Gå til innhold

Er det en dårlig ide å bruke sparepenger på leilighet når leieinntektene blir skattet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel et ganske mye større utbytte i verdistigning på fast eiendom enn renta i banken..... 

Anonymkode: 56274...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når boligen er nedbetalt blir leia en grei ekstrainntekt selv om man må skatte av den. 

Anonymkode: 56274...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe bolig nr. 2 og leie ut mener du? Vær obs på om kommunen du kjøper i har eiendomsskatt. Sekundærbolig skattes høyt! 

Anonymkode: 78c34...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skatter av leieinntekter og må betale skatt på overskuddet ved salg. Jeg leide ut en leilighet som jeg nylig solgte. Til tross for høy skatt satt jeg igjen med en verdistigning på nesten en million på 8 år. Og fin mulighet til å spare ved å betale ned lån, totalt fikk jeg ut to millioner på prosjektet. Nå hadde jeg flaks, kjøpte godt under prisantydning og solgte i godt marked. Du må regne med litt jobb og ha mulighet til å dekke utgifter ved feil i boligen. Er også jobb når noen flytter, fikse opp leiligheten før den leies ut igjen. Det er alltid noe. Og selv de med best referanse kan plutselig slutte å betale leie, da er det hele runden med namsmannen og utkastelse. Vil ikke gjøre det samme igjen, selv om jeg tjente godt. 

Anonymkode: 9c1ab...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt så dårlig erfaring med leietakere at det hadde jeg aldri gjort. Hadde hjertet i halsen hver måned, og måtte purre på husleie hver gang. Jeg måtte kaste ut den ene leietakeren min fordi hun ikke betalte. Hun var en godt voksen dame, og datteren hennes måtte trå til for å ordne opp 😵

Anonymkode: 2a4b1...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må du nesten regne på. Du vet jo heller ikke hvordan prisutviklingen på bolicer blir. I teorien kan verdien synke. Det er en viss usikkerhet knyttet til alle spareformer.

Anonymkode: 9903e...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...