Gå til innhold

Hva er normal lønn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har 470.000 i året og utbetalt 28.000. Har tabelltrekk... anser det som «normalt», men vil gjerne ha utbetalt et par tusen til 😅

Anonymkode: eb7cf...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utbetalt 29000. Tjener ca 550 000. Tenker at 20-30 er normallønn. Samboer tjener mye mer og har utbetalt ca 50 tenker jeg.

Anonymkode: 548f6...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 27 000kr utbetalt. Men jeg har mastergrad så det er ikke en spesielt god lønn. Mannen min har 36 000 kroner utbetalt, han har god lønn

Anonymkode: eb03d...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 19000,- utbetalt som 100% ufør. Dette er uten noen form for tilleggstønader. Helt feil at du får utbetalt kun 18000,- for full jobb. Det skal lønne seg å jobbe og delta i arbeidslivet så fremt man har helse til det. Du er faktisk kraftig underbetalt!

Anonymkode: 44ede...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva regnes som normalt å få utbetalt for full jobb?

Altså, det som er mellom lite og mye, uavhengig av yrke.

Ei jeg kjenner er så stolt siden hun nå har gått opp til å få utbetalt kr 18.000,- i måneden for full jobb, personlig syns jeg det er lite for en full jobb. Hun mener jeg har et helt feil syn på hva som er normalt..

Anonymkode: e971b...80e

Hva hun hun før skatt da?

Anonymkode: 74371...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har 33k utbetalt. Har vel en helt «vanlig», gjennomsnittlig inntekt på ca 550k. Venninnen din kan enkelt sjekke hva gjennomsnittlig inntekt i Norge ligger på gjennom et Google-søk😉

Mannen min tjener en del mer. Han har ca 44k utbetalt. 

Anonymkode: a4718...9c6

Hvordan er det mulig? Jeg har 34 000 utbetalt og tjener 630 000

Anonymkode: 04299...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan er det mulig? Jeg har 34 000 utbetalt og tjener 630 000

Anonymkode: 04299...343

Betaler ikke du veldig mye skatt?

Anonymkode: 74371...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normal ift hva?? Det kommer jo helt an på utdanning, type jobb, privat/offentlig sektor, ansiennitet osv...

Anonymkode: 2a627...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 540 000,- i året, utbetalt 31 000,- i mnd. Er ped.leder på 20. året og er på topp av lønnsstigen i KS i min kommune. 

Anonymkode: 3487a...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har 19000,- utbetalt som 100% ufør. Dette er uten noen form for tilleggstønader. Helt feil at du får utbetalt kun 18000,- for full jobb. Det skal lønne seg å jobbe og delta i arbeidslivet så fremt man har helse til det. Du er faktisk kraftig underbetalt!

Anonymkode: 44ede...fcf

Hvordan kan du si at hun er kraftig underbetalt? Du vet jo ikke hva hun jobber med, om hun har relevant utdannelse eller hvor mye ansiennitet hun har. En ufaglært barnehageassistent uten så mye ansiennitet har nok ikke noe særlig mer enn hun som hi snakker om. Du har jo endel mer enn minstesats, så det er jo litt rart å sammenligne det med det du får utbetalt.

Anonymkode: 74371...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utbetalt 30.000, tjener 520.000 i året.

Ikke fornøyd, har minstelønn -ikke ei krone mer (4 årig høyskoleutdanning og 10 års ansiennitet).

Anonymkode: b12f3...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Betaler ikke du veldig mye skatt?

Anonymkode: 74371...6c4

Får aldri tilbake på skatten (maks 3000 kr). Hvorfor betaler jeg så mye skatt da skal tro?

Anonymkode: 04299...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 000 utbetalt. Jobber i butikk. Trives godt og vil egentlig gjerne fortsette med det, men det har jeg ikke råd til. Studerer på siden så jeg kan få bedre jobb etterhvert, men synes det er veldig synd å ikke kunne leve av butikkarbeid.

Anonymkode: 8d0ce...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Får aldri tilbake på skatten (maks 3000 kr). Hvorfor betaler jeg så mye skatt da skal tro?

Anonymkode: 04299...343

Hvis du ikke har boliglån og får fratrekk for gjeldsrenter f.eks. Det kommer an på fradragene til hver enkelt hvor mye man sitter igjen med/ hvor mye man skatter. De som betaler 100.000kr i året i gjeldsrenter får utbetalt 22.000kr mer i året enn de som ikke betaler gjeldsrenter fordi det er 22% fradrag for gjeldsrenter. Og det finnes masse slike. Pendlerfradrag, foreldrefradrag, særfradrag for enslig forsørger... Jeg skattet under 20% et par år fordi jeg hadde så himla mye gjeldsrenter jeg fikk fradrag for, var enslig forsørger, hadde barn i barnehage etc... Jo mer fradrag ført på skattekortet jo mindre skatter du i løpet av året :)

Klønete forklart kanskje, men prøvde...😊

Anonymkode: 3010c...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikke har boliglån og får fratrekk for gjeldsrenter f.eks. Det kommer an på fradragene til hver enkelt hvor mye man sitter igjen med/ hvor mye man skatter. De som betaler 100.000kr i året i gjeldsrenter får utbetalt 22.000kr mer i året enn de som ikke betaler gjeldsrenter fordi det er 22% fradrag for gjeldsrenter. Og det finnes masse slike. Pendlerfradrag, foreldrefradrag, særfradrag for enslig forsørger... Jeg skattet under 20% et par år fordi jeg hadde så himla mye gjeldsrenter jeg fikk fradrag for, var enslig forsørger, hadde barn i barnehage etc... Jo mer fradrag ført på skattekortet jo mindre skatter du i løpet av året :)

Klønete forklart kanskje, men prøvde...😊

Anonymkode: 3010c...0c2

Og så klart trinnskatt, hvor mye du tjener osv. Men siden dere tjente likt 😉

Anonymkode: 3010c...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og så klart trinnskatt, hvor mye du tjener osv. Men siden dere tjente likt 😉

Anonymkode: 3010c...0c2

Eller det gjorde dere heller ikke 🙊 Sorry, litt for tidlig her 😂 men da har sikkert hun mer fradrag enn deg var egentlig poenger mitt 😊

Anonymkode: 3010c...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utbetalt ca.22 000,- i 80% stilling.

Noen måneder har jeg endel mer pga bonus. Tjener mellom 460-500 000 i året.

Anonymkode: 3d2b3...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på utdanning og ansinitet. Jeg gikk opp 100 000 kr på to mnd. Gikk de 6-10 års ansinitet i september og tok fagbrev i november. 

Jeg får utbetalt nesten 24.000

Anonymkode: 00731...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eller det gjorde dere heller ikke 🙊 Sorry, litt for tidlig her 😂 men da har sikkert hun mer fradrag enn deg var egentlig poenger mitt 😊

Anonymkode: 3010c...0c2

Han tjener 730 000 og har utbetalt 40 000. Mulig fradragene går på han? Vi ha 3 mill i lån,

Anonymkode: 04299...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok, så du kjenner ingen innen helse f.eks, barnehagepersonell, renholdere? De typiske kvinneyrkene. Men vi har sikkert forskjellige vennekretser. Har 435 000,- i året, er for lite,men det er nå det jeg har.

Anonymkode: 78850...758

Renholder og barnehageassistent er ikke typiske kvinneyrker, det er typiske yrker for ufaglærte. 
Lærer, barnehagelærere, sykepleier, sosionom mm er typiske kvinneyrker, og de ligger rundt gjennomsnittslønn i Norge. 

Anonymkode: a4718...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...