Gå til innhold

Er du flink til å lage fotoalbum, eller ligger alle bilder på mobilen/PC?💻📸


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg innså at jeg på 7 år kun har to fotoalbum av barna. Derimot har jeg ett tonn av bilder på tlf. Vil barna se bilder av seg selv som små må vi sitte på mobilen/pcen. Passe stolt av meg selv når jeg de siste dagene har lagt fire nye album.  Flere som er dårlige på å lage album?

Anonymkode: 42deb...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JAA, jeg er altfor dårlig. Ingen av barna har album. Har du sortert alle bildene dine, da? Det er der jeg mister motet, 10 år med usorterte bilder 🙈😱

Anonymkode: 0fd64...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

JAA, jeg er altfor dårlig. Ingen av barna har album. Har du sortert alle bildene dine, da? Det er der jeg mister motet, 10 år med usorterte bilder 🙈😱

Anonymkode: 0fd64...c80

Jeg har laget album ut i fra tidsperioder. F.eks januar 15- mai 2016. Ett album fra en lang ferietur. Bildene ligger ferdig sortert på mobilen egentlig 😊. Jeg laget album på Fotoknudsen hvor jeg la inn så mANge bilder jeg kunne i ett album. Da ble albumet fra-til den perioden 😊

 

Hi

Anonymkode: 42deb...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på album til eldste, og der er det bilder for et par år. Startet til midterste, men ble bare nyfødtbilder. Yngste er album kjøpt, men det er tomt. Har laget kalender til besteforeldre hvert år, og kjøpt til oss selv samtidig. Tatt vare på dem som album 😉☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker album! Jeg er nok enda mer gammeldags enn de fleste, så jeg bestiller bilder (ikke fotobøker), og kjøper gammeldagse album, limer bildene inn og skriver litt for hånd. Synes det er koselig å bla i. 

Ungene har egen album fra det første leveåret, sånn cirka, og etter det er det felles familiealbum. Bildene er sortert kronologisk. Bortsett fra konfirmasjon, jeg har laget egne konfirmasjonsalbum til hver av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jul herfra og til månen skrev:

Begynte på album til eldste, og der er det bilder for et par år. Startet til midterste, men ble bare nyfødtbilder. Yngste er album kjøpt, men det er tomt. Har laget kalender til besteforeldre hvert år, og kjøpt til oss selv samtidig. Tatt vare på dem som album 😉☺️

Det hørtes kjent ut😂.  Også det med at første har bedre album enn neste 😂. Du skal se «min første minnebok « til Br 1, den er full. Nr 2 har jeg knapt åpnet. Vi prøver på nr 3 og skulle den komme blir det nok ingenting 😂.

 

hi

Anonymkode: 42deb...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Superdolly skrev:

Jeg elsker album! Jeg er nok enda mer gammeldags enn de fleste, så jeg bestiller bilder (ikke fotobøker), og kjøper gammeldagse album, limer bildene inn og skriver litt for hånd. Synes det er koselig å bla i. 

Ungene har egen album fra det første leveåret, sånn cirka, og etter det er det felles familiealbum. Bildene er sortert kronologisk. Bortsett fra konfirmasjon, jeg har laget egne konfirmasjonsalbum til hver av dem.

Så flink du er. Skulle gjerne gjort det selv, skrevet og laget personlige album. De er så fine å bla i. Jeg er for lat rett og slett, og lite kreativ 😂. Fint minne for familien 😊

 

Hi

Anonymkode: 42deb...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så flink du er. Skulle gjerne gjort det selv, skrevet og laget personlige album. De er så fine å bla i. Jeg er for lat rett og slett, og lite kreativ 😂. Fint minne for familien 😊

 

Hi

Anonymkode: 42deb...7ee

Takk. Jeg oppdaget imidlertid at jeg nok er temmelig alene om dette for tiden, da jeg skulle sette inn feriebildene fra i sommer. Jeg vet ikke hvor mange bokhandlere og nettbutikker jeg besøkte før jeg fant en som hadde noen støvete fotoalbum på salg i et bortgjemt hjørne 🤣. Men jeg synes, som deg, at det er så koselig å bla i disse albumene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i år laget album til begge brødrene mine og de to nærmeste søskenbarna (vi er omtrent vokst opp som søsken) til jul. Har fått plukke fritt fra alle albumene til mamma/pappa og tante/onkel. Har bladd i sikkert 40 album, frem og tilbake. 

Sønnen har et album fra de første leveårene og noen fotobøker fra spesielle ferier. Nå skal jeg begynne på nytt album til han. Elsker å lage «gammeldagse» album. Fremkaller bilder i kvadratisk format.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var flink, men så stoppet det. Ungene har flere album hver, startet med ett for hvert år. Jeg har sortert alle bilder frem til for noen år siden, det blir frem til da det var teit at jeg skulle ta bilder av de. Slik at det er enkelt å få skrevet de ut med dato osv. Har også ett halvt år med bilder som er skrevet ut til ene barnet som ikke har kommet i album enda. 

Jeg har tegninger, bursdagskort, første hårklipp osv i albumet slik at det e mer enn bare bilder der. Har vært flink å samlet slike ting i en perm til hver unge slik at det blir enkelt når jeg får rotet meg til å fortsette på albumene. Ungene syns det er veldig koselig med de, så burde komme igang igjen. Nå står alle albumene hos mormor, de endte der i en flytting og aldri kommet tilbake. Ungene syns det er helt greit, for det er mer stas å titte i de der enn hjemme. Også bor vi ganske trangt nå slik at det er greit de ikke fyller opp også. 

Anonymkode: f7697...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett album per år, fra 1995 og hele veien til ... 2011. :P 

Jeg har kjøpt inn album, og til og med skrevet ut bildene fra 2012, men ikke kommet noe lengre. Så nå tror jeg snart jeg setter strek.

Det blir nok ikke flere album her i heimen.

Anonymkode: 0e58e...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superdolly skrev:

Jeg elsker album! Jeg er nok enda mer gammeldags enn de fleste, så jeg bestiller bilder (ikke fotobøker), og kjøper gammeldagse album, limer bildene inn og skriver litt for hånd. Synes det er koselig å bla i. 

Ungene har egen album fra det første leveåret, sånn cirka, og etter det er det felles familiealbum. Bildene er sortert kronologisk. Bortsett fra konfirmasjon, jeg har laget egne konfirmasjonsalbum til hver av dem.

Det gjør jeg og 👏👏 veldig kjekt å ha. Eldste på 10 har 4 album, 8 åring har 3 og minste på 5 har 2. Er ett år på etterskudd nå og må snart bestille igjen. Kjekt, men forferdelig tiltak å gjera jobben. 

Anonymkode: 631ea...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker album. Har bare ett barn, på 9 år, men han har 2 album 😊 Det blir mange flere 

Anonymkode: 97b24...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har noen album, da jeg holdt på med scrapbooking da barna var små. Men så sluttet jeg da jeg ble alene med barna, og det ble svært hektisk i hverdagen. Men nå er de tenåringer, og jeg tenkte og starte igjen. Men har jo så mange bilder. Så vet ikke hvor jeg skal starte.

Men barna synes det er veldig koselig, å sitte å se i albumer. 

Anonymkode: 36306...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Album føler jeg er litt «før min tid». Jeg lager fotobøker nå, spesielt av reiser vi har vært på, bursdager osv. De pynter jeg digitalt med bamser og ting som passer. Storslager for barna😊

Anonymkode: 06997...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har album, men nå er det vel kanskje 2 år siden jeg bestilte bilder sist. Pleier egentlig å bestille 1 gang i året, og sette bilder inn i album. Skal gjøre det snart. Da kan jeg bestille julekort samtidig.

Må vente til lillefrøkna er bittelitt større, slik at det er helt ferske bilder når vi sender ut julekort. (hun er 2 mnd, nå og vokser jo i en rasende fart, så om jeg bestiller julekort nå, så er hun jo nesten dobbelt så stor i desember.

Anonymkode: 4b6f6...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg limer også album til mine barn. Bestiller bilder en gang i året og limer inn for et år av gangen. Kjøper fotoark på Clas Ohlsson og fotolim på Ark, veldig koselig! Har også noen fotobøker jeg har laget fra ferier etc. 

Anonymkode: 975ce...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...