Gå til innhold

Hva er normal lønn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva regnes som normalt å få utbetalt for full jobb?

Altså, det som er mellom lite og mye, uavhengig av yrke.

Ei jeg kjenner er så stolt siden hun nå har gått opp til å få utbetalt kr 18.000,- i måneden for full jobb, personlig syns jeg det er lite for en full jobb. Hun mener jeg har et helt feil syn på hva som er normalt..

Anonymkode: e971b...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også 18 000 kr er lite i full stilling, men jeg vet jo heller ikke noe om hvor mye skatt hun betaler. Jeg har litt over snittet, 35 000 kr utbetalt, da med rundt 34 % skatt.

Anonymkode: 0a2e5...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ufør så jeg teller vel ikke med, men mannen min har 27.000 utbetalt og har tar ut ganske lite lønn....

Hva har hun brutto da? Har du 35.000 før skatt tjener du litt over 400.000 i året, det er ikke en høy lønn, det er under gjennomsnittet, men det er kanskje en ganske normal lønn for et typisk lavtlønnsyrke.

Anonymkode: dbaa4...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva regnes som normalt å få utbetalt for full jobb?

Altså, det som er mellom lite og mye, uavhengig av yrke.

Ei jeg kjenner er så stolt siden hun nå har gått opp til å få utbetalt kr 18.000,- i måneden for full jobb, personlig syns jeg det er lite for en full jobb. Hun mener jeg har et helt feil syn på hva som er normalt..

Anonymkode: e971b...80e

Det syns eg var lite. Eg får utbetalt det for 60 % lærarstilling (vanlig adjunkt, har bra annsenitet då) men utan nokon slags tillegg. Men om ho er van med å jobbe deltid å få utbetalt td 10 000 så forstår eg jo at ho er fornøgd med 18.000. 

Anonymkode: 8df00...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får utbetalt 29.000 i mnd. Adjunkt med tillegg og 10 års ansennitet. Kunne godt ha hatt en 4-5 tusen til for å føle at jeg har en grei lønn

Anonymkode: 42e3a...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utbetalt rundt 26000 i mnd. og er fornøyd! Er 29 og ingen annen utdannelse enn autorisasjon fra vgs

Anonymkode: a3fba...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får utbetalt ca.22 000 kr i 90% stilling. Dette er da med tillegg og full ansiennitet. Ikke bra lønn, så syns 18.000 kr er lite. 

Anonymkode: ad119...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 33k utbetalt. Har vel en helt «vanlig», gjennomsnittlig inntekt på ca 550k. Venninnen din kan enkelt sjekke hva gjennomsnittlig inntekt i Norge ligger på gjennom et Google-søk😉

Mannen min tjener en del mer. Han har ca 44k utbetalt. 

Anonymkode: a4718...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utbetalt 25 000,- i mnd, har 35 000,- før skatt. Ikke mye å skryte av, men har jo "bare" autorisasjon fra vgs. Skjønner ikke helt hvem som trekker gjennomsnittslønna opp, ihvertfall ikke "kvinneyrkene".

Man tjener det dobbelte av meg og litt til, men er jo "manneyrke".

Anonymkode: 78850...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva regnes som normalt å få utbetalt for full jobb?

Altså, det som er mellom lite og mye, uavhengig av yrke.

Ei jeg kjenner er så stolt siden hun nå har gått opp til å få utbetalt kr 18.000,- i måneden for full jobb, personlig syns jeg det er lite for en full jobb. Hun mener jeg har et helt feil syn på hva som er normalt..

Anonymkode: e971b...80e

Men det sier jo ikke så mye om hva hun har i lønn, kanskje hun trekker ekstremt mye skatt uten at hun det om det selv?

Anonymkode: 74371...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har utbetalt 25 000,- i mnd, har 35 000,- før skatt. Ikke mye å skryte av, men har jo "bare" autorisasjon fra vgs. Skjønner ikke helt hvem som trekker gjennomsnittslønna opp, ihvertfall ikke "kvinneyrkene".

Man tjener det dobbelte av meg og litt til, men er jo "manneyrke".

Anonymkode: 78850...758

Kanskje alle de med utdannelse over videregående skole? Kjenner nesten ingen kvinner med så lav lønn som du har. 

Anonymkode: e1be5...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt at 25 000 utbetalt er ok, men ikke spesielt bra. Jeg har 33 000 og skulle gjerne hatt noen tusen til for å vært helt fornøyd.

Anonymkode: 64d77...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje alle de med utdannelse over videregående skole? Kjenner nesten ingen kvinner med så lav lønn som du har. 

Anonymkode: e1be5...cef

Ok, så du kjenner ingen innen helse f.eks, barnehagepersonell, renholdere? De typiske kvinneyrkene. Men vi har sikkert forskjellige vennekretser. Har 435 000,- i året, er for lite,men det er nå det jeg har.

Anonymkode: 78850...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, så du kjenner ingen innen helse f.eks, barnehagepersonell, renholdere? De typiske kvinneyrkene. Men vi har sikkert forskjellige vennekretser. Har 435 000,- i året, er for lite,men det er nå det jeg har.

Anonymkode: 78850...758

Det var ikke kritikk av deg eller din lønn. Synes bare det er en enorm forenkling å tenke at bare mannfolk drar opp snittet når veldig mange kvinner også har høy lønn i alle fall over ca 400 00,- Selv om menn generelt ligger over kvinner.

Anonymkode: e1be5...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva regnes som normalt å få utbetalt for full jobb?

Altså, det som er mellom lite og mye, uavhengig av yrke.

Ei jeg kjenner er så stolt siden hun nå har gått opp til å få utbetalt kr 18.000,- i måneden for full jobb, personlig syns jeg det er lite for en full jobb. Hun mener jeg har et helt feil syn på hva som er normalt..

Anonymkode: e971b...80e

Hun er kraftig underbetalt.

Anonymkode: 71549...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje alle de med utdannelse over videregående skole? Kjenner nesten ingen kvinner med så lav lønn som du har. 

Anonymkode: e1be5...cef

Jeg er barnehagelærer og har ca 25.000 kr i mnd etter skatt. Hvordan i alle dager tjener folk så mye penger hver mnd?

Anonymkode: ea6d9...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 28 000 utbetalt, adjunkt i full stilling. Syns det er litt lavt ift studielånet jeg har... mannen har 40 000 med fagbrev elektro. 

Hva som er ‘vanlig’ og ikke, spørs vel hvilke kretser du spankulerer i. I min vennekrets er jeg vel helt gjennomsnittlig (sykepleiere, vernepleiere, biolog, tannpleiere). I mannens vennekrets er han underbetalt (de andre er grundere, offshorearbeidere, helikopterpiloter). Men vi lever rimelig nøkternt, så vi klarer oss.

Anonymkode: de598...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke kritikk av deg eller din lønn. Synes bare det er en enorm forenkling å tenke at bare mannfolk drar opp snittet når veldig mange kvinner også har høy lønn i alle fall over ca 400 00,- Selv om menn generelt ligger over kvinner.

Anonymkode: e1be5...cef

Ok, beklager litt krass tilbakemelding. Syns bare det er synd at "kvinneyrkene" er så dårlig betalt i forhold til "mannsyrkene", snakker da om yrkesfag f.eks. joda, hadde jeg blitt rørlegger så hadde jeg jo tjent mer, men du skjønner kanskje hva jeg mener.

Ja, det er jo mange kvinner som tjener godt og så klart.

Anonymkode: 78850...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er barnehagelærer og har ca 25.000 kr i mnd etter skatt. Hvordan i alle dager tjener folk så mye penger hver mnd?

Anonymkode: ea6d9...d42

Hvordan? Mener du seriøst at du ikke skjønner at mennesker med høy utdanning har bedre jobber og derfor tjener mer? 

Anonymkode: 91f65...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...