får'n si! Varm velkomst!

Kristne har ikke lov å lyve. 

Det er ikke trusler, kun en opplysning. Hun kan veldig lett gjøre de riktige tingene i livet så hun slipper det. De som er i helvete er de som selv har ønsket å være der.

Anonymkode: 90e3a...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det ikke evig fortapelse. Viktig å ikke la seg hjernevaske av folk som visjon Norge med Hannevold i spissen. 
 

Anonymkode: 38c21...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...