Gå til innhold

Dere som er 35+ opplever dere å være mer sliten enn før?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 41 og opplever at jeg liksom aldri er helt på topp energi. 

Jeg legger meg sjelden før halv tolv, og burde kanskje få inn en rutine på det (står opp halv sju-sju) også drikker jeg lite vann. Kunne også vært mer fysisk aktiv, men det blir en ond sirkel når jeg ikke har så mye energi til overs.

Utover det kommer jeg ikke på noe som jeg gjør feil

Er det sånn at det er vanlig å være sliten i hverdagen? Hvordan har dere det?

Anonymkode: 92ca8...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke alder har hatt så mye å si på hverdagens innsats og slitenhet, det jeg merker det på er mer at jeg tåler dårligere å sove lite. Godt man er ferdig med småunger og denslags nattevåk! Men jeg sover nok, spiser riktig og trener jevnt.

Anonymkode: 37b2f...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg er 43 og har massevis av energi. 
Du burde ta deg en tur til legen. Sjekk jernnivåene dine. Har selv operert pga store blødninger som medførte lavt jern og medfølgende slitenhet. 

Anonymkode: 1e576...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover du godt om nettene, dårlig søvn kan gjøre en utrolig sliten. Kanskje du trenger en sjekk hos legen for å se om du har noen mangler

Anonymkode: 8a5ef...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke.

Dersom du er 40 år og alltid sliten, bør du sørge for en sjekk, både av helsa og livsstilen din. Det er ikke vanlig at en frisk 40 åring med god livsstil er sliten bestandig.

Anonymkode: db306...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 44 og har i flere år merket at jeg er mer sliten enn tidligere. Er oftere sliten og tom for energi enn full av energi.. Vært på legesjekk ,men alt er fint, så,kan ikke skylde på sykdom heller.. Sover i gjennomsnitt 8 timer hver natt, men er nesten mer trøtt når jeg står opp, enn når jeg gikk å la meg. 

 

 

Anonymkode: b5bdc...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste årene har jeg vært utrolig mye trøtt. Sovner gjerne rundt ti, står opp halv syv. Allikevel sovner jeg ofte på sofaen noen timer etter jobb også. Store unger, så de har egne ting å drive med.

Flere venner som får barn nå, fatter ikke at de orker. Glad jeg er ferdig med småbarnsperioden. 

Anonymkode: 1d29b...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er 44 år og har masse energi. sjeldent sliten. to barn og har lederjobb. Men jeg spiser sunt og trener mye 

Anonymkode: 238e4...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før 23.30!? Jeg er 31 og legger meg 2030 til tider😵😝 men jeg er småbarnsmor for øyeblikket da, og i full jobb i barnehage, kan være derfor jeg er konstant trøtt😴😴😴 

Anonymkode: e3781...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 43 og føler meg påfallende sliten. Alltid trøtt, lite energi. Har ikke det beste kostholdet, men heller ikke det verste. Føler meg fysisk utmattet. Fryser mye og ser konstant trøtt ut. Får lett sykdomsfølelse uten at jeg er syk, eller det bryter ut noe. Jobber 100%. Har vært og er forsåvidt omringet av sykdom og ansvar i forhold til det, i tillegg til andre bekymringer. Er nok en sammenheng. Har bestilt legetime. Sjekke div vitaminlager mm. 

Anonymkode: 04441...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 43 og føler meg påfallende sliten. Alltid trøtt, lite energi. Har ikke det beste kostholdet, men heller ikke det verste. Føler meg fysisk utmattet. Fryser mye og ser konstant trøtt ut. Får lett sykdomsfølelse uten at jeg er syk, eller det bryter ut noe. Jobber 100%. Har vært og er forsåvidt omringet av sykdom og ansvar i forhold til det, i tillegg til andre bekymringer. Er nok en sammenheng. Har bestilt legetime. Sjekke div vitaminlager mm. 

Anonymkode: 04441...3cd

Har du sjekket stoffskiftet ditt? Det kan minne om lavt stoffskifte

Anonymkode: 8a5ef...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du sjekket stoffskiftet ditt? Det kan minne om lavt stoffskifte

Anonymkode: 8a5ef...100

Det ble sjekket for halvannet år siden. Da hadde den ene markøren gått ned fra å være omtrent midt i eller øvre del av referanseområde til helt i nedre del av referanseområde. Nå husker jeg ikke helt tallene, men jeg var innafor normalen hvertfall, og da får man ikke medisiner. Jeg har diskutert det med en lege jeg kjenner og hun mente det kunne være et stort nok fall til at det ga meg symptomer, men "innafor er innafor". 

Anonymkode: 04441...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ble sjekket for halvannet år siden. Da hadde den ene markøren gått ned fra å være omtrent midt i eller øvre del av referanseområde til helt i nedre del av referanseområde. Nå husker jeg ikke helt tallene, men jeg var innafor normalen hvertfall, og da får man ikke medisiner. Jeg har diskutert det med en lege jeg kjenner og hun mente det kunne være et stort nok fall til at det ga meg symptomer, men "innafor er innafor". 

Anonymkode: 04441...3cd

Det var veldig firkantet av legen din .

Jeg hadde samme «problem» som deg, og jeg går nå på medisiner, laveste dose. Det har hjulpet meg. Jeg er altså fortsatt innenfor på referanseverdier. 

Anonymkode: 05fb3...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har nok mer energi enn de fleste halve min alder. Etter mange år med hus, hage, barn og jobb er rutinene spikra. Setter av en god del tid til fysisk fostring. "Sliten" oppfatter jeg som en god ting, så lenge det ikke kommer av sykdom. Sliten skal være en naturlig konsekvens av en arbeidsdag, som i tillegg gir god søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har mer overskudd nå enn da barna var små. Jeg er imidlertid supernøye med søvn. Sover 9-10 timer hver natt. Når jeg gjør det får jeg overskudd til alt inklusive trening. Sover jeg mindre blir jeg en zombie. Vi har Også effektive rutiner for husarbeid, slik at vi ikke trenger å holde på med det om kvelden.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kostholdet har alt å si for energien. 

Anonymkode: 02a66...35a

Hva består kostholdet ditt av? Jeg spiser mengder med grønt og frukt, men for hvert år blir jeg bare mer og mer zombie. 

Anonymkode: 1d29b...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...