Gå til innhold

Dere med dårlig råd (og barn)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har noen spørsmål. Mener ikke dere som må ha hjelp av "hjelp oss å hjelpe" og lignende. 

Men:

  1. Hvor kjøper dere klær til barna deres?
  2. Hvor kjøper dere sko til barna?
  3. Hvor kjøper dere sko til dere selv? 
  4. Tips til billige middager? 

Mannen har ikke vintersko og jeg vegrer meg for å kjøpe det, men må. Har gavekort så vi ender opp med å betale 400kr ca. Vi må skaffe en vinterjakke til ham også. Jeg har sett meg ut en til 499 kr. Finner ikke noe annet billig som duger? Jeg er hyperallergisk mot pelsdyr så finn.no er en stor risiko dessverre. Selv folk som ikke har dyr selv kan regelmessig ha vært på besøk hos folk som har dyr (og dermed fått masse allergener inni jakka. Sånt kunne jeg reagert på, lett, og ikke alt går bort i vask med en gang, jeg er syk i 1 måned etter eksponering uansett om allergenet fjernes). Måtte selge en lenestol en hund hadde vært i. Prøvde petal cleanse og vasking, nei.. Den måtte bort. Jeg var hoven i hele kroppen. Så ja, jeg prøver å finne nytt, men billig.

Jeg ønsker å kjøpe så billig som mulig, men allikevel varer som fungerer godt. Som holder deg varm, kanskje t.o.m. er vanntett (jeg har sånn impregneringsspray som passer på det meste). 

Noen som har noen tips til å leve billig? Men fortsatt greit...
 

Anonymkode: c7b63...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke fattig med prisbevisst. Jula så jeg hadde helt ok vintersko til herrer nå, 199 mener jeg det var og de har faktisk helt ok vinterjakker også til en rimelig penge. Mannen i huset er sjeldent ute i naturen og har akkurat kjøpt seg disse fra Jula og påstår selv at de er gode å gå med. 

Skal ikke kimse med Jula da de har mye bra der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  1. Klær til barna kjøper jeg på H&M. Spesielt når det er salg på slutten av sesongene kan man få mye klær veldig billig.
  2. Som regel på Obs, der har de ofte gode tilbud på kjente, gode merker hvis man følger med litt.
  3. Jeg trenger ikke nye sko så ofte, men når jeg vet at det begynner å nærme seg følger jeg godt med i nettbutikkene som ofte har salg. Så er det bare å slå til når det plutselig er "superweekend" o.l.
  4. Mitt beste tips er å lese tilbudsaviser, samt å tråle hyllene der det legges frem varer som snart går ut på dato. Middagene blir bestemt ut fra hva jeg finner.

 

Anonymkode: 6f1ea...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, KellyTaylor skrev:

Er ikke fattig med prisbevisst. Jula så jeg hadde helt ok vintersko til herrer nå, 199 mener jeg det var og de har faktisk helt ok vinterjakker også til en rimelig penge. Mannen i huset er sjeldent ute i naturen og har akkurat kjøpt seg disse fra Jula og påstår selv at de er gode å gå med. 

Skal ikke kimse med Jula da de har mye bra der!

Hvordan er de i størrelsen, skoene? 

Anonymkode: c7b63...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:
  1. Klær til barna kjøper jeg på H&M. Spesielt når det er salg på slutten av sesongene kan man få mye klær veldig billig.
  2. Som regel på Obs, der har de ofte gode tilbud på kjente, gode merker hvis man følger med litt.
  3. Jeg trenger ikke nye sko så ofte, men når jeg vet at det begynner å nærme seg følger jeg godt med i nettbutikkene som ofte har salg. Så er det bare å slå til når det plutselig er "superweekend" o.l.
  4. Mitt beste tips er å lese tilbudsaviser, samt å tråle hyllene der det legges frem varer som snart går ut på dato. Middagene blir bestemt ut fra hva jeg finner.

 

Anonymkode: 6f1ea...cb8

Ok, har ikke mulighet til å handle på HM. Men har Cubus, Lindex, Kappahl, Obs, Europris...

Ja, leser tilbudsaviser :) takk for råd

Anonymkode: c7b63...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tipse deg om Biltema og Jula, de har en del bra ting til en ok pris. Jeg har jakke fra Jula selv, de har og billige sko.

Anonymkode: 54968...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan er de i størrelsen, skoene? 

Anonymkode: c7b63...728

Han er en 44 og fikk fint en ullsokk ned i uten å bli for trang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalando.no

Der kan du bruke filter og sette makspris og dermed søke bare på ting du har råd til. Veldig mye fine klær og sko der. Stort sett gode merker.

Anonymkode: fc5dd...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, KellyTaylor skrev:

Han er en 44 og fikk fint en ullsokk ned i uten å bli for trang :)

Ok :) Han er mellom 46 og 47, så kanskje 46 da.

Anonymkode: c7b63...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil tipse deg om Biltema og Jula, de har en del bra ting til en ok pris. Jeg har jakke fra Jula selv, de har og billige sko.

Anonymkode: 54968...599

Han hadde jakke fra Jula den gangen de solgte til 199kr, den var en kjempegod jakke. Har litt blanda erfaring :)

Anonymkode: c7b63...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Zalando.no

Der kan du bruke filter og sette makspris og dermed søke bare på ting du har råd til. Veldig mye fine klær og sko der. Stort sett gode merker.

Anonymkode: fc5dd...dd5

ok :)

Anonymkode: c7b63...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ok :) Han er mellom 46 og 47, så kanskje 46 da.

Anonymkode: c7b63...728

Blir nok bra det. Støvelen sitter som støpt på han og er fornøyd :) Det er det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med på salg, handler mest hos zalando og ellos. Hos ellos får jeg jevnlig rabattkoder med 40%. Sønnen min er nå 13 år, og vil gjerne ha Adidas joggesko osv. Og da er det veldig fint med 40% rabatt. Til meg selv handler jeg lite, og bruker samme vinterkåpe, sko osv, så lenge jeg bare kan. Nå er det snart black Friday, og da skal jeg passe på, og håper jeg får tak i det sønnen min ønsker seg til jul.

Anonymkode: 542e6...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper klær og sko på salg så langt det lar seg gjøre, gjør mange kupp i slutten av hver sesong ved å gå 1-2 str opp og legge i skapet til neste sesong. Klær kan fint arves og kjøpes brukt, mye er like fint som nytt. Har f.eks kjøpt flere av de dyre nøstebarn ullbuksene til en billig penge på finn, like fine og gull verdt fra høsten og til langt ut på våren. Sko er ofte mye billigere på sportsbutikker enn skobutikker og ofte finner jeg gode vintersko, støvler og joggesko til barna til en god pris i restekurver og outlet på f.eks xxl. Middager: Lage store porsjoner og ha festmiddag dagen etter. Følge med på hva som er på tilbud og planlegge middager utfra det, handler mye bra mat billig fra kort holdbarhet tilbudskassa.

Anonymkode: 0b977...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, har ikke mulighet til å handle på HM. Men har Cubus, Lindex, Kappahl, Obs, Europris...

Ja, leser tilbudsaviser :) takk for råd

Anonymkode: c7b63...728

Klesbutikkene har nettbutikker 😉 

Jeg har alle de butikkene i nærheten, men handler ofte klær på salg på nett. Spesielt til barna.

Anonymkode: 67790...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å bruke alle medlemsfordeler dere kan hver gang dere handler - trumf, Æ og evt andre. Handler dere mye på Coop så ville jeg kjøpt et coop medlemskort.

Anonymkode: 54968...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en god og varm vinterjakke til mannen min på salg på Zalando i fjor. Den hadde koste 800 kr, men jeg fikk den til 250kr! Han brukte den hele vinteren og bruker den igjen denne vinteren.

Til barna kjøper jeg på salg etter vinteren for neste vinter. Ting som vinterdresser og ullklær. Ikke sko for vet ikke hvilken størrelse de kommer til å ha der neste vinter..

Kjøpte også noen ullklær når det var 50% salg på Pierre Robert på den lokale matbutikken. Følger veldig med på slike ting og prøver å planlegge.

Kjøpte sherrox til dem fra Jollyroom. 350kr per par for Viking Ultra.

Anonymkode: cc678...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikkje kjøper brukt på loppis eller uff eller Fretex kan du ikkje klaga. Då har du ikkje dårleg råd. Allergi held ikkje.

Anonymkode: b2fcd...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikkje kjøper brukt på loppis eller uff eller Fretex kan du ikkje klaga. Då har du ikkje dårleg råd. Allergi held ikkje.

Anonymkode: b2fcd...39c

Tulling. For Fretex er jo så billig.....

Anonymkode: 54968...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikkje kjøper brukt på loppis eller uff eller Fretex kan du ikkje klaga. Då har du ikkje dårleg råd. Allergi held ikkje.

Anonymkode: b2fcd...39c

Du mener at jeg skal havne på sykehuset og kanskje dø fordi jeg på død og liv må handle på loppis? Wow

Anonymkode: c7b63...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg følger med på salg, handler mest hos zalando og ellos. Hos ellos får jeg jevnlig rabattkoder med 40%. Sønnen min er nå 13 år, og vil gjerne ha Adidas joggesko osv. Og da er det veldig fint med 40% rabatt. Til meg selv handler jeg lite, og bruker samme vinterkåpe, sko osv, så lenge jeg bare kan. Nå er det snart black Friday, og da skal jeg passe på, og håper jeg får tak i det sønnen min ønsker seg til jul.

Anonymkode: 542e6...86c

Har du prøvd Ellos sitt eget merke? Ja, jeg har en liste over ting jeg skal se etter på bf.

Anonymkode: c7b63...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Husk å bruke alle medlemsfordeler dere kan hver gang dere handler - trumf, Æ og evt andre. Handler dere mye på Coop så ville jeg kjøpt et coop medlemskort.

Anonymkode: 54968...599

Ja, må nok det. Vi handler endel der. Så lønner seg nok. Har en halvferdig konto der, men alltid ventet fordi jeg må betale 300kr

Anonymkode: c7b63...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kjøper klær og sko på salg så langt det lar seg gjøre, gjør mange kupp i slutten av hver sesong ved å gå 1-2 str opp og legge i skapet til neste sesong. Klær kan fint arves og kjøpes brukt, mye er like fint som nytt. Har f.eks kjøpt flere av de dyre nøstebarn ullbuksene til en billig penge på finn, like fine og gull verdt fra høsten og til langt ut på våren. Sko er ofte mye billigere på sportsbutikker enn skobutikker og ofte finner jeg gode vintersko, støvler og joggesko til barna til en god pris i restekurver og outlet på f.eks xxl. Middager: Lage store porsjoner og ha festmiddag dagen etter. Følge med på hva som er på tilbud og planlegge middager utfra det, handler mye bra mat billig fra kort holdbarhet tilbudskassa.

Anonymkode: 0b977...0bd

Ja, kjøper alltid neste års klær på januarsalg. takk for råd

Anonymkode: c7b63...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...