Gå til innhold

Dere som flyttet inn til mannen som eier hus og hadde det møblert.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte inn med en mann, han eier hus og jeg har leid. Det blir jo dobbelt opp av komfyr, vaskemaskin, kjøleskap, gjerne dobbelt opp av si tv bord, garderobeskap osv.

Hvordan gjorde dere det? Hvis dere solgte deres, så ved et eventuellt brudd så står en uten noe? 

Anonymkode: 990cc...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar. Jeg har aldri vært samboer så spørsmålene er mange.. 

Han har jo fult hus og hva er da vanlig med gjenstander en annen har da.. Blir stuvet inn på en bod? 

Anonymkode: 990cc...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Solgt det og satt pengene på sparekonto sånn at du kan kjøpe alt brukt hvis det blir slutt.

Anonymkode: e012a...989

Det samme gjorde jeg. Men er 100% sikker på at det aldri blir slutt mellom oss... Men er en grei buffer uansett. 

Anonymkode: 54b8e...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det samme gjorde jeg. Men er 100% sikker på at det aldri blir slutt mellom oss... Men er en grei buffer uansett. 

Anonymkode: 54b8e...157

Hehehehe, 100% sikker, faktisk :D  :D  :D - naivitetens høyborg!

Anonymkode: e9ef0...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det tenker jeg også. Men akkurat komfyr, kjøleskap osv blir dobbelt opp og bare jobb og ha lagret. 

 

Anonymkode: 990cc...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøleskap, komfyr og slikt er best å selg. Ikke alt slikt som tåler lagring veldig godt. Jeg ville solgte og satt på bok. Og så må du ikke gå i fellen med å betale løpende utgifter og ikke spare eller ikke kjøpe deg inn i boligen. Dette er en klassisk feil kvinner gjør om og om igjen. Og til slutt ingenting er 100% sikkert unntatt en ting.

Anonymkode: 06255...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hehehehe, 100% sikker, faktisk :D  :D  :D - naivitetens høyborg!

Anonymkode: e9ef0...622

Nei, noen har det faktisk veldig fint sammen😉

Anonymkode: 54b8e...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hehehehe, 100% sikker, faktisk :D  :D  :D - naivitetens høyborg!

Anonymkode: e9ef0...622

Huff, tenker at du må ha opplevd mye vondt.

Da jeg ble sammen med mannen min for femten år siden, og med en gang forsto at han var en bra og ordentlig fyr, stabil, trygg så jeg for meg at vi kom til å være sammen lenge. I familien min er det mye problemer. Moren min og tantene mine har vært sammen med dårlige menn og sa «bare vent! Han kommer til å være utro og dumpe deg bare vent! Alle menn er sånn!» 

Han gjorde ingen av delene. Vi har det fortsatt veldig bra sammen, er bestevenner, har god kjemi, mye sex til tross for at vi er småbarnsforeldre. Vi gjør hverandre gode
 

Håper du også opplever et slikt forhold en gang :)

Anonymkode: c8152...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi beholdt det som fungerte/passet best og solgte resten, solgte unna senger, sofaer osv for å kjøpe nytt sammen. Til slutt endte vi opp med litt mitt, litt hans og noe nytt :)

Anonymkode: f94a8...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, noen har det faktisk veldig fint sammen😉

Anonymkode: 54b8e...157

Jada. Det hadde vi også i tjue år.

Anonymkode: e9ef0...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jada. Det hadde vi også i tjue år.

Anonymkode: e9ef0...622

Så synd det ikke funket lengre da:klem:

Anonymkode: 54b8e...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eide hus, han leide leilighet. Han flyttet inn til meg. Han solgte sine hvitevarer og gav bort slitne møbler. Han hadde noen fine møbler, så vi byttet ut noe av mitt med hans. Ingen problem å bli enige. 

Vi har bodd sammen i 12 år nå, og har tre barn, og har både eiendeler, eiendom og penger felles, så ingen privat «i tilfelle»-sparekonto her, for noen av oss. 

Anonymkode: bddb4...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville at han skulle føle seg hjemme da han flyttet inn hos meg, så jeg snakket med mannen om hvilke møbler han ønsket å ha med seg videre. Så endte vi opp med å selge litt hver, delte pengene i to og satte dem inn på våre egne kontoer. I ettertid har vi giftet oss og flyttet til et større hus, så de pengene er langt borte nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...