Gå til innhold

Dere kristne. Blir dere triste av å tenke på at folk dere kjenner kanskje kommer til helvete?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De ikke troende. Hva føler dere når dere vet at folk dere bryr dere om som ikke er kristne vil komme til å havne i evig fortapelse? Hva innebærer evig fortapelse? Tror du som er kristen på et helvete? Burde vi ufrelste være redde? Jeg blir veldig skremt av tanken på evig fortapelse. Jeg prøver å finne Gud men sliter med å klare å tro. . Hvordan kan Gud være så brutal. ?

Anonymkode: 74834...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gud ønsker ingen synders fortapelse, han ønsker at alle skal bli frelst. Han er en god Gud. Begynn med å be og se om ikke Gud bønnhører deg, så kommer troen når du opplever at han hører

Anonymkode: 84e9b...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du opplevd at en fyr har likt deg som du ikke liker, noen gang? Har du opplevd en slik fyr som er pågående, selv om du sier ifra? Det er slitsomt. Og jo mer slike fyrer holder på, jo mer irriterende er det jo.

Slik er det med Gud og Guds kjærlighet også. Gud presser seg ikke på noen. Det er helt frivillig å ønske samvær med Gud og å ta imot Guds kjærlighet, eller å la være. Lar en være så lar Gud en få viljen sin.

Men uten Guds kjærlighet kan ingenting eksistere. Det er "helvete". En får det som en vil, hvis det er det en vil. Gud lar en forgå. Akkurat som en ønsket.

Om det er trist? Jeg synes det er trist at folk ikke kjenner Gud, er så redde for og fordomsfulle mot Gud at de snur seg bort fra Gud. Jeg synes det er trist og leit at de aldri lar seg bli kjent med Guds kjærlighet for dem. Men det er folks valg. Jeg får ikke gjort stort med det.

Anonymkode: 4a0d0...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du opplevd at en fyr har likt deg som du ikke liker, noen gang? Har du opplevd en slik fyr som er pågående, selv om du sier ifra? Det er slitsomt. Og jo mer slike fyrer holder på, jo mer irriterende er det jo.

Slik er det med Gud og Guds kjærlighet også. Gud presser seg ikke på noen. Det er helt frivillig å ønske samvær med Gud og å ta imot Guds kjærlighet, eller å la være. Lar en være så lar Gud en få viljen sin.

Men uten Guds kjærlighet kan ingenting eksistere. Det er "helvete". En får det som en vil, hvis det er det en vil. Gud lar en forgå. Akkurat som en ønsket.

Om det er trist? Jeg synes det er trist at folk ikke kjenner Gud, er så redde for og fordomsfulle mot Gud at de snur seg bort fra Gud. Jeg synes det er trist og leit at de aldri lar seg bli kjent med Guds kjærlighet for dem. Men det er folks valg. Jeg får ikke gjort stort med det.

Anonymkode: 4a0d0...b50

Kokko... 😳

Anonymkode: ee773...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kokko... 😳

Anonymkode: ee773...981

Føler du deg bedre nå?

Anonymkode: 2671c...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er i helvete, har selv valgt det. Døren til helvete er låst fra innsiden. 

Evig fortapelse er fravær av Gud. 

Anonymkode: 2671c...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du opplevd at en fyr har likt deg som du ikke liker, noen gang? Har du opplevd en slik fyr som er pågående, selv om du sier ifra? Det er slitsomt. Og jo mer slike fyrer holder på, jo mer irriterende er det jo.

Slik er det med Gud og Guds kjærlighet også. Gud presser seg ikke på noen. Det er helt frivillig å ønske samvær med Gud og å ta imot Guds kjærlighet, eller å la være. Lar en være så lar Gud en få viljen sin.

Men uten Guds kjærlighet kan ingenting eksistere. Det er "helvete". En får det som en vil, hvis det er det en vil. Gud lar en forgå. Akkurat som en ønsket.

Om det er trist? Jeg synes det er trist at folk ikke kjenner Gud, er så redde for og fordomsfulle mot Gud at de snur seg bort fra Gud. Jeg synes det er trist og leit at de aldri lar seg bli kjent med Guds kjærlighet for dem. Men det er folks valg. Jeg får ikke gjort stort med det.

Anonymkode: 4a0d0...b50

"Uten guds kjærlighet kan ingenting eksistere" 😂. Takk for en god latter på morgenen! 

Anonymkode: c61f4...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Uten guds kjærlighet kan ingenting eksistere" 😂. Takk for en god latter på morgenen! 

Anonymkode: c61f4...87e

Du sager av greina du sitter på.

Anonymkode: 2671c...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du sager av greina du sitter på.

Anonymkode: 2671c...181

Det lever jeg helt fint med. Uansett, jeg eksisterer vel ikke, så da er det jo ikke så nøye med den greina😄

Anonymkode: c61f4...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det lever jeg helt fint med. Uansett, jeg eksisterer vel ikke, så da er det jo ikke så nøye med den greina😄

Anonymkode: c61f4...87e

Det er ikke sånn at det forsvinner, selv om DU ikke tror på det altså. 

Anonymkode: 2671c...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er ikke sånn at det forsvinner, selv om DU ikke tror på det altså. 

Anonymkode: 2671c...181

Det er ikke sånn at det er sant bare fordi DU tror på det.

Anonymkode: 27353...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke sånn at det forsvinner, selv om DU ikke tror på det altså. 

Anonymkode: 2671c...181

Selvsagt gjør det det. Eventyr blir ikke ekte bare fordi dere har bestemt dere for det. 

Anonymkode: c61f4...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke sånn at det er sant bare fordi DU tror på det.

Anonymkode: 27353...138

Korrekt. Det er sant uavhengig av hva jeg tror. 

Anonymkode: 2671c...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Selvsagt gjør det det. Eventyr blir ikke ekte bare fordi dere har bestemt dere for det. 

Anonymkode: c61f4...87e

Nei, det er sant. Vi mennesker har ikke makt til noenting, og kan ikke bestemme noenting. 

 

Anonymkode: 2671c...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Korrekt. Det er sant uavhengig av hva jeg tror. 

Anonymkode: 2671c...181

Niks, Gud er ingen sannhet. Eventyr så godt som Asbjørnsen og Moe.

Anonymkode: 27353...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er sant. Vi mennesker har ikke makt til noenting, og kan ikke bestemme noenting. 

 

Anonymkode: 2671c...181

Så det sitter altså en slags skapning å bestemmer over alle mennesker? 😄 Denne mandagen fikk en bedre start en forventet. 

Anonymkode: c61f4...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er sant. Vi mennesker har ikke makt til noenting, og kan ikke bestemme noenting. 

 

Anonymkode: 2671c...181

Hvordan kan du fa si at mennesker velger helvete selv?

Anonymkode: 6425d...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det sitter altså en slags skapning å bestemmer over alle mennesker? 😄 Denne mandagen fikk en bedre start en forventet. 

Anonymkode: c61f4...87e

Nei da, han bestemmer ikke. Du har din egen frie vilje. Fri vilje til å få kreft, denguefeber og ALS. Dessuten er det ved egen vilje man vokser opp  i I hjem med psykisk-, fysisk-, og seksuell vold, sultkatastrofer og i krigssoner. Det Gud gjør, er visst nok å gi deg styrken til å takle det. Flott å vite at en Gud som burde ha muligheten til å stoppe alt faenskap, i det minste gir deg et klapp på skulderen når du egentlig vil legge deg ned å dø. Det er raust. 

Anonymkode: c5d46...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo veldig interessant. Jeg tror ikke på noe, men kan noen ganger lengte etter den tryggheten som må ligge i å ha noe. Likevel tenker jeg aldri på gud og er ikke interessert som sådan.

Uansett er det synd at noen her må ty til navnekalling og karakteristikker av andre. Kan dere ikke holde dere for god til det selv om dere er uenige? De kristne i denne debatten fremstår som mye mer fornuftige enn dere andre, for å si det sånn.

Anonymkode: e6075...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

De ikke troende. Hva føler dere når dere vet at folk dere bryr dere om som ikke er kristne vil komme til å havne i evig fortapelse? Hva innebærer evig fortapelse? Tror du som er kristen på et helvete? Burde vi ufrelste være redde? Jeg blir veldig skremt av tanken på evig fortapelse. Jeg prøver å finne Gud men sliter med å klare å tro. . Hvordan kan Gud være så brutal. ?

Anonymkode: 74834...70d

Ja absolutt. Du burde være svært redd. Men da finner du sikkert et ateistisk samfunn som kan gi deg god beskyttelse. Nå er jo gamle Sovjet historie, men Kina og Nordkorea er sikkert gode alternativ. Med jevne mellomrom dukker det opp slike innlegg som ditt her. innlegg som forsøker å ekstremgjøre vanlige mennesker. I tillegg skal de selvsagt latterliggjøres. Det skal harseleres med deres tro og selvsagt. de skal forklare at jul egentlig ikke er en kristen høytid. Hadde denne gjengen lirt av seg like mye dritt mot religiøse minoriteter her i landet, som de lirer av seg mot oss som er registrert i den norske kirken, hadde de blitt sett på som rasister. 

Har ikke lest det andre som står i denne tråden enda, men vedder på at nå blir vi uthengt som både voldelige og homofober.

 

Endret av prekæs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke noe som heter helvete. Gud vil tilgi oss for våre synder den dagen vi står ved porten og slippe oss alle inn til noe godt. Er ikke redd for å dø, men vil selvsagt være på jorden så lenge som mulig. 

Anonymkode: 3f49a...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen grunn til å gjenåpne helvetesdebatten, Hallesby roterer som en propell i grava allerede.

Men hi, om du ikke tror kan du ikke samtidig påstå at det plager deg at noen tror på et helvete du avviser. Hvis du derimot tror på helvete, hvilket du tydeligvis gjør om det kan skremme deg inn i sånne forvirrete innlegg, så tror du antakelig nok til at denne Gud vil spare deg for et besøk dit. Vinn-vinn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gud sender ingen til helvete. 

Anonymkode: d4f18...510

Vel, da juger boka hans. For det står at han gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...