Gå til innhold

Hadde du blitt fornærmet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så du hadde ikke tenkt at det var frekt?

Anonymkode: d1f72...b97

Jeg hadde tenkt som Superdolly, nå viste hun sitt sanne jeg. Jeg ville ikke blitt overrasket eller tenkt hun var frekk, bare tatt det som et tegn på at jeg har rett når jeg tenker hun er som hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om dere utvekslet julegaver med folk, og din svigerinne/svoger kun ga gave til mannen din og ikke deg?

Anonymkode: d1f72...b97

Hvis det alltid hadde vært sånn hadde jeg ikke tenkt over det i det hele tatt. Om vi hadde pleid å gi til hverandre hadde jeg derimot kanskje stussa litt. Men fornærma? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornærmet hadde jeg ikke blitt uansett. Men alt etter omstendighetene, kunne reaksjonen sikkert vært alt fra ingenting til at jeg lurte på om noe spesielt hadde skjedd, om jeg hadde gjort noe jeg ikke skulle eller noe sånn. Om vi pleide å gi til hverandre og noen plutselig og uten å si noe hadde sluttet med det, ville jeg ha blitt noe forundret, men det hadde ikke betydd noe for forholdet mellom oss. Var det den første julen som jeg skulle feire samme med min mann / kjæreste, hadde jeg bare tenkt at det var sånn de gjør det, ferdig med det! 

Det ville uansett ikke ha vært noe jeg ville ha hengt meg opp i. 

Det er kjekt med gaver, men det har ingenting å se for forholdet jeg har til folk rundt meg. 

Anonymkode: 7eb33...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde blitt fornærmet. 

Vi gir gave til dem sammen. Hvis vi får tilbake gave, som kun er til min mann, da blir jeg faktisk lei meg. 

Anonymkode: 6efc0...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Ikke fordi gaven i seg selv er så viktig, men fordi jeg tenker at det må jo være gjort bevisst, for å sende et signal eller noe. I alle fall hvis det skjer uten noen form for forklaring.

Anonymkode: d56f8...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.11.2019 den 16.38, Anonym bruker skrev:

Om dere utvekslet julegaver med folk, og din svigerinne/svoger kun ga gave til mannen din og ikke deg?

Anonymkode: d1f72...b97

Hadde syntes at det hadde vært kleint og følt at det var litt snodig, men jeg hadde ikke blitt fornærmet da jeg ikke forventer gaver fra folk. Sitter heller ikke med den innstillingen at hvis jeg skal gi gaver til noen, så skal jeg ha tilbake fra de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloooo min svigermor gjennom 20 år har kun ført opp min mann på gaven i år, men jeg tenker ikke så mye over dét hun er snodig av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene svigerinna mi gir gave til mannen min, og ikke meg. Jeg blir ikke sur for det. Det er en greie hun gjør, han kjøper ikke til henne. Det er bare for gøy. Jeg er ikke så opptatt av gaver så det går helt strålende

Anonymkode: 732bf...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
På 29.11.2019 den 16.53, Anonym bruker skrev:

Nei, nei... Skulle kanskje skrevet at man "trodde man hadde et godt forhold". Hvis man ikke bryr seg om hverandre, så blir man åpenbart verken fornærmet eller annet.

Anonymkode: d1f72...b97

Man kan fint bry seg om folk uten å vise det i form av gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer seg helt an på. Pleier dere to å utveksle gaver? Da er det rart at du plutselig blir hoppet over i år. Kan det tenkes at gaven din ikke var ferdig, så du får den senere? Osv. osv. Ikke nok info til å vurdere.

Anonymkode: 22e04...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som henger dere opp i "jeg forventer ikke gaver av folk" etc etc: les nå mellom linjene da. Det handler selvfølgelig ikke om det duftlyset, vinflasken eller whatever, som man selvfølgelig helt fint kan kjøpe selv. Poenget er at man sender et signal når man kun gir til sin bror, ikke hans kone. Man sier noe om hvordan man ser på hverandre og inkluderer hverandre som familie. 

Hadde følt det som en avvisning HI. Det der er sånne ting som koster så lite og betyr så mye. Eventuelt er det et bevisst valg om å ikke inkludere. 

Anonymkode: e86cf...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier ikke gi noe til min bror, men gir som oftest til svigerinnen min (altså, hun som er gift med min bror).  Min bror og jeg har et godt forhold til hverandre, men ingen av oss holder regnskap over gaver.  

På en måte tar jeg det som en selvfølge at jeg har et godt forhold til min bror.  Jeg er kjempeglad for at jeg også har et godt forhold til svigerinnen min, vi har på en måte valgt å like hverandre.  

Jeg er ikke så opptatt av gaver, hverken å gi eller få.  Jeg synes det er hyggelig hvis noen kommer på besøk og tar med en blomst, en flaske vin eller en noe annet de vet jeg setter pris på.  Tilsvarende gir jeg heller folk en oppmerksomhet når det passer sånn enn å julegaver.  

 

Anonymkode: 4f0f3...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...