Gå til innhold

Hvor mange timer søvn trenger du, og hvor mange får du?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og er du morgen menneske eller kveldsmenneske?

Jeg trenger ca 9 timer (sover alltid 9 timer om jeg får våkne av meg selv) og jeg får mellom 7 og 8. Jeg er morgenmenneske. På kvelden er jeg vrak etter kl 2100.

Min venninne trenger bare 6 timer (kan sove lengre om hun er sliten men 6 er standarden)

Anonymkode: ec747...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å forebygge migrenen best mulig så trenger jeg minst 9 timer søvn, men får alt mellom 6 og 7 i ukedagene. Helgen kan jeg fort komme opp i 8 timer og føler meg som et nytt menneske :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å overleve og fungere sån brukbart bør jeg ha 6 timer i snitt over tid. Skal jeg være utsovet og føle meg opplakt bør jeg ha 7-8 timer. Det får jeg som regel også.

Anonymkode: 9f200...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel trenger jeg 12-16 timer søvn. Får som regel to timer om natta og noen på dagen. 

Anonymkode: 7a135...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte i utgp. at jeg bør ha 8 timer for å fungere optimalt. Typ 23-7 i hverdagen. Men etter at jeg fikk fitbit så ser jeg at jeg sover mye mindre enn jeg trodde og at jeg klarer meg med det. (selv om man kanskje skal ta søvnregistreringa til fitbit med en klype salt.) 

Anonymkode: 12529...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger 7-8 timer, sover vanligvis 6,5-7 timer, mer i ferier. Er verken eller tror jeg. Om sommeren, og nå som barna er store og ikke krever meg på samme måte lenger, merker jeg at å legge seg i 1-tiden og stå opp i 8.30-tiden blir en naturlig døgnrytme for meg.

Anonymkode: bdfcc...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8-9 timer trenger jeg, og får det også. Legger meg mellom 22 og 23 og står opp drøye 7 om morgenen. 

Jeg er nesten helt A menneske, men ikke 100%

Anonymkode: aa78c...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hverdagene ligger nok snittet på ca. fem-seks timer søvn, hadde vært fint med sju, men det skjer ikke. Er kveldsmenneske, og elsker å være våken og alene på kvelden, men må jo opp og på jobb om morgenen. Oppe rundt 06-06.30, sover svært sjelden før kl 01-01.30, kanskje ikke før nærmere 02. 

Anonymkode: 2a7df...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover lite, skulle sikkert sovet mer. Fra 3-6 timer? Glad i morgen og glad i kveld...

Endret av amandine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger 8 timer for å unngå migrene. Jeg får 8 timer hver natt. Jeg er ikke morgenmenneske. Er «død» om morgenen. Men er «død» om kvelden etter 21.00 også

Anonymkode: 4e228...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger minst ni timer for ikke å være et vrak på dagen. Sover som regel 9-10 timer hver natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trenger vanligvis 8 timer, trengte 9-10 når jeg var gravid. Pleide å legge meg slik at jeg fikk det jeg trengte, og når jeg var gravid tok jeg gjerne 1 time på øyet i løpet av dagen også.
Nå er jeg i spedbarnsbobla, og får mye mindre, og trenger nok mye mindre akkurat nå også. Er storfornøyd hvis jeg får en økt med 4 timer sammenhengende søvn om natten, er ikke hver natt jeg får det. Sover vel ca 6-7 timer nå for tiden, men ganske oppstykket.

Anonymkode: ccad2...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger 8,5-9 timer, får rundt 6,5-7...sover 8-9 timer i helgene. Liker kveld og ro, legger meg rundt 24, står opp ca 07, sykt trøtt om morgenen. 

Anonymkode: 49fdd...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kroppen min kan styre dette selv trenger jeg 10 timer søvn per natt. Men i virkeligheten får jeg 5,5-6 timers søvn i ukedagene. Tar igjen litt tapt søvn i helgene. Tror jeg fungerer ganske greit på mellom 7-8 timers søvn, men da må jeg alltid ha vekkerklokke og føler meg dødstrøtt da jeg går ut av sengen. 

Anonymkode: 80776...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 5-6 timer, får det samme hver natt stort sett. 

Aldri hatt behov for mer søvn, men om jeg sover lenger enn dette får jeg migrene anfall som oftest. 

Anonymkode: 641d2...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er b menneske og trives best å vêr lengre oppe enn andre. Liker egentiden min på kvelden og kl kan fort bli 01.30 før jeg går å legger meg. Står opp type mellom 07-07.30. Men hviler på dagtid fra 2-3 t.. er kronisk syk så jeg fungere bedre på kvelden enn på dagtid. 

Hvis jeg ikke sover på dagtid så er jeg helt ødelagt. I helgene kan jeg fint sove fra 10-12 timer. 

Anonymkode: 40cf1...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...