Gå til innhold

Jeg jobber på ettårsavdeling i bhg og har et spørsmål..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønnen vår startet i barnehagen da han var 13 mnd. Både mannen min og jeg har 8 timers arbeidstid (ikke betalt pause), samt 45 minutters reisevei hver vei. Vi reduserte begge ned til 90 % stilling første barnehageår, men likevel var sønnen vår i barnehagen kl. 7.45–15.45 hver dag.

Jeg fikk betalt ammefri til han fylte ett år, men da var han fortsatt hjemme i permisjon med pappaen.

Etter fylte ett år kunne jeg fortsatt fått ammefri (jeg ammet ham til han var 15 mnd.), men det er ulønnet, så da kunne jeg like gjerne søke om å jobbe 90 % (noe jeg gjorde).

Så ammefri er ingen løsning på lange arbeidsdager og pendlevei etter fylte ett år. Man har uansett rett til redusert arbeidstid når man har små barn. Begge deler er ulønnet.

Anonymkode: dfc58...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke legg deres dårlige samvittighet over på HI. Det var nok ikke slik at dere aldri hadde tenkt på det sånn før, og så fikk dere plutselig så veldig dårlig samvittighet da dere leste dette innlegget - den dårlige samvittigheten eide dere fra før! Rakke ned på HI slik dere gjør er flaut. Det er lov å spørre!

Anonymkode: fdab1...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som er flaut - er at barnehagepersonell skriver om dette på nett, «klager» på at foreldrene lar sine barn få lange dager i barnehagen. Men hva skal man gjøre da ? 

Anonymkode: 15e96...341

Man kan jo planlegge litt bedre, kanskje? 

At ettåringer ser barnehageansatte mer enn egne foreldre er selvsagt ikke det beste foe barnet. 

Og hi er i sin fulle rett til å lufte sine tanker anonymt på nettet. At du føler deg truffet og går til angrep forteller mest om deg. 

Anonymkode: e6ed7...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Bruker3 skrev:

Dere i barnehagen skal vite, at noen av dere får en plass i hjertet vårt. Det er dere som liker barna våre, som viser glede av å se dem. Forteller oss ting som gjør at vi skjønner at dere kjenner dem ordentlig.

Og det er dere som også ser oss foreldre. Som tror godt om oss. Som hun så jeg var helt nedsylta og foreslo at sønnen min hadde en lang dag.

Det er noen av dere vi har i tankene når vi kjøper en fellesfag til jul.

Du hi. Er nok ikke en av dem.

Seriøst, hva i alle dager er det for en kommentar, det er er jo bare for å være slem. Hi spør et generelt spørsmål og du svarer med personangrep, skam deg

Anonymkode: d7b78...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, Anonym bruker said:

Seriøst, hva i alle dager er det for en kommentar, det er er jo bare for å være slem. Hi spør et generelt spørsmål og du svarer med personangrep, skam deg

Anonymkode: d7b78...fbf

Jeg skammer meg ikke. Det er mange i barnehagen som er fantastiske mennesker. Jeg våger å tro at de er profesjonelle nok til å ikke klage på nettet. 

Også er det jammen meg noen i barnehagen som jeg lett kan se skrive slike ting på nettet. Ja til (mer) utdanning til barnehagepersonale.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Bruker3 skrev:

Jeg skammer meg ikke. Det er mange i barnehagen som er fantastiske mennesker. Jeg våger å tro at de er profesjonelle nok til å ikke klage på nettet. 

Også er det jammen meg noen i barnehagen som jeg lett kan se skrive slike ting på nettet. Ja til (mer) utdanning til barnehagepersonale.

 

Hvilken formulering i hovedinnlegget tolket du som en klage og ikke et spørsmål?

Anonymkode: fdab1...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For lite bemanning til å ivareta ettåringene på en god måte?

Anonymkode: b1b62...fdf

Det er definitivt for lite bemanning. 

Anonymkode: 34991...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Bruker3 skrev:

Jeg skammer meg ikke. Det er mange i barnehagen som er fantastiske mennesker. Jeg våger å tro at de er profesjonelle nok til å ikke klage på nettet. 

Også er det jammen meg noen i barnehagen som jeg lett kan se skrive slike ting på nettet. Ja til (mer) utdanning til barnehagepersonale.

 

Og dette synes du rettferdiggjør personangrep på hi, en person du ikke vet noe som helst om?

Anonymkode: d7b78...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små barn har lengre og lengre dager i barnehagen. Foreldre blir mer og mer hjelpeløse ! Kjenner folk som har ammefri, men henter ikke poden likevel. Foreldre syns det er for slitsomt med barn og har de borte 9 timer selv om behovet ikke er der.  Skjønner ikke hvorfor så mange gidder få barn i det hele tatt.

Dagens foreldre setter seg selv før sine barn. De har ingen anelse på hvordan en liten kropp på 1 år er etter den 7-8-9 timen i barnehagen. Og ikke kom her å tro at en engasjert ansatt klarer å gi 1 åringen den kjærligheten den fortjener. De ansatte smiler og gjør sitt beste hver dag. Men kan love dere at de fleste biter tennene sammen og gjør sitt beste selv om man aldri strekker til. De som klarer seg best er faktisk de som gir litt blaffen. De som ikke bruker hjertet i jobben og blir sint og lei sei når den hjemmeværende moren sender den småsyke ungen i barnehagen 9 timer hver eneste dag! Omsorgsfulle ansatte sliter med å se at noen kan være så kyniske mot ungene sine. 
 

 

Anonymkode: 49c5f...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det var da voldsomt til angrep på hi, det må jo være lov til å spørre her inne uten å få hugd hodet av seg. Men det er tydelig at det er endel som føler seg truffet siden den ene svarer surere enn den andre. At dere ikke blir flaue over dere selv

Anonymkode: d7b78...fbf

Fordi hi’s innlegg er dårlig skjult stikk til foreldre som må sende barna i barnehage tidlig. Barna deres gråter mye og vi gjør vårt for å trygge de, videre lurer hun uskyldig på hvorfor foreldrene ikke tar ammefri. Svaret er selvsagt like mange som folk som svarer. Ammer ikke lengre, har aldri ammet, for lang reisevei, ammer bare morgen og kveld. Hi’s spørsmål hadde vært uskyldig om hun ikke innledningsvis må påpeke at barna er fulle dager og gråter masse. 

Sorry, hi fremstår som uerfaren og dømmende. Og nei, jeg føler meg ikke truffet, mine har vært hjemme til rundt 18-20 måneder og jeg hadde sluttet å amme på den tiden. 

Det jeg reagerer på at hi pakker inn kritikk i et tåpelig spørsmål. Hadde vært mye bedre å kalle en spade en spade og sagt hun ser ned på foreldre som sender ettåringen i barnehagen fulltid, for det ER jo det som er budskapet hennes. 

Anonymkode: 6c2ff...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok fri 1 ekstra år for å være hjemme, i tilegg til å gå ned til 50% ut bhg tiden, Alikavell mener jeg at dette er noe du bør ta opp med styrer for å få inn mer folk på jobb.  

Det et ikke foreldrenes problem/feil at barna gråter mye. 

Får ungene nok søvn i bhg?

Får ungene nok oppmerksomhet utover dagen? 

Får får ungene tilpasse dagen etter formen🤔

 

Anonymkode: 97527...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde folk brukt barnehagen fornuftig hadde det ikke vært et bemanningsproblem i det hele tatt. Er du hjemme med baby så la storebror være i barnehagen 9-15 for å leke da.
Det er et år av livet man har mulighet til det. De fineste foreldrene er de som faktisk er på jobb, helter når de er ferdig. Sånne foreldre skjønner vi oss på.  Alle dere som kan spise frokost hjemme burde da gjort det ! Barnehagen skal ikke være avlastning for udugelige foreldre.

Anonymkode: 49c5f...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tok fri 1 ekstra år for å være hjemme, i tilegg til å gå ned til 50% ut bhg tiden, Alikavell mener jeg at dette er noe du bør ta opp med styrer for å få inn mer folk på jobb.  

Det et ikke foreldrenes problem/feil at barna gråter mye. 

Får ungene nok søvn i bhg?

Får ungene nok oppmerksomhet utover dagen? 

Får får ungene tilpasse dagen etter formen🤔

 

Anonymkode: 97527...0d0

Eller

er ungene i barnehagen for lenge

lengter de etter mamma og pappa

 er de sltine og trøtte

er de i barnehagen selv om de ikke er helt i form

sover de dårlig om nettene

 

Anonymkode: d7b78...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tok fri 1 ekstra år for å være hjemme, i tilegg til å gå ned til 50% ut bhg tiden, Alikavell mener jeg at dette er noe du bør ta opp med styrer for å få inn mer folk på jobb.  

Det et ikke foreldrenes problem/feil at barna gråter mye. 

Får ungene nok søvn i bhg?

Får ungene nok oppmerksomhet utover dagen? 

Får får ungene tilpasse dagen etter formen🤔

 

Anonymkode: 97527...0d0

Dette handler om at det er for få voksne for å dekke hele åpningstiden. De voksne jobber 7,5 time mens barna gjerne er der fra 8.00 (ofte før) - 16.30. Det er vanskelig å få dekket opp med nok personale i begge ender. Det er nødvendig med to som jobber tidlig fordi nesten hele barnegruppa er der til kl 8.00, men så er det nesten like fullt kl 16.00. Hvordan skal man da klare å dekke opp med personale hvis man er tre voksne? 

Anonymkode: 34991...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Anonym bruker said:

Og dette synes du rettferdiggjør personangrep på hi, en person du ikke vet noe som helst om?

Anonymkode: d7b78...fbf

Hun skriver om elendige holdninger og virker veldig uproff ved å skrive dette på nettet.

Så nei, synes ikke noe synd på hi. Jeg gjør i verste fall det samme som hun selv gjør.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Anonym bruker said:

Barnehagen skal ikke være avlastning for udugelige foreldre

Med udugelige foreldre (dine ord) så er det faktisk anbefalt med barnehage. En veldig vanlig anbefaling fra barnevernet faktisk. Eller bør barn være mest mulig med udugelige foreldre...?

Endret av Bruker3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bruker3 skrev:

Hun skriver om elendige holdninger og virker veldig uproff ved å skrive dette på nettet.

Så nei, synes ikke noe synd på hi. Jeg gjør i verste fall det samme som hun selv gjør.

 

Det kan hende hi oppriktig bare bryr seg om barna. For et grusomt menneske. 

Anonymkode: 34991...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bruker3 skrev:

Med udugelige (dine ord) så er det faktisk anbefalt med barnehage. En veldig vanlig anbefaling fra barnevernet faktisk. Eller bør barn være mest mulig med udugelige foreldre...?

Kun udugelige foreldre får beskjed om å sende barn i barnehagen. 

Anonymkode: 34991...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bruker3 skrev:

Hun skriver om elendige holdninger og virker veldig uproff ved å skrive dette på nettet.

Så nei, synes ikke noe synd på hi. Jeg gjør i verste fall det samme som hun selv gjør.

 

Det er jo kjempeille at hi faktisk bryr seg om ungene, det kan vi jo ikke ha noe av.....

Anonymkode: d7b78...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er jo kjempeille at hi faktisk bryr seg om ungene, det kan vi jo ikke ha noe av.....

Anonymkode: d7b78...fbf

I beste fall bryr hun seg om barna. Hadde hun vært en god ansatt ville hun både klart å tenke på foreldre som allierte og skjønt at hun bare skader omdømmet til barnehageansatte ved å skrive slikt. 

Jeg leser så ofte klaging fra bhgansatre om håpløse foreldre. Disse foreldrene skjerper seg på magisk vis når barna starter i skolen. Hvor ofte leser man om lærere som klager på foreldre? Det handler nok om utdanningsnivå og yrkesstolthet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her. Jeg kom inn på siden her nå og leste svarene, ble litt paff. Beklager om jeg laget dårlig stemning, det var ikke min intensjon . Jeg trodde rett og slett at ammefri gjaldt noe lengre enn til fylte 12 mnd, jeg har sikkert forvekslet ammefri med og uten lønn.

Sånn til oppklaring er jeg 45 år og pedleder, har selv to store barn. For barnas del håper jeg foreldre snart gjør et opprør for å få bedre dekning av personale i bhg. Tre voksne pr ni barn gjelder bare 3-4 timer pr dag, med tanke på plantid, møter og pauser. Bare en oppfordring.

Anonymkode: c4a91...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må bare tro at alle de tapre flinke pedagogene ikke river seg i håret av egosentriske foreldre ! Kan hende den flotteste pedagogen som får mest blomster til jul er den som er mest lei seg for de søte små som bli plassert i barnehagen når behovet ikke er der 

Anonymkode: 49c5f...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bruker3 skrev:

I beste fall bryr hun seg om barna. Hadde hun vært en god ansatt ville hun både klart å tenke på foreldre som allierte og skjønt at hun bare skader omdømmet til barnehageansatte ved å skrive slikt. 

Jeg leser så ofte klaging fra bhgansatre om håpløse foreldre. Disse foreldrene skjerper seg på magisk vis når barna starter i skolen. Hvor ofte leser man om lærere som klager på foreldre? Det handler nok om utdanningsnivå og yrkesstolthet 

Ja, det er riktig, tråkk de ordentlig godt ned de her barnehageansatte.

Anonymkode: d7b78...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...