Gå til innhold

Dette hender nå i disse dager, trenger ærlige svar.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber til 15 hver dag. Det er også da min eks, far til mine barn slutter på jobben sin som er like ved. Jeg syntes det er greit å sitte på med han hjem, og vi går ofte da å handler sammen. Han bor like ved pga ungene. Da slipper jeg å ta bussen. Dette syntes den nye kjæresten min ikke er greit, han hater det, men aksepterer det. Men han sier at jeg ikke bryr meg om hva han føler, sier jeg er egoist som ikke tenker på han sine følelser, at jeg ikke ser ting fra hans sin side. Hva mener dere jeg bør gjøre? Drite i følelsene til en jeg er glad i for å gjøre det lettere for meg selv, eller ta bussen for å respektere kjæresten min? 

Anonymkode: 8070f...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den nye kjæresten din burde bli ekskjæresten din. 

Aldri la noen komme i mellom din relasjon til dine barns far. Dette kommer til å eskalere hvis han på noen måte skal få styre hva som skjer. 

Han får et ultimatum: Respekter ditt forhold til barnefar, eller komme seg vekk. 

Anonymkode: d99f4...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta en skikkelig alvorsprat med din nye kjæreste. Han må forstå at eksen din er en eks, og dere har et godt samarbeid pga. barna. Dette får det til å ringe varselklokker hos meg. Å sitte med på egne barns far hjem fra jobb, gitt at dere slutter samtidig og skal samme vei, er helt normalt. Derfor synes jeg det er alarmerende at kjæresten din reagerer i det hele tatt. Det hadde vært noe annet hvis du jevnlig dro på fest med ham, dere spiste middag på restaurant sammen alene e.l. Men dette er virkelig helt uskyldig. Kjæresten din må ha tillit til deg, og til følelsene dine.

Anonymkode: 18240...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med svar over her! Jeg kunne ikke hatt en mann som ikke taklet det gode samarbeidet og vennskapet som jeg har til min ex, far til min førstefødte. Samtidig tror jeg ikke min "nye" mann hadde vært sammen med meg hvis jeg hadde lagt meg opp i samarbeidet/vennskapet han har med sin ex, mor til hans førstefødte. 

Selv om jeg og mannen + exene våre ikke omgås som venner i hverdagen, så hender det jo at vi sitter på med hverandre, prater og ler når vi treffes på butikken, lager strategier sammen hvis vi har trøbbel med ungene (da snakker vi med hverandre gjerne hver dag), går i bursdager sammen, arrangerer og planlegger konfirmasjon sammen osv. 

Anonymkode: 48814...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uenig med de andre her. Dette dreier seg jo ikke om samarbeid om barna, kun om å gjøre din hverdag enklere. Det vil sannsynligvis uansett bli slutt på det den dagen ex’en finner seg en ny.

Anonymkode: 9aafc...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo valgt vekk din eks, å dere har barn sammen. Din nye kjæreste virker veldig sjalu. Kan være han er usikker? Har dårlige erfaringer? Snakk sammen om det, kanskje han blir tryggere

Anonymkode: 6e7c8...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber til 15 hver dag. Det er også da min eks, far til mine barn slutter på jobben sin som er like ved. Jeg syntes det er greit å sitte på med han hjem, og vi går ofte da å handler sammen. Han bor like ved pga ungene. Da slipper jeg å ta bussen. Dette syntes den nye kjæresten min ikke er greit, han hater det, men aksepterer det. Men han sier at jeg ikke bryr meg om hva han føler, sier jeg er egoist som ikke tenker på han sine følelser, at jeg ikke ser ting fra hans sin side. Hva mener dere jeg bør gjøre? Drite i følelsene til en jeg er glad i for å gjøre det lettere for meg selv, eller ta bussen for å respektere kjæresten min? 

Anonymkode: 8070f...b76

Kjæresten din er en suppegjøk. Hvordan skal han takle alvorlige uenigheter, hvis han drar fram stort skyts om en bagatell??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatet det! Og sikkert obsessa med det masse. 

Da jeg var 20. Og usikker og sjalu. 

I dag ville jeg ikke reagert.

Anonymkode: 251ed...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde ikke jeg likt, i ly av at det er en eks. Jeg ser det praktiske og fornuftige i det, siden dere jobber side om side og skal samme vei, men jeg hadde ikke likt det. Hadde det vært en venn eller en tilfeldig bekjent, hadde jeg ikke reagert. 

Anonymkode: 27500...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette hadde ikke jeg likt, i ly av at det er en eks. Jeg ser det praktiske og fornuftige i det, siden dere jobber side om side og skal samme vei, men jeg hadde ikke likt det. Hadde det vært en venn eller en tilfeldig bekjent, hadde jeg ikke reagert. 

Anonymkode: 27500...905

Fordi det er fysisk umulig å være i samme rom/transportmiddel som en eks uten å knulle?

Anonymkode: d99f4...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutes ago, Anonym bruker said:

Hadde det vært en venn eller en tilfeldig bekjent, hadde jeg ikke reagert. 

Det er da enda bra du ville latt kjæresten ha venner og bekjente uten at du reagerer...

Anonymkode: 251ed...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vanskelig å slippe taket i exen? Dette dreier seg jo ikke om å samarbeide om ungene.

Anonymkode: b68e9...4d6

På et vis er det faktisk å samarbeide om ungene. De ukene mor har barna vil jo mor kunne komme seg raskere hjem fra jobb enn hun ville om hun skulle ta buss + handle. Nå får hun handlet og blir kjørt direkte hjem. Det blir mindre stress på mor og mer tid hjemme. Mindre stress på mor og mer tid på ettermiddagen er også til barnas beste. Og faktisk også til His kjærestes beste, om han er villig til å se det.

Anonymkode: a7bbc...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere?

Jeg tror unge mennesker vil reagerer mye sterkere på noe sånt enn mer voksne mennesker, 

Jeg tenker at det er fint at dere er gode venner og har et godt forhold, at dere kjører sammen fra jobb er helt uskyldig i mine øyne.

Anonymkode: 2bfb8...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville skaffet og kjørt min egen bil. 

I motsetning til mange andre her synes jeg ikke man trenger å henge sammen med eksen hver eneste ettermiddag, jeg forstår at kjæresten din ikke setter pris på det. Selv om alle skjønner at dere ikke har sex på veien hjem er det ålreit overfor nye kjærester at de gamle er tydelig og helt avsluttet. 

Kvinne 40

Anonymkode: 8e920...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville skaffet og kjørt min egen bil. 

I motsetning til mange andre her synes jeg ikke man trenger å henge sammen med eksen hver eneste ettermiddag, jeg forstår at kjæresten din ikke setter pris på det. Selv om alle skjønner at dere ikke har sex på veien hjem er det ålreit overfor nye kjærester at de gamle er tydelig og helt avsluttet. 

Kvinne 40

Anonymkode: 8e920...fc7

Man kan faktisk være tydelig avsluttet selv om man møtes. At du ikke evner å forstå det, sier mest om deg

Anonymkode: d99f4...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får forklare din nye kjæreste at han fort ender opp som eks om han fortsetter å furte over at du får skyss hjem når det passer seg. 
Det at han henger seg opp i noe som ikke er en bagatell en gang får varsellampene til å blinke, hvordan vil han reagere på andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt spesielt at du skal sitte på i bilen til eksen din hver dag når du har en ny kjæreste.

Hva med å bli sammen med barnefar igjen?

Anonymkode: c90d2...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er jo litt spesielt at du skal sitte på i bilen til eksen din hver dag når du har en ny kjæreste.

Hva med å bli sammen med barnefar igjen?

Anonymkode: c90d2...077

God idé! Hun bør bli sammen med barnefar fordi det er praktisk å sitte på hjem. Om de bodde sammen ville det blitt enda mer praktisk.

Eller vent.. kanskje hun ser på et forhold som mer enn praktiske avtaler? 

HI: Selvfølgelig sitter du på med eksen, det er både tidsbesparende, miljøvennlig og bra for samarbeidet. Han du er sammen med nå egner seg også bedre som en forhenværende enn en nåværende kjæreste om han ikke ruller inn med sjalusidramatikken  sin.

 

Anonymkode: 36c4c...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lyttet mer til din nye kjæreste.

Skjønner ikke hvordan dette har med samarbeid om barna å gjøre? Kan du ikke bare forklare dette til barnefaren da? At dette er på grunn av din nye kjæreste og du velger å respektere det? Siden dere har et så godt forhold så vil han nok forstå. 

Anonymkode: c556e...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde lyttet mer til din nye kjæreste.

Skjønner ikke hvordan dette har med samarbeid om barna å gjøre? Kan du ikke bare forklare dette til barnefaren da? At dette er på grunn av din nye kjæreste og du velger å respektere det? Siden dere har et så godt forhold så vil han nok forstå. 

Anonymkode: c556e...ecd

Men hvorfor betale for buss, komme senere hjem og generelt være utsatt for mer stress? Bare fordi kjæresten er en usikker fjomp? Da er det vel mye bedre å være singel og slippe slike banale problemer?

Anonymkode: 36c4c...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...