Gå til innhold

Gi meg ditt beste tips når alt er mørkt og du ikke ser noen utvei!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Går i økonomi, venner, en mann og det å føle seg ensom. Egentlig mest lyst å bare sove for tiden og skjønner ikke hvordan jeg skal få pengene til å gå rundt. 

Håper på råd eller tips! 

Anonymkode: 3d106...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få oversikt over alt som kommer inn og alt som skal ut. Ta evnt kontakt med økonomisk rådgiver i kommunen din, de jobber i nav og hjelp fra de er gratis. Når du har fått mer oversikt og kanskje kan senke skuldrene i forhold til økonomi så ta tak i resten da. 

Det var det jeg gjorde. Penger var det som ødela meg mest og derfor det første jeg måtte få orden på, for å i det hele tatt få sove om natten.

Anonymkode: 86293...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres teit ut kanskje... Men gå en tur i skog eller vet et vann. Det hjelper hjernen  å slappe av.  

Få orden på økonomien først. 

Går det an å finne på noe med mannen? Komme seg ut av huset Litt? 

 

Anonymkode: cfa2b...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Går i økonomi, venner, en mann og det å føle seg ensom. Egentlig mest lyst å bare sove for tiden og skjønner ikke hvordan jeg skal få pengene til å gå rundt. 

Håper på råd eller tips! 

Anonymkode: 3d106...70e

Da tar jeg dag for dag, tillater meg å sørge litt innimellom før jeg "tar meg sammen" og tenker "this too shall pass".

Anonymkode: 30a3f...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da tar jeg dag for dag, tillater meg å sørge litt innimellom før jeg "tar meg sammen" og tenker "this too shall pass".

Anonymkode: 30a3f...d3e

Og en dag det går litt bedre forsøker jeg å lage en plan for hvordan jeg kan endre det.

Anonymkode: 30a3f...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ut på en lang tur i skogen for å sortere tankene! 

Lage en plan over økonomien.

Tenk ut hva som bra og mindre bra med mannen og finne ut om det er noe du vil satse på. Ta den vanskelige samtalen når du har tatt ditt valg.

Ensomhet, hvilke interesser har du? Prøv å finn andre som gjør har de samme, det er mange grupper på face, Snap osv. Eller blant barnas venners foreldre eller bli med på barna fritidsaktiviteter som hjelper.

Anonymkode: df965...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg fungerer det å trene, det får ut stress og negative tanker samtidig som det gir styrke og energi.

Anonymkode: 6c6fe...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kronisk sykdom, og noen ganger er jeg så langt nede at jeg har begynt å tenke dumme tanker. 

Det som kan hjelpe for meg er: 


Se på film/serie, som fanger oppmerksomheten veldig :)
Ha en hobby der du føler mestring og motivasjon til å fortsette!
Hund/andre kjæledyr har hjulpet veldig for meg (har dessverre blitt allergisk for et par år siden og da mistet dét også... :()
Planlegging, orden, system, stålkontroll på alt inkludert økonomi. Og klær! Og barnas leker. Alle skuffer må ryddes, det skal være orden overalt, da kan man kjenne på en sinnsro. Alt smårot kan fort gjøre en sliten.

Anonymkode: 91fb1...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da tar jeg dag for dag, tillater meg å sørge litt innimellom før jeg "tar meg sammen" og tenker "this too shall pass".

Anonymkode: 30a3f...d3e

Jeg er litt der jeg også. Jeg forventer at alt bedrer seg når alt ser ille ut, at alt går over på en måte, det gjør det oftest, av seg selv. Det viktigste er at du gjør noe hele tiden, da kommer skjebnen deg til hjelp. Det starter med noen små positive drypp, så er det bare å nøste inn det som kommer, og karre seg over på sikker grunn. Trening og fysisk aktivitet er bra, da hviler du tankene. Er du sliten og lei blir alt mørkt. Kom deg opp og ut, vær i aktivitet, ikke stress.

Anonymkode: 4e978...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er litt der jeg også. Jeg forventer at alt bedrer seg når alt ser ille ut, at alt går over på en måte, det gjør det oftest, av seg selv. Det viktigste er at du gjør noe hele tiden, da kommer skjebnen deg til hjelp. Det starter med noen små positive drypp, så er det bare å nøste inn det som kommer, og karre seg over på sikker grunn. Trening og fysisk aktivitet er bra, da hviler du tankene. Er du sliten og lei blir alt mørkt. Kom deg opp og ut, vær i aktivitet, ikke stress.

Anonymkode: 4e978...c9f

Det funkerer vel bare for de som ikke har veldig store problemer, som f.eks. dårlig helse. Ingen skjebne kommer med noen mirakelkur.

Anonymkode: 91fb1...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...