Gå til innhold

Mannen min nekter meg å dra på julebordet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
På 30.11.2019 den 0.08, Anonym bruker skrev:

Er det ingen andre som har det slik at mannen bestemmer om du skal dit og dit?

Anonymkode: ca940...07d

Det er det sikkert, men et sånt forhold er ikke et blivende sted. Han må enten søke hjelp selv, eller du må ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 29.11.2019 den 22.20, Anonym bruker skrev:

Er han muslim?  Har ei venninne som er gift med en muslim. Før fikk hun dra på julebord men måtte ta siste buss(kl 2330) hjem. Det er da det begynner å bli morsomt. I fjor rakk hun ikke bussen. Så i år får hun ikke dra 

Anonymkode: ee945...4f5

Da kan hun takke seg selv når hun er så naiv å gifter seg med en innvandrer... 

Anonymkode: 04e97...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da kan hun takke seg selv når hun er så naiv å gifter seg med en innvandrer... 

Anonymkode: 04e97...9cf

Jeg var gift med en innfødt nordmann. Han var manipulerte og løy og ble etterhvert voldelig.

Folk er ikke nødvendigvis idioter fordi de er født utenfor Norges grenser, på samme måte som folk født i Norge ikke nødvendigvis er bedre mennesker av den grunnen....

Anonymkode: 3de6c...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eller så heter du Lene og er utro med alt og alle. Mens den stakkaren hjemme mistenker utroskap noe du benekter. At alle venner og kollegaer vet du horer rundt på byen og julebord, det forteller du ikke noe om. Til andre omtaler du samboeren din som sjalu og beskylder deg for utroskap . 

Anonymkode: 22e1d...846

Hva har navnet Lene med saken å gjøre? Jeg heter Lene og har aldri pult rundt 😉

Anonymkode: fd052...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var gift med en innfødt nordmann. Han var manipulerte og løy og ble etterhvert voldelig.

Folk er ikke nødvendigvis idioter fordi de er født utenfor Norges grenser, på samme måte som folk født i Norge ikke nødvendigvis er bedre mennesker av den grunnen....

Anonymkode: 3de6c...cc6

Når hun gifter seg med en muslim, ber hun om å ha det sånn. Har ikke sagt at alle utenfor norge er idioter. Les ordentlig før du svarer. 

Anonymkode: 04e97...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Når hun gifter seg med en muslim, ber hun om å ha det sånn. Har ikke sagt at alle utenfor norge er idioter. Les ordentlig før du svarer. 

Anonymkode: 04e97...9cf

Du skrev innvandrer!

Men innlegget ditt blir ikke bedre av å endre det ordet til muslim! Min eksmann var kristen. Han var ingen engel av den grunnen!

Anonymkode: 3de6c...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære HI, fyren er sjalu, kontrollerende og ikke god. Det er på ingen måte normalt å ha det sånn. Hvordan er han mot deg ellers, behandler han deg med respekt, eller driver han og tråkker ned selvtilliten din? Uansett - han høres ut som en du bør komme deg unna.

Anonymkode: defec...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2019 den 21.59, Anonym bruker skrev:

Hva gjør jeg? Jeg sier til han at han ikke kan nekte meg det. Og at jeg kommer til å dra uansett. Men så sier han «Jeg har sagt nei, du gjør som du vil» Men jeg vet om jeg drar så kommer han til å lage helvete etter det.

Anonymkode: ca940...07d

Eh.. Nekter deg å dra på julebord??  For en liten mann han er. Flytt. 

Anonymkode: d5c72...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva har navnet Lene med saken å gjøre? Jeg heter Lene og har aldri pult rundt 😉

Anonymkode: fd052...13f

Så bra, da er du ikke denne Lene. Jeg svarer bare på innlegget egentlig. Lene kunne sagt det samme som HI.

Anonymkode: 22e1d...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2019 den 0.08, Anonym bruker skrev:

Ja, han mener at jeg ikke skal gå dit. Har ingenting å gjøre der. Når jeg skal møte ei vennine eller lignende så må jeg som regel si ifra/eller spørre. Jeg har levd i tåke i mange år pga det har vært mye med barna så har ikke hatt tid uansett til å være sosial. 
Men nå som barna er eldre og er i barnehagen så har jeg kommet meg i jobb igjen og begynt å være litt sosial (møtt venninner 3 ganger på 1 år) men da må jeg si ifra som sagt. Han er hel en type som er sjalu. Aldri vært på julebord før heller, men har jo festet mye i min tidligere unge liv før jeg møte han og fikk barn. 
Jeg skal på det julebordet, blir vel ikke lenge. Blir jeg der lenge så kommer han vel til å terrorisere meg meld eller beskylde meg for at jeg har hatt meg med noen der osv. Jeg blir gal. Er det ingen andre som har det slik at mannen bestemmer om du skal dit og dit?

Anonymkode: ca940...07d

Med andre ord, barna vokser opp i et hjem som ikke er bra. En sånn fyr er ikke normal. Det er ikke normalt at en VOKSEN individ spør en annen om LOV til å ha det hyggelig. Dette er en som psykisk mishandler. Hadde en sånn mann...kasta han på dør og har aldri vært lykkeligere :):)

Anonymkode: d65a7...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2019 den 14.05, Anonym bruker skrev:

Gikk du på julebordet? Hva skjedde? 

Anonymkode: 04e97...9cf

Nei, det er ikke før neste helg. Han sier nå at jeg kan dra men at jeg ikke får lov og drikke. Kan heller ikke bli der enn ett par timer. 

Anonymkode: ca940...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke før neste helg. Han sier nå at jeg kan dra men at jeg ikke får lov og drikke. Kan heller ikke bli der enn ett par timer. 

Anonymkode: ca940...07d

Og du godtar det??

Anonymkode: e8222...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke før neste helg. Han sier nå at jeg kan dra men at jeg ikke får lov og drikke. Kan heller ikke bli der enn ett par timer. 

Anonymkode: ca940...07d

Hvorfor sier han dette? Hvorfor tror han at han skal kunne diktere alt du gjør?

Hvis du ikke troller må du komme deg bort fra denne mannen!

Anonymkode: 57cd7...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke før neste helg. Han sier nå at jeg kan dra men at jeg ikke får lov og drikke. Kan heller ikke bli der enn ett par timer. 

Anonymkode: ca940...07d

Hæ?? 

og hvorfor i all verden skal han diktere om du skal drikke eller ikke. Hadde bøttet innpå på trass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke før neste helg. Han sier nå at jeg kan dra men at jeg ikke får lov og drikke. Kan heller ikke bli der enn ett par timer. 

Anonymkode: ca940...07d

Hva er grunnen til at han mener at han bestemmer over deg og hva er "grunnen" til at du kun "får lov" å være der noen timer?
Hva skjer om du trosser han og blir der og tar deg en skikkelig fest? 

Anonymkode: ae5c3...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 timer siden, frk Nilsen skrev:

Hæ?? 

og hvorfor i all verden skal han diktere om du skal drikke eller ikke. Hadde bøttet innpå på trass. 

Samme her. Hadde sørget for å være ape kanari!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun liker det ,at han liksom bestemmer over henne. Mange kvinnfolk som liker det. Da kan hun spille litt dum å uskyldig for en periode. 

Anonymkode: e06ea...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje hun liker det ,at han liksom bestemmer over henne. Mange kvinnfolk som liker det. Da kan hun spille litt dum å uskyldig for en periode. 

Anonymkode: e06ea...510

Herlighet! 

Det der er både kunnskapsløst og respektløst! Det er slikt som enkelte menn forteller hverandre så de slipper å ha dårlig samvittighet selv for hvordan de behandler konen.

Jeg er snart 50 år og har enda aldri truffet en kvinne som liker å bli behandlet slik. Jeg tror ikke på at de finnes! Det er ren ønsketenking hos enkelte menn. Det finnes usikre kvinner som har vanskelig for å stole på sin egen vurdering - men det er som regel påført dem av andre (foreldre, kjæreste eller andre). Ofte på en måte som ligner det hi's mann driver med. At kvinnen ikke greier å bryte ut der og da betyr IKKE at hun trives med situasjonen. Og det kan ta mange år å få det bra psykisk etter å ha levd i et slikt forhold.

Anonymkode: 3de6c...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke før neste helg. Han sier nå at jeg kan dra men at jeg ikke får lov og drikke. Kan heller ikke bli der enn ett par timer. 

Anonymkode: ca940...07d

"Han sier"? Hva sier du da? Du lar deg da ikke bestemmes over? Det er ikke sånn man skal leve. Kom deg unna, altfor mange sjalu og kontrollerende menn dreper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle varsellamper blinker her HI. Først skal han bestemme at du ikke skal på julebord og så sier han du kan gå men ikke drikke? Skal han bestemme antrekket ditt også? Han der er søppel og ingenting å samle på! Reis på julebord,drikk så mye som du vil og hopp bukk over denne smålige mannen du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som svarer at hun bare må gjøre sånn eller slik; har dere levd med en sånn type mann? Vet dere hvor ødeleggende det er over tid? Skjønner dere ikke at man sakte, men sikkert blir ødelagt? Jeg levde med en sånn mann i mange år. Fant på unnskyldninger til alle hvorfor han var sånn. Han tok kvelertak på meg og heiv meg i veggen fordi jeg sminka meg før jeg skulle ut med ei venninne. Man BLIR faktisk så ødelagt i hodet at man tilslutt tror det er en selv som er problemet! De er ikke sånn i starten, de blir sånn etter hvert. Og da er man fanget. Det er lett å sitte utenfor å si "kom deg vekk", men det er faktisk ikke så forbaska enkelt når man er fanga i det nettet der!

HI, jeg håper du har noen rundt deg du er ærlig med om dette. Han er ikke bra for deg, og jeg vet du vet det innerst inne. Du er verdt så uendelig mye mer!

Anonymkode: 3e447...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke før neste helg. Han sier nå at jeg kan dra men at jeg ikke får lov og drikke. Kan heller ikke bli der enn ett par timer. 

Anonymkode: ca940...07d

Da ville jeg gjort det stikk motsatte, han bestemmer ikke over deg. 

Anonymkode: 04e97...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle dere som svarer at hun bare må gjøre sånn eller slik; har dere levd med en sånn type mann? Vet dere hvor ødeleggende det er over tid? Skjønner dere ikke at man sakte, men sikkert blir ødelagt? Jeg levde med en sånn mann i mange år. Fant på unnskyldninger til alle hvorfor han var sånn. Han tok kvelertak på meg og heiv meg i veggen fordi jeg sminka meg før jeg skulle ut med ei venninne. Man BLIR faktisk så ødelagt i hodet at man tilslutt tror det er en selv som er problemet! De er ikke sånn i starten, de blir sånn etter hvert. Og da er man fanget. Det er lett å sitte utenfor å si "kom deg vekk", men det er faktisk ikke så forbaska enkelt når man er fanga i det nettet der!

HI, jeg håper du har noen rundt deg du er ærlig med om dette. Han er ikke bra for deg, og jeg vet du vet det innerst inne. Du er verdt så uendelig mye mer!

Anonymkode: 3e447...ba4

Jo, jeg tror de aller fleste skjønner at det er vanskelig, at all selvtillit etterhvert blir borte og man blir så svak at man faktisk tror på det mannen sier. 

Det er derfor alle i tråden sier det samme, for om hi får høre mange nok ganger at mannen tar feil så kanskje hun til slutt tror på det.... 

Hi, mannen din tar veldig feil. Det er ikke normalt å bestemme over partneren sin som om man er foresatt og partneren et ulydig barn. 

 

Anonymkode: fd052...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...