Gå til innhold

Dårlige unnskyldinger - barnehage


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det dummeste jeg hører. Foreldre som har mye fri sier 1 åringen må i barnehagen fra 7–17 for å få med seg hele dagsrytmen . Om de misser frokosten kommer de ikke inn i leken. Er vel mer, ellers kommer ikke mor seg fort nok tilbake i sofaen .  De blir så urolige om de ikke får med seg alt !! Autister trenger faste rammer ! Friske barn ? Nei !

Anonymkode: 8d089...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barna her klarer fint bhg mellom 9.30-14.45 uten at det påvirker samhold og lek. De har også masse fri. 

Anonymkode: 6094b...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk veldig greit for barn å få med seg frokosten. Noen spiser bedre i barnehagen enn hjemme. Trenger ikke komme 7 da.

I våre barnehager har frokosten vært 0830. Ofte er frokosten den stunda barna får info om hva som skal skje den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det dummeste jeg hører. Foreldre som har mye fri sier 1 åringen må i barnehagen fra 7–17 for å få med seg hele dagsrytmen . Om de misser frokosten kommer de ikke inn i leken. Er vel mer, ellers kommer ikke mor seg fort nok tilbake i sofaen .  De blir så urolige om de ikke får med seg alt !! Autister trenger faste rammer ! Friske barn ? Nei !

Anonymkode: 8d089...fb5

Seriøst ? Hvor mange innlegg skal du skrive om dette ? Selvom du roper høyt og lenge, er det ikke sikkert du har rett vettu. DU virker ikke helt frisk. 😣

Anonymkode: 9679e...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sharialoven virker fleksibel og fornuftig når man hører fra slike som deg :)

Anonymkode: 26824...d86

👍🤣

Anonymkode: 45829...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Anonym bruker said:

Generelt er dagens foreldre elendige til å forstå at de faktisk skal være barnets foreldre. 

Anonymkode: 4b501...676

Så de fleste foreldre er dårlige foreldre? 

Greit nok at alle tror vi er bedre enn gjennomsnittet, men du forteller oss faktisk at de fleste er dårligere enn gjennomsnittet.

Det er noe som virker feil med resonnementet. Jeg vet ikke hva 😆

Anonymkode: 26824...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er ikke bare svart-hvitt slik du synes å tro, HI. Ikke sitter du på den eneste sannheten heller.

Fremdeles du som påstår du driver en "studie" av barnehager, som tidligere har innrømmet at du lusker rundt barnehager for å følge med på hva foreldre som har barn der gjør?

Anonymkode: 8e38c...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barna her klarer fint bhg mellom 9.30-14.45 uten at det påvirker samhold og lek. De har også masse fri. 

Anonymkode: 6094b...d76

Barna her klarer seg fint i bhg mellom 7.00- 16.00. De fikk begge beskjed om å komme til frokost og å være der hele dagen. Mine ble faktisk MINDRE stresset å ha lange dager enn korte. Var et mareritt for mitt barn å komme senere enn de andre. Og å være den første som måtte dra hjem. 

Jeg føler meg ikke som en dårlig mor. Hi kan spy ut alt det måtte være uten at jeg begynner å tvile på meg selv. 

Anonymkode: 9679e...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Verden er ikke bare svart-hvitt slik du synes å tro, HI. Ikke sitter du på den eneste sannheten heller.

Fremdeles du som påstår du driver en "studie" av barnehager, som tidligere har innrømmet at du lusker rundt barnehager for å følge med på hva foreldre som har barn der gjør?

Anonymkode: 8e38c...388

Har du link til den/de trådene? Jeg er her inne ganske ofte, og kan aldri huske å ha hørt om dette

Anonymkode: 3fbfc...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Anonym bruker said:

Verden er ikke bare svart-hvitt slik du synes å tro, HI. Ikke sitter du på den eneste sannheten heller.

Fremdeles du som påstår du driver en "studie" av barnehager, som tidligere har innrømmet at du lusker rundt barnehager for å følge med på hva foreldre som har barn der gjør?

Anonymkode: 8e38c...388

Hjelpes? Det er drøyt

Anonymkode: 26824...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Hjertefru skrev:

Det er faktisk veldig greit for barn å få med seg frokosten. Noen spiser bedre i barnehagen enn hjemme. Trenger ikke komme 7 da.

I våre barnehager har frokosten vært 0830. Ofte er frokosten den stunda barna får info om hva som skal skje den dagen.

Trror ikke at det er vanlig å begynne frokost så seint som 08.30? I de barnehagene jeg har vært i, så skal frokostene være ferdig 08.30 eller 08.45

Anonymkode: 3fbfc...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du link til den/de trådene? Jeg er her inne ganske ofte, og kan aldri huske å ha hørt om dette

Anonymkode: 3fbfc...f7a

Ikke meg du spør, men her har du en av dem. Var en til i dag eller i går. Lett å kjenne igjen på skrivefeilene, tegnsettingsfeilene og den tendensiøse mistenkeliggjøringen. Personen virker svært ustabil. 

Anonymkode: 1c2c0...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trror ikke at det er vanlig å begynne frokost så seint som 08.30? I de barnehagene jeg har vært i, så skal frokostene være ferdig 08.30 eller 08.45

Anonymkode: 3fbfc...f7a

Vel, det er vanlig her. Har hatt tilsm 4 barn i barnehager over en periode på 20 år.

Det var krav om at vi kom til frokosten. Selvfølgelig ingenting i veien for å spise hjemme, men de så helst at vi i tilfelle kom etter at frokosten var unnagjort. Et rimelig krav. 
Iom at vi er en familie med barn i flere aldersklasser, var det greit å levere barnehagebarn på samme tid som andre barn skulle på skolen. 

Endret av Hjertefru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du spør, men her har du en av dem. Var en til i dag eller i går. Lett å kjenne igjen på skrivefeilene, tegnsettingsfeilene og den tendensiøse mistenkeliggjøringen. Personen virker svært ustabil. 

Anonymkode: 1c2c0...699

Den har jeg lest, men det står jo ikke noe om at personen har innrømmet å luske rundt for å sjekke foreldre.

Anonymkode: 3fbfc...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hjertefru skrev:

Vel, det er vanlig her. Har hatt tilsm 4 barn i barnehager over en periode på 20 år.

Her er det fra kl. 8 - 9. 

Anonymkode: 9679e...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du link til den/de trådene? Jeg er her inne ganske ofte, og kan aldri huske å ha hørt om dette

Anonymkode: 3fbfc...f7a

Jeg husker ikke når den ble skrevet her, men det var en bruker her for en stund siden som i en eller annen barnehagetråd som kom med de villeste påstander om hvor uforsvarlig alle foreldre var, at foreldre ikke brydde seg om ungene og alltid kun tok egoistiske valg. Det ble spørsmål om vedkommende jobbet i barnehage, men til slutt sa vedkommende at hun eller han stadig oppholdt seg rundt barnehager i nærområdet store deler av dagen for å følge med på hva foreldre gjorde, når de leverte, når de hentet, gjerne forsøkte å snakke med foreldrene for å finne ut om de hadde "god nok grunn" til å hente/levere på en måte som vedkommende mente var nærmest omsorgssvikt. Det var helt tydelig en forstyrret person, og jeg husker skrivemåte og argumentasjon. Så da jeg leste tråden hvor HI i den tråden påstod hun/han "driver en studie", men har nesten ekstreme påstander om foreldre og ikke noe ellers som tyder på at vedkommende driver med en utdannings- eller jobbmessig studie, da var min første tanke at barnehageluskeren var tilbake. Det at det er opprettet en rekke slike tråder siste døgnet styrker mistanken.

 

Anonymkode: 8e38c...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg husker ikke når den ble skrevet her, men det var en bruker her for en stund siden som i en eller annen barnehagetråd som kom med de villeste påstander om hvor uforsvarlig alle foreldre var, at foreldre ikke brydde seg om ungene og alltid kun tok egoistiske valg. Det ble spørsmål om vedkommende jobbet i barnehage, men til slutt sa vedkommende at hun eller han stadig oppholdt seg rundt barnehager i nærområdet store deler av dagen for å følge med på hva foreldre gjorde, når de leverte, når de hentet, gjerne forsøkte å snakke med foreldrene for å finne ut om de hadde "god nok grunn" til å hente/levere på en måte som vedkommende mente var nærmest omsorgssvikt. Det var helt tydelig en forstyrret person, og jeg husker skrivemåte og argumentasjon. Så da jeg leste tråden hvor HI i den tråden påstod hun/han "driver en studie", men har nesten ekstreme påstander om foreldre og ikke noe ellers som tyder på at vedkommende driver med en utdannings- eller jobbmessig studie, da var min første tanke at barnehageluskeren var tilbake. Det at det er opprettet en rekke slike tråder siste døgnet styrker mistanken.

 

Anonymkode: 8e38c...388

Oi, det var spesielt

Anonymkode: 3fbfc...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Anonym bruker said:

Ikke meg du spør, men her har du en av dem. Var en til i dag eller i går. Lett å kjenne igjen på skrivefeilene, tegnsettingsfeilene og den tendensiøse mistenkeliggjøringen. Personen virker svært ustabil. 

Anonymkode: 1c2c0...699

Må være samme person som svarte i tråden om mobbing/psykopat. Det var også skremmende lesning

Anonymkode: 26824...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på småbarnsavdeling i 10 år nå, 22 år totalt i barnehage og har ALDRI hatt barn på gruppa som er i barnehagen fra 7.00 til 17.00 hver dag. Noen kommer tidlig enkelte dager eller ofte da foreldre har reisevei til jobb, men som oftest henter da den andre foreldren eller besteforeldre rundt 15.30/16.15. Jobber nå på småbarnsbase med 25 barn på 1 og 2 år, etter 16.00 har vi max 5-6 barn igjen. Nesten alltid tomt til 16.30. Mitt inntrykk av dagens foreldre er at de ønsker sine barn det aller beste og tilrettelegger arbeidsdagen sin så godt de kan for at barna ikke skal få så lange dager i barnehagen. Med få unntak selvfølgelig, men de møter jeg ikke ofte. 

Anonymkode: 013bc...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være samme damen som bedriver en "studie av foresattes bruk av barnehage og deres behov", som aldri har hatt barna sine i barnehage, men bor rett ved og ofte står i timesvis utenfor gjerdet og "observerer", som klarer å aktivere og sosialisere sine store barn mye bedre enn alle andre (enda nesten alle fire- og femåringer går i barnehage) osv. osv. Utallige tråder de siste ukene.

Det holder nå.

Anonymkode: 1a7e7...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barna her klarer seg fint i bhg mellom 7.00- 16.00. De fikk begge beskjed om å komme til frokost og å være der hele dagen. Mine ble faktisk MINDRE stresset å ha lange dager enn korte. Var et mareritt for mitt barn å komme senere enn de andre. Og å være den første som måtte dra hjem. 

Jeg føler meg ikke som en dårlig mor. Hi kan spy ut alt det måtte være uten at jeg begynner å tvile på meg selv. 

Anonymkode: 9679e...10f

Helt enig med deg! :) Barna har best av lange dager enn korte, uforutsigbare dager. 
 

Hi tar også det utsagnet altfor mye på ordet. Handler jo ikke om at hvis barnet ikke spiser frokosten i barnehagen så er hele dagen ødelagt! Det hjelper barna mye å få vært med på morgenmøte hvor de ‘’går gjennom dagen’’ og får et overblikk. Og bare autister trenger faste rammer er helt tull. Alle barn trenger rutiner og forutsigbarhet. Hi høres ikke ut som en som har peiling på barn..

Anonymkode: 831f0...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Må være samme person som svarte i tråden om mobbing/psykopat. Det var også skremmende lesning

Anonymkode: 26824...d86

Hvilken tråd var det, link?

Anonymkode: 0f2ea...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trror ikke at det er vanlig å begynne frokost så seint som 08.30? I de barnehagene jeg har vært i, så skal frokostene være ferdig 08.30 eller 08.45

Anonymkode: 3fbfc...f7a

Vår bhg har også frokosten kl 0830..

Anonymkode: 141a7...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...