Gå til innhold

Dere med dårlig råd (og barn)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 14.11.2019 den 22.47, Anonym bruker skrev:

Kjøp på finn, spør om de har husdyr. 
om de treffer folk som har husdyr har ingenting å si.
 

Du møter jo folk på gata med husdyr du også. Evt at jeg som har katt har prøvd på den jakken i butikken som du kjøper. 
Jeg kan da ha kattehår på meg, og de kan komme på den jakken. 
 

nei den allergiUnnskyldningen der er for drøy. Jeg har jobbet i ambulanse og Akuttmottak i mange år.  Og folk dør ikke av å bli eksponert for litt dyrehår. Kan bli litt tett ja, og det blir de også innimellom. Dyrehår kan det være over alt. 
 

Kjøper du brukt på finn er det bare å spørre selger om de har husdyr.  
 

Jeg har ok med penger, men kjøper mye brukt på finn likevell. 
kan finne utrolig mye fint og billig der. Og så er det miljøbesparende i tillegg. 
så hvis du er for god til å kjøpe brukte klær, syns jeg ikke noe synd i deg desverre. 
 

 

lykke til! 

Anonymkode: 53330...d2a

Nå er ikke jeg TS. Men jeg er ekstremt allergisk. Og tør ikke å kjøpe brukt. Nei, jeg dør jo selvfølgelig ikke. Men jeg blir veldig dårlig, og jeg blir dårlig over lang tid. Og det tar tid å få vekk det man er allergisk mot. Og der er det og stor forskjell på om jakken har vært i hus med dyr i 2 år, da får det satt seg på en helt annen måte. Enn om noen har prøvd jakken, og har dyr. 

Har det bodd dyr i en bolig, så vil det ta 2 år, for å få ut alt av allergener fra dyrene. Så for meg som er så allergisk, bør ikke jeg kjøpe bolig, hvor det har bodd dyr. 

Nå er jeg og allergisk mot parfyme og røyk og, så brukt kjøper jeg bare ikke. 

Anonymkode: 542e6...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.11.2019 den 9.01, Anonym bruker skrev:

Jeg har noen spørsmål. Mener ikke dere som må ha hjelp av "hjelp oss å hjelpe" og lignende. 

Men:

  1. Hvor kjøper dere klær til barna deres?
  2. Hvor kjøper dere sko til barna?
  3. Hvor kjøper dere sko til dere selv? 
  4. Tips til billige middager? 

Mannen har ikke vintersko og jeg vegrer meg for å kjøpe det, men må. Har gavekort så vi ender opp med å betale 400kr ca. Vi må skaffe en vinterjakke til ham også. Jeg har sett meg ut en til 499 kr. Finner ikke noe annet billig som duger? Jeg er hyperallergisk mot pelsdyr så finn.no er en stor risiko dessverre. Selv folk som ikke har dyr selv kan regelmessig ha vært på besøk hos folk som har dyr (og dermed fått masse allergener inni jakka. Sånt kunne jeg reagert på, lett, og ikke alt går bort i vask med en gang, jeg er syk i 1 måned etter eksponering uansett om allergenet fjernes). Måtte selge en lenestol en hund hadde vært i. Prøvde petal cleanse og vasking, nei.. Den måtte bort. Jeg var hoven i hele kroppen. Så ja, jeg prøver å finne nytt, men billig.

Jeg ønsker å kjøpe så billig som mulig, men allikevel varer som fungerer godt. Som holder deg varm, kanskje t.o.m. er vanntett (jeg har sånn impregneringsspray som passer på det meste). 

Noen som har noen tips til å leve billig? Men fortsatt greit...
 

Anonymkode: c7b63...728

Er mannen din psykisk utviklingshemmet? Siden du må kjøpe klær og sko til han? I såfall kan det jo hende du kan søke om stønader til klær og evnt en støttekontakt til han, slik at han får hjelp og veiledning på veien mot å bli voksen og selvstendig. 

Anonymkode: c4575...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er mannen din psykisk utviklingshemmet? Siden du må kjøpe klær og sko til han? I såfall kan det jo hende du kan søke om stønader til klær og evnt en støttekontakt til han, slik at han får hjelp og veiledning på veien mot å bli voksen og selvstendig. 

Anonymkode: c4575...339

Herregud, hva er det som feiler sånne drittfolk som deg?

Anonymkode: 54968...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg handler mat på ein annerledes måte enn de fleste. Følger mattilbud og handler stort av det vi bruker mye av når det er på tilbud. Ost, leverpostei, brus, sjokolade, gryteretter, suppeposer, sauser,ting fra 40-50 prosent grunna holbarheit( rett i frysen). Har derfor eit bra lager( har kjøl og kald bod) Så når det er ting vi treng så sjekker eg tilbudsappen  om det er på tilbud ellers så kjøper eg det på rema. Har Æ og får alltid 10 prosent på frukt pluss ar det av og til er 50 prosent på frukt om du har Æ. De siste 2 vekene har det vert 50 prosent på bananer. Får og kvar veke 30 prosent på 3 utvalgte varer som er private kutt for meg. Då kjøper eg mykje av desse om vi bruker/ treng det. så når eg handler er det ofte berre noko lite for eg har det meste heime.Coop medlem er eg og. Meny sel brød frå dagen før til 15 kroner.Står utapå plastikken når de er tatt ut av ovnen og ofte er det i 16 tida dagen før🤩 Dette har nesten blitt ein hobby og det er utruleg kor mykje ein kan spare😊

Anonymkode: 19740...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sport outlett har mykje bra og billig, og har ofte tilbud på tilbudet torsdag -lørdag på enkelte varer

Anonymkode: e1d3d...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...