Gå til innhold

Hadde du blitt fornærmet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Om dere utvekslet julegaver med folk, og din svigerinne/svoger kun ga gave til mannen din og ikke deg?

Anonymkode: d1f72...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fornærmet er feil ord. Avhengig av forholdet oss imellom ville jeg kanskje blitt såret og lei meg, eller tenkt noe slikt som at "ja ja, der viser hun sitt sanne jeg så alle kan se det". Men fornærmet, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Superdolly skrev:

Fornærmet er feil ord. Avhengig av forholdet oss imellom ville jeg kanskje blitt såret og lei meg, eller tenkt noe slikt som at "ja ja, der viser hun sitt sanne jeg så alle kan se det". Men fornærmet, nei.

Så du hadde ikke tenkt at det var frekt?

Anonymkode: d1f72...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hvorfor?

Anonymkode: d1f72...b97

Fordi jeg ikke gidder å bli fornærmet av bagateller

Anonymkode: e1c30...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så du hadde ikke tenkt at det var frekt?

Anonymkode: d1f72...b97

Du gir ekstremt lite info. Jeg svarer derfor ut fra mitt eget liv, mine familieforhold og det jeg selv kan tenke meg til. Hadde jeg og denne svigerinnen hatt et godt forhold (eller et forhold som jeg oppfattet som godt) ville jeg antagelig blitt såret og lei meg. Hadde hun for lengst vist tydelig at hun driter i meg eller ønsker meg dit pepper'n gror ville jeg antagelig tenkt at det var greit at hun viser sitt sanne jeg på en slik måte at flere kan se det.

Min reaksjon ville vært avhengig av bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg ikke gidder å bli fornærmet av bagateller

Anonymkode: e1c30...8b3

Nei, nei... Skulle kanskje skrevet at man "trodde man hadde et godt forhold". Hvis man ikke bryr seg om hverandre, så blir man åpenbart verken fornærmet eller annet.

Anonymkode: d1f72...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Superdolly skrev:

Du gir ekstremt lite info. Jeg svarer derfor ut fra mitt eget liv, mine familieforhold og det jeg selv kan tenke meg til. Hadde jeg og denne svigerinnen hatt et godt forhold (eller et forhold som jeg oppfattet som godt) ville jeg antagelig blitt såret og lei meg. Hadde hun for lengst vist tydelig at hun driter i meg eller ønsker meg dit pepper'n gror ville jeg antagelig tenkt at det var greit at hun viser sitt sanne jeg på en slik måte at flere kan se det.

Min reaksjon ville vært avhengig av bakgrunnen.

Ja, skjønner det:) 

Anonymkode: d1f72...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Er ikke så opptatt av å få gaver og blir ikke lett fornærma. Og blir jeg det så sier jeg fra. 

Anonymkode: 6a533...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, nei... Skulle kanskje skrevet at man "trodde man hadde et godt forhold". Hvis man ikke bryr seg om hverandre, så blir man åpenbart verken fornærmet eller annet.

Anonymkode: d1f72...b97

Hadde ikke blitt fornærmet om vi var verdens beste venninner heller. Jeg synes fortsatt det er bagateller hvem man får gave fra.

Anonymkode: e1c30...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hadde ikke blitt fornærmet om vi var verdens beste venninner heller. Jeg synes fortsatt det er bagateller hvem man får gave fra.

Anonymkode: e1c30...8b3

Da er du rar :P I min verden gir man gaver til folk som betyr noe for en ❤️ 

Og som svigerinne kunne det aldri falt meg inn å gi gave kun til svogeren min, men ikke hans kone. Det blir en slags demonstrasjon.

Anonymkode: d1f72...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Er ikke så opptatt av å få gaver og blir ikke lett fornærma. Og blir jeg det så sier jeg fra. 

Anonymkode: 6a533...e66

Så du hadde ikke tatt det som et hint heller hvis du merket at noen holdt deg utenfor?

Anonymkode: d1f72...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du hadde ikke tatt det som et hint heller hvis du merket at noen holdt deg utenfor?

Anonymkode: d1f72...b97

Nei. Måler ikke vennskap i gaver. Det kan handle om tid, økonomi, god gammeldags tankeløshet etc.

Men spør da. Er ikke verre enn det😊

Anonymkode: 6a533...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Måler ikke vennskap i gaver. Det kan handle om tid, økonomi, god gammeldags tankeløshet etc.

Men spør da. Er ikke verre enn det😊

Anonymkode: 6a533...e66

Ja, det kommer nok an på mye. Er nok derfor jeg hadde blitt fornærmet :)

Anonymkode: d1f72...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde nok reagert på det, og jeg tviler på at de som svarer her at gaver ikke betyr noe er ærlig. 

Anonymkode: 469b3...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. er voksen

Anonymkode: eddab...2e6

Det er ikke barnslig å reagere på at søsteren din, eller noen andre, kun gir gave til mannen din og ikke deg altså. 

Anonymkode: d1f72...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da er du rar :P I min verden gir man gaver til folk som betyr noe for en ❤️ 

Og som svigerinne kunne det aldri falt meg inn å gi gave kun til svogeren min, men ikke hans kone. Det blir en slags demonstrasjon.

Anonymkode: d1f72...b97

I min verden gir man tid og gode samtaler til de som betyr noe

Anonymkode: e1c30...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere / og de vært sammen lenge da ?

Fikk de gaver av med ditt navn på da ? 
det må såfall være flaut for dem! 


JEG hadde tenkt over det .... og ja jeg hadde nok blitt lei meg.
 

Anonymkode: 91f88...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jeg ganske sikker på at jeg ikke ville blitt. Er mer typen som blir ekstremt positivt overrasket om jeg hadde fått noe eget av de. 

Ikke fordi jeg er et bedre eller mindre materialistisk menneske en snittet, men har bare ikke tenkt over at jeg skulle fått gaver til meg selv etter at jeg fikk barn. Gavetradisjonen ble liksom "gitt" videre til de. Og om mannen fikk noe av sitt søsken så hadde jeg ikke sett på det som rart, men de står hverandre også nært. 

Har selv kun gitt til en fjern søster, og ikke samboeren hennes i noen år. Har ikke tenkt på at han kunne blitt fornermet før nå... Ups... Men det har bare vært en liten "søster gave" for å vise henne at jeg tenker på henne selv om vi sees veldig skjelden. 

Anonymkode: 97eb7...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste 15 årene, sånn ca, har jeg knapt fått en eneste julegave bare til meg, fra annet enn mann og barn, så jeg hadde heller blitt sjokkert hvis jeg hadde fått gave. Vi utveksler ikke gaver mellom voksne i min familie. Det er nok av barn å kjøpe gaver til. 

Anonymkode: 2730b...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fornærmet, men lei meg og lurt veldig på hvorfor. Jeg har vært sammen med mannen min i 25 år og svigerinnene mine er som søstre.

Anonymkode: 96ea2...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...