GÃ¥ til innhold

🤬Barnehagen skal på 1t busstur hvor barna må ha på dress i bussen. Ingen bilstoler!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kan skje, hva ville du ha sagt om noe slikt skjedde. Hva om bare ett barn ble varig skadd i en slik ulykke og du fikk vite at barna ikke var sikret godt nok - hva ville reaksjonen din vært?

Anonymkode: 323af...c24

Det er mye som kan skje hver dag i livet til våre små. Det kan også skje at når den voksne nå pakke sammen bilputene for å bære de så forsvinner ene barnet av bussen og blir borte. Det kan skje at når denne voksne må bære med seg fire bilputer (ergo ingen ledige armer) løper ene barnet ut og blir påkjørt.

Anonymkode: 3b721...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kan skje, hva ville du ha sagt om noe slikt skjedde. Hva om bare ett barn ble varig skadd i en slik ulykke og du fikk vite at barna ikke var sikret godt nok - hva ville reaksjonen din vært?

Anonymkode: 323af...c24

Ikke meg du svarer, men jeg ville fokusert på tragedien i det. Ikke sikringen. 

Hvis en buss moser inn i en fjellvegg i 100 km/t så skal det godt gjøres å komme fra den ulykken uskadd. De færreste velger å sikre seg i buss, likevel er det så godt som ingen som dør i bussulykker i Norge. De er jo tryggere i buss enn i bil.

Jeg var i en bilulykke som barn, har varige skader resten av livet. Jeg satt bakovervendt, i bilstol. Men det hjelper lite når man blir påkjørt i høy fart fra siden. Skal mine foreldre knuge på spørsmålet «Hva hvis?», eller skal man godta at ulykker skjer uansett hvor hardt man prøver å unngå dem? Sannsynligheten er liten, og man kan aldri verne seg 100% mot ulykker. 

Når jeg leser om store ulykker, uansett transportmiddel, så tenker jo ikke jeg øyeblikkelig «Skal tro om alle var sikret ordentlig? Sikkert ikke. Kunne vært unngått hvis de ikke var så stokk dum!» Jeg fokuserer heller på ulykken i seg selv, tragedien og tenker at jeg håper det går bra med alle fremover. 

Anonymkode: 27274...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...