Gå til innhold

Den historien om en familie som skulle dra på ferie uten baby og der barnevakten var forsinket


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så familien dro før hun kom frem, for å rekke flyet. Og det ender med at barnevakten blir påkjørt og havner i koma. Er det bare en vandrerhistorie eller faktisk sann?

Anonymkode: 4c324...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutes ago, Anonym bruker said:

Den er i boken "Men tankene mine får du aldri" 

Anonymkode: a121a...f4b

Det vil si fiksjon?

Håper at ingen har vært så tankeløse 

Anonymkode: f6382...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det vil si fiksjon?

Håper at ingen har vært så tankeløse 

Anonymkode: f6382...bcc

Det er litt vanskelig å si, siden boken er basert på virkelige historier.

Det som var temaet i boken var 2 jenter som ble tvunget ut i prostitusjon, dette skjedde med den ene personen etter hun hadde kommet seg ut av prostitusjon til en mann som ikke var helt god, og det var han som presset på å dra siden venninnen hennes som skulle passe babyen var kronisk sen. Selv om personene i boken er basert på virkelige personer er det ikke sikkert den hendelsen er det

Anonymkode: 7aa33...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest boken, og den episoden (og mange andre...) gjorde sterkt inntrykk. Min norsklærer sa at forfatteren Sverre Asmervik hadde bekreftet at han diktet opp historien.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat den historien er vel fiksjon.

Men da jeg gikk gravid med mitt eldste barn (han er 18 år nå) var det en sak i media som gjorde like stort inntrykk. Var i Amsterdam tror jeg, og en prostituert rusmisbruker hadde et barn og reiste fra det hver kveld for å "jobbe". Denne kvelden tok hun en overdose og havnet på sykehuset i koma, tror ikke det var meningen å ta en overdose, men stoffet var vel sterkere/renere enn hun trodde da. 

Når slike ting skjer skal sykehus/politi ha i sine papirer at dama hadde barn, men noe sviktet så de fikk det ikke opp. Hun våknet og kom til seg selv et par dager senere og når de da tok seg inn i leiligheten hennes fant de spedbarnet død i sprinkelsengen.

Var ingen stor sak, men en notis i norske medier, likevel gikk det så utrolig inn på meg der jeg gikk rundt med stor mage selv. Tenkte sånn på denne babyen som hadde skreket til den gav opp, med full bleie tørstet/sultet den ihjel. Grusomt.

Anonymkode: 96db0...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var ingen stor sak, men en notis i norske medier, likevel gikk det så utrolig inn på meg der jeg gikk rundt med stor mage selv. Tenkte sånn på denne babyen som hadde skreket til den gav opp, med full bleie tørstet/sultet den ihjel. Grusomt.

Anonymkode: 96db0...b26

Huff, så utrolig fælt. Sitter her gravid i uke 30 og får helt vondt i hjertet.

Det var en liknende sak her i Norge for noen år siden, muligens i Drammen. En far drepte sin kone og det tok et par dager før ekteparet de leide leilighet av oppdaget hva som hadde skjedd. Da hadde deres barn, som var kanskje ett år, gått rundt alene rundt liket av mamma i flere dager uten vann, mat eller bleieskift. Helt grusomt.

Anonymkode: 0fbcd...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Peaches Geldof, og hennes egen sønn igjen, opplevde det samme med en mor som døde av overdose mens de var små, og måtte tilbringe timer/dager sammen med liket.

Anonymkode: 0fbcd...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff, så utrolig fælt. Sitter her gravid i uke 30 og får helt vondt i hjertet.

Det var en liknende sak her i Norge for noen år siden, muligens i Drammen. En far drepte sin kone og det tok et par dager før ekteparet de leide leilighet av oppdaget hva som hadde skjedd. Da hadde deres barn, som var kanskje ett år, gått rundt alene rundt liket av mamma i flere dager uten vann, mat eller bleieskift. Helt grusomt.

Anonymkode: 0fbcd...28a

https://www.nrk.no/telemark/xl/ettaring-forlatt-med-sin-dode-mor-1.14286579 her er den historien, sterk lesing. 

Anonymkode: d410c...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff, så utrolig fælt. Sitter her gravid i uke 30 og får helt vondt i hjertet.

Det var en liknende sak her i Norge for noen år siden, muligens i Drammen. En far drepte sin kone og det tok et par dager før ekteparet de leide leilighet av oppdaget hva som hadde skjedd. Da hadde deres barn, som var kanskje ett år, gått rundt alene rundt liket av mamma i flere dager uten vann, mat eller bleieskift. Helt grusomt.

Anonymkode: 0fbcd...28a

Uff.... Helt grusomt. Syns å huske den saken, var det det barnet som hadde greid å gnage hull på en melkekartong og sånn fått i seg melk?

Anonymkode: 33e08...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff.... Helt grusomt. Syns å huske den saken, var det det barnet som hadde greid å gnage hull på en melkekartong og sånn fått i seg melk?

Anonymkode: 33e08...7af

https://www.nrk.no/telemark/xl/ettaring-forlatt-med-sin-dode-mor-1.14286579 her er den historien, sterk lesing. 

Anonymkode: d410c...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde i Sverige også for noen år siden. En mor med et 9 mnd gammelt barn døde i hjemmet. Ingen meldte mor savnet før etter noen dager. Da fant de også baby død...

Anonymkode: b750e...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 9.11.2019 den 17.10, Anonym bruker skrev:

Det er litt vanskelig å si, siden boken er basert på virkelige historier.

Det som var temaet i boken var 2 jenter som ble tvunget ut i prostitusjon, dette skjedde med den ene personen etter hun hadde kommet seg ut av prostitusjon til en mann som ikke var helt god, og det var han som presset på å dra siden venninnen hennes som skulle passe babyen var kronisk sen. Selv om personene i boken er basert på virkelige personer er det ikke sikkert den hendelsen er det

Anonymkode: 7aa33...828

«Urban legend», som det heter. Fantes i omløp også før Asmervik satte den i boka; men var vandrehistorie også da.

Anonymkode: 84ce2...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo sånne ting som dessverre kan skje, ved uhell. Ikke tankeløshet. Man kan jo plutselig få et illebefinnende og segne om hjemme alene med en liten baby. Da er babyen sjanseløs om ingen savner mor eller far

Anonymkode: f4c1f...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2019 den 22.11, Anonym bruker skrev:

Uff.... Helt grusomt. Syns å huske den saken, var det det barnet som hadde greid å gnage hull på en melkekartong og sånn fått i seg melk?

Anonymkode: 33e08...7af

Melkekartong babyen ble voksen. Var intervjue for noen år tilbake i vg. Tror mora døde naturlig.

Drammen var vel bare 2-3 år siden.

Anonymkode: 81d38...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...