Gå til innhold

Ville dere utsatt prøvingen for å unngå ett november/desember barn?👶🏻


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eller spiller det ingen rolle for deg om barnet er født sent på året? Og hva ville du gjort i mitt tilfelle? Vi vet at mannen han ekstremt dårlig sædkvalitet, men jeg ble gravid sist etter totalt 15mnd prøving. Sjansen vår var ufattelig liten i følge fem leger, og IVF var anbefalt. Jeg ble gravid en gang til etter dette også, men mistet.

 

Hilsen mamma til en.

Anonymkode: fb1fb...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du ha ivf? Da ville jeg, om mulig ventet. Men  ville fortsatt prøvd naturlig i denne perioden. Det har litt å si, men absolutt ikke uaktuelt.

Anonymkode: 152ee...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Skal du ha ivf? Da ville jeg, om mulig ventet. Men  ville fortsatt prøvd naturlig i denne perioden. Det har litt å si, men absolutt ikke uaktuelt.

Anonymkode: 152ee...d1e

Nei, ikke IVF. Orker ikke prosessen. Startet på den, hadde flere forsøk men ble dårlig av medisiner. Ble da gravid spontant med min sønn i en av pausene . Blitt gravid en gang til etter det, men mistet. Dette var også naturlig. Legene mener det er «helt utrolig» med den sædkvaliteten mannen har, men at vi tydeligvis er en bra match. De utelukker derfor ikke at jeg kan klare å bli gravid naturlig på nytt.

hi

Anonymkode: fb1fb...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et desember barn vi fikk etter 2,5 år med prøving.
For oss var det uaktuelt å hoppe over en måned, hva viss den måneden var den måneden det skjedde?

På den ene siden tenker jeg litt annerledes nå, hun er litt umoden for alderen, og yngst i kullet. Sliter maks på skolen.
Skulle så virkelig gjerne hatt henne et år til i barnehagen.
På den andre siden, hadde vi hoppet over den måneden hadde vi ikke hatt den nydelige datteren vår..

Anonymkode: d98ba...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke ventet. Jeg kjenner og er glad i så mange fine november- og desemberbarn. Mitt liv ville vært fattigere uten dem🥰

Anonymkode: d2eb5...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke ventet. Mannen født 20. Nov. Jeg født 28 nov og yngste barn født 10 des.

Vi ercalle fornøyd med det.

Eldste er født 8 mai. Hun er/har det ikke bedre eller værre enn oss dom er født i nov/des.

Kjør på. Broren min ble født 24 des. Det går veldig fint med han også!

Anonymkode: 352a3...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både november- og desemberbarn.

Det går bra det også!

Når dere har dårlige odds på at det klaffer hadde jeg ikke tatt pause i prøvingen!

Om du har valget mellom muligvis å få et desemberbarn eller slett intet barn, hva velger du da? Ja, desemberbarn kan være mere umodne enn januarbarn når de starter på skolen, men det er ikke likt for alle og det er ikke nødvendigvis en stor krise. Det er så mange faktorer som spiller inn. Bursdagsdato er bare en av dem.

 

 

Anonymkode: eacd6...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke IVF. Orker ikke prosessen. Startet på den, hadde flere forsøk men ble dårlig av medisiner. Ble da gravid spontant med min sønn i en av pausene . Blitt gravid en gang til etter det, men mistet. Dette var også naturlig. Legene mener det er «helt utrolig» med den sædkvaliteten mannen har, men at vi tydeligvis er en bra match. De utelukker derfor ikke at jeg kan klare å bli gravid naturlig på nytt.

hi

Anonymkode: fb1fb...61e

Da hadde jeg hygget meg med mannen hele året gjennom. Fine barn og voksne som er født i desember og 😜 Lykke til ! 

Anonymkode: 152ee...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må nesten fødes i november og desember, også. :) Vi prøvde i to år med førstemann og aldri i verden om jeg ville hoppet over en måned. Han kom i slutten av oktober, så det blir jo nesten det samme. Nå er han fire år, høy for alderen, utrolig godt språk, god finmotorikk, sluttet med bleie tidlig osv. Overhodet ikke umoden så langt. Tror det kommer til å gå fint!

Anonymkode: a1e6e...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg underviser i 1. klasse. Der kan jeg mange ganger se en sammenheng på desemberbarn og faglig- og sosial utvikling. Men så kommer det alltid noen og motbeviser den teorien. Det modneste barnet jeg har i klassen nå, er født 23. desember. 

Har ila mine år i skolen, funnet ut at det hovedsaklig er oppfølgingen til foreldrene og hvordan barna er «skrudd sammen», som avgjør om det er sterke eller ikke. Når på året de er født, har lite å si.

Hi; det er bare å pøke på! 

Anonymkode: d5933...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte å vente første gang. Men, det var kun at vi ventet med å starte prøvingen. 

De november/desember barna jeg kjenner har ikke hatt noe problemer eller utfordringer knyttet til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet, men jeg blir gravid bare mannen ser hardt på meg og har ikke dine utfordringer med å bli gravid.

I ditt tilfelle ville jeg ikke ventet.

Jeg har januarbarn selv, og han blir 16 år nå over nyttår, han har en kamerat som er født i romjulen så det skiller jo 11 mnd i alder på dem selv om de går i samme klasse. Det har aldri vært noe problem, men akkurat nå synes kompisen det er veldig kjipt at alle kompisene tar lappen på lett motorsykkel og skal kjøre til sommeren, og kan ikke kan kjøre før neste sommer. Så jeg har sagt til han at det er to ganger i livet det er kjipt å være født sent på året, det er når du blir 16 og når du blir 18 år, resten av livet, som jo er ganske langt, er det ingen som bryr seg.

Bare kjør på, er det meningen det skal bli så blir det, og da tar dere ikke hensyn til tid på året selvfølgelig.

Anonymkode: 3070b...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desember barn og er november barn selv. Er da ingen problem. Hvorfor lage problemer av noe som ikke er? Vår sønn var sen i utviklingen og vi søkte om ett år utsatt skolestart gikk helt fint det og. Han er født en av de siste dagene i desember. Men han kunne likeså hvert født i oktober og hatt samme utfordringene tror ikke at to måneder fra eller til spiller en rolle

Anonymkode: bdc4e...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge oddsa er såpass "dårlige" så ville jeg bare hatt sex og prøvd så lenge jeg orka.

jeg er født i januar, og det eneste problemet jeg har hatt med det er at jeg begynte et år tidligere på skolen så jeg gikk i klasse med kullet over meg, årsmessig. De fikk lappen først, kunne gå ut på byen først osv. Men det er igrunn det altså.

Anonymkode: 630a0...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv desemberbarn og i vår familie har veldig mange bursdag i desember. Har derfor alltid tenkt at jeg ikke vil ha desemberbarn. Så viste det seg at det å få barn ikke skulle bli så enkelt. Så nei.. Jeg ville aldri hoppet over noen mnder med prøving nå, hadde jeg blitt gravid med termin i desember hadde det vært meningen og helt greit. 

Anonymkode: bfa9d...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge oddsa er såpass "dårlige" så ville jeg bare hatt sex og prøvd så lenge jeg orka.

jeg er født i januar, og det eneste problemet jeg har hatt med det er at jeg begynte et år tidligere på skolen så jeg gikk i klasse med kullet over meg, årsmessig. De fikk lappen først, kunne gå ut på byen først osv. Men det er igrunn det altså.

Anonymkode: 630a0...fe0

Nå er det jo absolutt ikke slik lenger. Nå hadde du vert den eldste. 

Anonymkode: bdc4e...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det jo absolutt ikke slik lenger. Nå hadde du vert den eldste. 

Anonymkode: bdc4e...49c

Ja, men jeg fortalte om min erfaring og det var det eneste "negative". Nå derimot er det helt gull at de andre er myyyyyyyyye eldre enn meg! :)

Anonymkode: 630a0...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på, desemberbarnet trenger ikke slite. Hilsen en som begynte på skolen med de som var ett år eldre og likevel var sterkest både sosialt og faglig.

Anonymkode: ec032...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har et desember barn vi fikk etter 2,5 år med prøving.
For oss var det uaktuelt å hoppe over en måned, hva viss den måneden var den måneden det skjedde?

På den ene siden tenker jeg litt annerledes nå, hun er litt umoden for alderen, og yngst i kullet. Sliter maks på skolen.
Skulle så virkelig gjerne hatt henne et år til i barnehagen.
På den andre siden, hadde vi hoppet over den måneden hadde vi ikke hatt den nydelige datteren vår..

Anonymkode: d98ba...d7d

Har et novemberbarn. Sliter ikke i det hele tatt, er heller flinkere enn de født tidlig på året.

Så det er bare piss! 

Anonymkode: bee67...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...