GÃ¥ til innhold
Det blir noen minutter nedetid og ustabilitet i perioden 11:30-11:45

🤬Barnehagen skal på 1t busstur hvor barna må ha på dress i bussen. Ingen bilstoler!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Bøø skrev:

Bruker boostapak når ongen skal med buss.

 

Med barnehagen?

Anonymkode: 994a5...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det gjør de ikke. 

Anonymkode: 27274...164

På motorveien gjør de det jo. 

Litt forskjell på en bybuss og en som kjører på motorveien. 

Anonymkode: 0f88a...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme jeg syns det er skikkelig trist at vi er blitt så paniske redde for alt som kan skje, at vi begrenser gode opplevelser på den måten. Det er jo fantastisk å reise på tur med barnehagen! Ungene elsker jo buss, og samholdet og opplevelsen er så stas! De fleste busser har sikkerhetsbelte nå og jeg har ikke sett en eneste bussjåfør som ikke tar ekstra hensyn når en gruppe små barn er med. 
Hva tror dere barnehagene i byene gjør? Er hjemme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Optatium skrev:

Jeg må innrømme jeg syns det er skikkelig trist at vi er blitt så paniske redde for alt som kan skje, at vi begrenser gode opplevelser på den måten. Det er jo fantastisk å reise på tur med barnehagen! Ungene elsker jo buss, og samholdet og opplevelsen er så stas! De fleste busser har sikkerhetsbelte nå og jeg har ikke sett en eneste bussjåfør som ikke tar ekstra hensyn når en gruppe små barn er med. 
Hva tror dere barnehagene i byene gjør? Er hjemme? 

Samholdet og opplevelsen ville være like flott om ungene satt på en bilpute.

Anonymkode: 6d579...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår hvorfor du er så eitrande forbanna Hi... Er det fordi barnehagen angivelig er dobbeltmoralsk? Eller er det fordi de ikke skal sikre ungen? Hvis sistnevnte er tilfelle kan du jo bare si at du håper det er greit at du sender med bilstolen deres? Problem solved liksom....? Ingenting å være sinna for det vel....?

Anonymkode: 8c3dc...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt med bilstol uten problem til turer.

Men jeg lurer på, hvor mange har dere sett ta av jakkene til ungene før de setter seg i bilen i november/desember? Og nå mener jeg SETT, at alle skriver de gjør det på dib er ikke representativt ;)

Anonymkode: aea64...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår hvorfor du er så eitrande forbanna Hi... Er det fordi barnehagen angivelig er dobbeltmoralsk? Eller er det fordi de ikke skal sikre ungen? Hvis sistnevnte er tilfelle kan du jo bare si at du håper det er greit at du sender med bilstolen deres? Problem solved liksom....? Ingenting å være sinna for det vel....?

Anonymkode: 8c3dc...5f8

Ikke sikkert de har mulighet til å drasse på bilstoler

Anonymkode: 994a5...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samholdet og opplevelsen ville være like flott om ungene satt på en bilpute.

Anonymkode: 6d579...623

Men da blir det jo ikke tur. Tre ansatte og 17 puter og barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Optatium skrev:

Men da blir det jo ikke tur. Tre ansatte og 17 puter og barn?

Jeg nekter å tro at det ikke hadde løst seg på noe vis hvis de virkelig hadde prøvd. De fleste større stasjonene har låsbare skap som setene kunne legges i, evt kunne en ansatt kunne kjørt bilen bort hvor de kunne lagt setene inni eller så kunne de foreslått å kjøre private biler (sikkert noen foreldre som hadde meldt seg!). Det trenger ikke å være så veldig vanskelig, men litt mer planlegging krever det jo når man har med seg små barn.

Anonymkode: 6d579...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen vår er ofte på tur hit og dit. Kino, teater, akvarium, bondegård, svømmekurs 1 gang i uka osv. De bestiller turbuss med belter til alle, og heldigvis er det ingen hysteriske mødre som setter ned foten for det. 

Anonymkode: 89858...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke sikkert de har mulighet til å drasse på bilstoler

Anonymkode: 994a5...193

Spør før du blir sint du. Og hvis de sier nei, så kan du ta det opp med dem - uten å være sint - at du er bekymret for langkjøring uten sikring. Og så kan du høre hva de tenker om det. 

Ikke gå i klikk før du har prøvd dialog. 

Anonymkode: 8c3dc...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg nekter å tro at det ikke hadde løst seg på noe vis hvis de virkelig hadde prøvd. De fleste større stasjonene har låsbare skap som setene kunne legges i, evt kunne en ansatt kunne kjørt bilen bort hvor de kunne lagt setene inni eller så kunne de foreslått å kjøre private biler (sikkert noen foreldre som hadde meldt seg!). Det trenger ikke å være så veldig vanskelig, men litt mer planlegging krever det jo når man har med seg små barn.

Anonymkode: 6d579...623

Lol😂😂 du kan jo prøve du å dra på 17 seter og 17 barn.. 

Lov til å tenke litt.. 

 

Men om du er så hysterisk kan du holde barnet ditt hjemme

Anonymkode: b6d8b...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker det kan bli varmt med dress, men tenker ikkje den er i vegen for belte.

På bussen er det som oftest magebelte 

Anonymkode: b33e8...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hva som skjer med et lite barns kropp hvis de ikke er sikret godt nok i en kollisjon? Sannsynligvis ikke, da hadde du ikke kommet med den kommentaren.

Anonymkode: 6d579...623

Ja + at vinterdresser er glatte, de kan lett skli så beltet havner rundt halsen.  Altså tenk høyde på et barn, og hvor et belte vil sitte på kroppen uten et sete som forhøyer. Dere må for all del sende med seter/seteputer.

Hilsen ex-bussjåfør.

Anonymkode: 09e0d...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Optatium skrev:

Jeg må innrømme jeg syns det er skikkelig trist at vi er blitt så paniske redde for alt som kan skje, at vi begrenser gode opplevelser på den måten. Det er jo fantastisk å reise på tur med barnehagen! Ungene elsker jo buss, og samholdet og opplevelsen er så stas! De fleste busser har sikkerhetsbelte nå og jeg har ikke sett en eneste bussjåfør som ikke tar ekstra hensyn når en gruppe små barn er med. 
Hva tror dere barnehagene i byene gjør? Er hjemme? 

Dette!

Anonymkode: 27274...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg nekter å tro at det ikke hadde løst seg på noe vis hvis de virkelig hadde prøvd. De fleste større stasjonene har låsbare skap som setene kunne legges i, evt kunne en ansatt kunne kjørt bilen bort hvor de kunne lagt setene inni eller så kunne de foreslått å kjøre private biler (sikkert noen foreldre som hadde meldt seg!). Det trenger ikke å være så veldig vanskelig, men litt mer planlegging krever det jo når man har med seg små barn.

Anonymkode: 6d579...623

Stasjoner? Men låsbare skap? Du tror at det er vanlig overalt

Anonymkode: 994a5...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Spør før du blir sint du. Og hvis de sier nei, så kan du ta det opp med dem - uten å være sint - at du er bekymret for langkjøring uten sikring. Og så kan du høre hva de tenker om det. 

Ikke gå i klikk før du har prøvd dialog. 

Anonymkode: 8c3dc...5f8

At det var?

Anonymkode: 994a5...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Pleier du å ta meg bilsete i bussen? 😅

Anonymkode: b6d8b...e1b

Det lurer jeg også på...

Husker en tråd her på DiB hvor en mor ikke ville ta toget med barna, det var jo ikke setebelter der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg nekter å tro at det ikke hadde løst seg på noe vis hvis de virkelig hadde prøvd. De fleste større stasjonene har låsbare skap som setene kunne legges i, evt kunne en ansatt kunne kjørt bilen bort hvor de kunne lagt setene inni eller så kunne de foreslått å kjøre private biler (sikkert noen foreldre som hadde meldt seg!). Det trenger ikke å være så veldig vanskelig, men litt mer planlegging krever det jo når man har med seg små barn.

Anonymkode: 6d579...623

Så 6-7 tilfeldige privatbiler kjørt av fedre og mødre mener du er en bedre deal enn én turbuss kjørt av en yrkessjåfør? Hvor ofte krasjer en turbuss i Norge, da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så kan ikke barnehagen si at barna ikke kan være i barnehagen. De er pliktige til å tilby et alternativ dersom dere ikke gir samtykke til å delta på utflukten.

Snakk med pedleder eller styrer igjen, og be om å få sende med enten Boostapack (som er en ryggsekk barnet kan bære selv), pute eller beltestol. Hvis ingen at de andre foreldrene bryr seg nevneverdig, blir det kanskje ikke et problem med 18 bilstoler, kanskje dere blir de eneste som sender med.

Og så må selvfølgelig vinterdressene av. Både for sikkerheten, og fordi det blir varmt å sitte i vinterdress en time.

Anonymkode: 3f664...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Stasjoner? Men låsbare skap? Du tror at det er vanlig overalt

Anonymkode: 994a5...193

Nei, jeg skrev det som eksempel på løsning dersom det finnes der. Hvis ikke finnes det andre metoder å løse det på.

Anonymkode: 6d579...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lol😂😂 du kan jo prøve du å dra på 17 seter og 17 barn.. 

Lov til å tenke litt.. 

 

Men om du er så hysterisk kan du holde barnet ditt hjemme

Anonymkode: b6d8b...e1b

I barnehagen jeg jobber i har vi ansvar for maks 4 barn hver når vi er på tur. Å ha med fire sitteputer per ansatt ser jeg virkelig ikke som et probleme, det ville holdt med en stor bærepose å putte dem oppi så hadde det problemet vært løst. En ting jeg undrer meg over er hvorfor foreldre på død og liv IKKE vil sikre barna i trafikken. Det er ikke noe stort hokus pokus å få det til, likevel sitter vi her med en tosiders tråd og diskuterer. For all del, gjør som dere vil. Men jeg kjenner nå at jeg er glad barnehagen til barnet mitt ser muligheter istedet for problemer. De ville aldri sett sikring i bil og buss som et problem. 

Anonymkode: 6d579...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid med meg pute til 6-åringen hvis jeg skal ta buss over 50 km/t. Den har hun også med seg hvis hun skal på langtur med  skolen. Den ligger i en plastpose som hun klipser på sin egen sekk. 

I en turbuss man har leid kan jo vanligvis setet stå igjen i bussen. Det er helt absurd å ikke sikre skikkelig i en turbuss, ref hun over her som hadde barnet på tur støtt og stadig. 

Anonymkode: 9c68d...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...