Gå til innhold

Bo i Kråkstad?


Ray-Monk

Anbefalte innlegg

Hei, snuser litt på området Ski og Kråkstad dukker opp med gjevne mellomrom.

Ser boligene der er litt rimeligere, sikkert med god grunn.

Ser også at det er mye mer øde enn Ski og det kan virke som man er avhengig av bil til matbutikk? Nærmeste matbutikk er vel i Ski?

Hvordan er det ellers å bo der? Pendling til Oslo ser jeg kun er 6 minutter ekstra kontra å bo i Ski og det er jo absolutt levbart.

Litt hassle å komme seg hjem fra Oslo hvis man er der natterstid i helgen, men andre ulemper å bo i Kråkstad kontra Ski?

Er en liten familie med ei datter på 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor ikke i Kråkstad selv, men har venner som bor der. Hadde aldri flytta dit selv. Dårlige veier og kaldere enn andre steder på vinteren. Langt til nærmeste matbutikk og du blir avhengig av bil. Er du på byen en kveld, må du ta taxi hjem da kollektivtilbudet er dårligere enn til for eksempel Ski. 

Anonymkode: 3bc00...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok, endel kristne der (inkl sekter som pinsevenner og smiths venner). Skole/bhg er ok såvidt jeg vet. Kråkstad har en kiosk, der det selges endel vanlige dagligvarer så om du mangler noe en søndag må du ikke helt til Ski. 

Anonymkode: cb34a...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekter, ekstrem kulde og vanskelig hjem fra bytur virker som gode punkter for å vurdere Ski istedet ja, fordelen slik jeg ser det er jo at man får mye mer for pengene boligmessig, men er vel en årsak til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Ray-Monk skrev:

Sekter, ekstrem kulde og vanskelig hjem fra bytur virker som gode punkter for å vurdere Ski istedet ja, fordelen slik jeg ser det er jo at man får mye mer for pengene boligmessig, men er vel en årsak til det.

Har du sett på f.eks. Ås/Kroer? Det deiligste med å flytte er jo nettopp det å flytte ut på landet og slippe biltrafikk hele tiden... Ski er et forferdelig sted. Mye dop og har vært endel ungdomsvold.

Anonymkode: cb34a...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller valgt Spydeberg i tilfelle, bare noen stopp lenger ut, men tre matbutikker, sportsbutikk, apotek, blomster, frisør, Nille, Europris, klesbutikker, bokhandel, kafeer, restauranter +++ Og direktetog til Oslo. 

Anonymkode: b08d6...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt ok, endel kristne der (inkl sekter som pinsevenner og smiths venner). Skole/bhg er ok såvidt jeg vet. Kråkstad har en kiosk, der det selges endel vanlige dagligvarer så om du mangler noe en søndag må du ikke helt til Ski. 

Anonymkode: cb34a...cff

Uvitende tulling! Pinsevenner er ingen sekt! 

Anonymkode: 6925c...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Uvitende tulling! Pinsevenner er ingen sekt! 

Anonymkode: 6925c...17a

jo.

Anonymkode: c3741...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...