Gå til innhold

Utrolig, de som bruker ei jakke i 1-2 sesonger for så å selge til litt under nypris🤑


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis de får solgt, så er det jo åpenbart et marked for det. Det blir for dyrt for deg/du synes ikke det er verdt prisen, men så lenge noen andre synes det er det, så angår det jo ikke deg?

Anonymkode: 64152...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du svarte min kommentar og den handlet om et barn. 
Hva man prioriterer er vel opp til hver enkelt? Eh og ja, den blir selvfølgelig arvet videre! 

Anonymkode: c7519...1d8

Men bruker du virkelig 4500,- på jakker til barn? Er den jeg refererte til og de som kjøpte dyre jakker for å gå fjellet. Ja, skjønner jo at man prioriterer forskjellig, men tror ikke at barnet ditt har det så mye bedre i en jakke til 4500,- en et barn som har ei jakke til 500,-. Ikke rart det er kjøpe/motepress når man velger å gi barna sine så dyre jakker. Nå tenker jeg på barn i barnehage/skolealder som leker mye.

Anonymkode: afa6e...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi vandrer og rundt på fjellet, men ikke i jakker til flerfoldige tusen. Funker fint de jakkene fra stormberg, skogstad osv. Men skjønner det er viktig å Norrøna osv, man må jo se bra ut i fjellet og....

Anonymkode: afa6e...d14

Som sagt, folk er forskjellige 😴

Jeg kjøper norrøna jakker fordi jeg liker norrøna. Bruker generelt sett mye penger på turklær generelt, og det er vel ikke andres problem om jeg kjøper jakke til 5000. 😁

Anonymkode: 4d76c...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som sagt, folk er forskjellige 😴

Jeg kjøper norrøna jakker fordi jeg liker norrøna. Bruker generelt sett mye penger på turklær generelt, og det er vel ikke andres problem om jeg kjøper jakke til 5000. 😁

Anonymkode: 4d76c...aef

Niks, ingen andre sitt problem. Norrøna er fint turtøy, men får meg ikke til å bruke så mange tusen på barn. En ting er til voksne som kan bruke klærne i mange år (selv om folk kjøper nytt hvert år), men til barn, det er galskap.

Anonymkode: afa6e...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men bruker du virkelig 4500,- på jakker til barn? Er den jeg refererte til og de som kjøpte dyre jakker for å gå fjellet. Ja, skjønner jo at man prioriterer forskjellig, men tror ikke at barnet ditt har det så mye bedre i en jakke til 4500,- en et barn som har ei jakke til 500,-. Ikke rart det er kjøpe/motepress når man velger å gi barna sine så dyre jakker. Nå tenker jeg på barn i barnehage/skolealder som leker mye.

Anonymkode: afa6e...d14

Ja det bruker jeg med glede! 
kunne fint solgt denne til minst 1500kr nå, men den blir arvet av lillebror. Jeg prioriterer unger og barn istedet for turer på byen, der folk bruker 1000-2000 kun på alkohol på en kveld. 
Det er ikke motepress å prioritere fint og god kvalitet på yttertøy, når de går med helt vanlig klær ellers. Barna mine er 7, 9 og 13 år og har aldri brydd seg noe særlig om klær. 

Anonymkode: c7519...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Niks, ingen andre sitt problem. Norrøna er fint turtøy, men får meg ikke til å bruke så mange tusen på barn. En ting er til voksne som kan bruke klærne i mange år (selv om folk kjøper nytt hvert år), men til barn, det er galskap.

Anonymkode: afa6e...d14

Åh! Til barn ja. Jeg skrev at jeg fint solgte mine jakker til 3000, men at det da var dyrere jakker - ikke jakke fra coopen. 

Til sønnen min går det mest i reima. Fordi jeg har god erfaring med merket i barnehagen jeg jobber. Forøvrig ikke et billig merke, men bruker ikke 4000 på en jakke til barnet nei. 

Anonymkode: 4d76c...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk gjerne masse penger på klær, men når dere later som om det er kvaliteten som lokker dere er det bare pinlig!

Anonymkode: 29d36...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen vil vel gå i en Skogstadjakke. Hvertfall ikke her vi bor. 

Anonymkode: 9bcf0...e99

Haha, jeg bor på beste vestkant og ser Skogstadjakker rett som det er. Hvor bor du?

Anonymkode: f8a87...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det bruker jeg med glede! 
kunne fint solgt denne til minst 1500kr nå, men den blir arvet av lillebror. Jeg prioriterer unger og barn istedet for turer på byen, der folk bruker 1000-2000 kun på alkohol på en kveld. 
Det er ikke motepress å prioritere fint og god kvalitet på yttertøy, når de går med helt vanlig klær ellers. Barna mine er 7, 9 og 13 år og har aldri brydd seg noe særlig om klær. 

Anonymkode: c7519...1d8

Så vi som ikke kjøper jakker i den prisklassen flyr på byen og bruker tusenvis på alkohol? Nei, tror ikke det du. 

Jo, det blir motepress når unger kommer hjem og sier de vil ha sånn og sånn jakke fordi den og den har det. Og kvaliteten er ikke bedre, det er kun merket som koster. 

Anonymkode: afa6e...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruk gjerne masse penger på klær, men når dere later som om det er kvaliteten som lokker dere er det bare pinlig!

Anonymkode: 29d36...60c

Er det jeg og tenker. Er jo ikke noe bedre kvalitet, jakkene er jo laget av så og si det samme og kommer fra samme land.

Anonymkode: afa6e...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen vil vel gå i en Skogstadjakke. Hvertfall ikke her vi bor. 

Anonymkode: 9bcf0...e99

Seriøst??? Altså jeg kan gå i joggebukse og en tykk ullgenser på fjellet. Kunne ikke brydd meg mindre om hvordan jeg ser ut! 

Anonymkode: 7d863...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at man får bedre og bedre kvalitet når man går opp i pris, men kun til et visst punkt, etter det handler det mer om merket enn kvalitet.

Skikkelig høykvalitets turjakker er faktisk ett av de få eksemplene der jeg mener det er verdt å betale mer. Spørsmålet er vel heller hvor mange som egentlig trenger den kvaliteten de betaler for. Klart denne jakken er verdt 20 000 kr dersom man skal på polekspedisjon, men man trenger den ikke dersom man kun er en frysepinne som går en times tur på søndager:

https://www.fjallraven.no/fjallraven-dame-expedition-down-parka-no-1-w-dark-grey-f89942/

Anonymkode: 64152...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det bruker jeg med glede! 
kunne fint solgt denne til minst 1500kr nå, men den blir arvet av lillebror. Jeg prioriterer unger og barn istedet for turer på byen, der folk bruker 1000-2000 kun på alkohol på en kveld. 
Det er ikke motepress å prioritere fint og god kvalitet på yttertøy, når de går med helt vanlig klær ellers. Barna mine er 7, 9 og 13 år og har aldri brydd seg noe særlig om klær. 

Anonymkode: c7519...1d8

Jeg prioriterer også unger og barn, men ikke pokker om de får jakker til mange tusen. Min eldste på 13 år går 3. året i arvejakke fra Cubus. Super kvalitet til 600,- 

10-åringen er opphengt i miljøsaken og insisterer på arving og bruktkjøp. 

6-åringen bryr seg ikke.

I år har vi brukt 1400,- til sammen på vintertøy og sko. Alt er av god kvalitet og unger kan fint arve sko. 

Anonymkode: e7278...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst??? Altså jeg kan gå i joggebukse og en tykk ullgenser på fjellet. Kunne ikke brydd meg mindre om hvordan jeg ser ut! 

Anonymkode: 7d863...59e

Men det skal jeg love deg at folk er opptatte av. Har gått og går mye i fjellet, og det er mange som skal vise seg frem for å si det sånn.

I fjor sommer var vi på Hunderfossen familiepark, jeg har aldri sett så mange barn, og voksne i Norrøna klær fra topp til tå. Var reine moteshowet der. Jo, norrøna har veldig mye fint, men er overpriset, syns jeg. Og jeg har hatt alt fra norrøna (gave) til stormberg og merket ikke noe forskjell til mitt bruk. Jo, kulere farger har de, men..

Anonymkode: afa6e...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min erfaring er at man får bedre og bedre kvalitet når man går opp i pris, men kun til et visst punkt, etter det handler det mer om merket enn kvalitet.

Skikkelig høykvalitets turjakker er faktisk ett av de få eksemplene der jeg mener det er verdt å betale mer. Spørsmålet er vel heller hvor mange som egentlig trenger den kvaliteten de betaler for. Klart denne jakken er verdt 20 000 kr dersom man skal på polekspedisjon, men man trenger den ikke dersom man kun er en frysepinne som går en times tur på søndager:

https://www.fjallraven.no/fjallraven-dame-expedition-down-parka-no-1-w-dark-grey-f89942/

Anonymkode: 64152...a05

Du har et poeng der. Jeg har ei venninne fra langt oppi «dalom», hun går mer i fjellet enn de aller fleste. Hun markerer løyper for DNT blant annet. Sommer som vinter er hun ute i flere døgn og sover i telt eller setre langt inne på snaufjellet. Hun sier at hun og hennes likesinnede der oppe humrer godt av «hyttefolket» som kler seg i klær som selv polfarere ville misunt dem for en liten halvdags «topptur». Vanlige friluftsfolk trenger ikke garderober til flere tusen for å holde seg tørre og varme altså.

Anonymkode: b26b8...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så meg så lei av folk som prøvde selge ting for mer enn de var verdt, så jeg opprettet en salgsgruppe på facebook med regelen minimum 50% avslag. Folk kjøper ting på 70% og prøver selge det videre til 30%. Går på lagersalg og hamstrer for å selge det videre på facebook. Ikke hos meg ! 

Syns det er trist at "bruktkjøp" har blitt så populært. Ikke trist, for gjenbruk er fantastisk. Men trist fordi nå har fretex økt prisene med 300%. De har profesjonelle som sjekker alt osv. Det går ikke lengre an å gjøre et skikkelig "kupp" på fretex. De tingene man før kunne kjøpe for 30 kr koster nå 300. 

Men om man skal selge klær. Da syns jeg det skal være krav om minimum 50% avslag altså. Man kjøper ikke brukt hvis man har haugevis med penger. 

Anonymkode: 88161...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg så meg så lei av folk som prøvde selge ting for mer enn de var verdt, så jeg opprettet en salgsgruppe på facebook med regelen minimum 50% avslag. Folk kjøper ting på 70% og prøver selge det videre til 30%. Går på lagersalg og hamstrer for å selge det videre på facebook. Ikke hos meg ! 

Syns det er trist at "bruktkjøp" har blitt så populært. Ikke trist, for gjenbruk er fantastisk. Men trist fordi nå har fretex økt prisene med 300%. De har profesjonelle som sjekker alt osv. Det går ikke lengre an å gjøre et skikkelig "kupp" på fretex. De tingene man før kunne kjøpe for 30 kr koster nå 300. 

Men om man skal selge klær. Da syns jeg det skal være krav om minimum 50% avslag altså. Man kjøper ikke brukt hvis man har haugevis med penger. 

Anonymkode: 88161...255

Dette er jo feil på så mange måter? Drt er selvsagt ikke feil å tjene penger om det finnes folk som er villig til å betale? Det er ikke kjøpeplikt på noen måte. 

Og selvsagt kjøper folk brukt selv om de har råd til å kjøpe alt nytt. Det heter bærekraft, gjenbruk og miljøvern. 

Anonymkode: a5ebb...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å forstå nordmenn der. Jeg Selv har mye dyre merke klær, vesker og sko. Er en veske samler og har vesker fra lv, dior og hermes. Veskene mine er valgt med omhu og jeg er veldig glad i de. Der blir jeg ofte kritisert for at dette er kapitalistisk tull. Hva trenger jeg de til osv. Men så selv kjøper de tur klær, ski klær til samme prisen for hele familien. Bruker de kanskje ett par ganger i året mens jeg bruker og roterer veskene mine hver eneste dag år etter år. Det er helt akseptert! Det er så rar tankegang for meg. I fjellet eller på tur kler jeg meg akkurat som passer meg, der bryr jeg meg minst om mote. Har en gammel militær genser i tykk ull bruker for det meste den. Regner det eller er dårlig hver er jeg faktisk ikke ute 😋

Anonymkode: 7d863...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen vil vel gå i en Skogstadjakke. Hvertfall ikke her vi bor. 

Anonymkode: 9bcf0...e99

Hvorfor ikke???

Anonymkode: 63b96...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2019 den 6.22, Anonym bruker skrev:

Dette er jo feil på så mange måter? Drt er selvsagt ikke feil å tjene penger om det finnes folk som er villig til å betale? Det er ikke kjøpeplikt på noen måte. 

Og selvsagt kjøper folk brukt selv om de har råd til å kjøpe alt nytt. Det heter bærekraft, gjenbruk og miljøvern. 

Anonymkode: a5ebb...8d0

Her er jeg ganske uenig med deg. Jeg er opptatt av gjenbruk og bærekraftig utvikling. Men koster en brukt jakke over halv pris, så kjøper jeg heller en på salg eller en ny en. 

Synes det kan være greit med noe høyere enn halv pris ved spesielle plagg, som er etterspurt, utgått i kolleksjon, spesielt merke. 

Selv gir jeg bort klær eller selger veldig billig. 

 

Anonymkode: 5f137...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2019 den 19.41, Anonym bruker skrev:

Du får helt sikkert billigere jakke på kappahl, ja! 

Jakken jeg snakker om koster 4500kr .

Anonymkode: c7519...1d8

Og det trenger man for å bruke  maks 1 gang i uka?

Anonymkode: 90658...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er jeg ganske uenig med deg. Jeg er opptatt av gjenbruk og bærekraftig utvikling. Men koster en brukt jakke over halv pris, så kjøper jeg heller en på salg eller en ny en. 

Synes det kan være greit med noe høyere enn halv pris ved spesielle plagg, som er etterspurt, utgått i kolleksjon, spesielt merke. 

Selv gir jeg bort klær eller selger veldig billig. 

 

Anonymkode: 5f137...d1d

Jeg er enig. Min "skrekk" er å kjøpe brukt dress til halv pris, og så går det hull eller noe sånt, slik at jeg må kjøpe en til før sesongen er over. Da ha mitt barn gått i halvslitt dress hele vinteren, uten at jeg har spart en krone.

Hvorfor er det forresten bare kjøperen av brukttøy som skal gjøre en innsats for miljøet? Burde ikke selgerne også yte litt for å sørge for at plaggene de har kjøpt blir brukt mest mulig?

Ellers bruker jeg gjerne arvetøy, men grensen går ved å betale mye for brukt yttertøy jeg ikke vet hvordan har blitt behandlet.

Anonymkode: 9cd51...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og det trenger man for å bruke  maks 1 gang i uka?

Anonymkode: 90658...953

Man "trenger" sikkert det når klær som statussymbol er viktig...

Anonymkode: 63b96...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2019 den 23.15, Anonym bruker skrev:

Jeg så meg så lei av folk som prøvde selge ting for mer enn de var verdt, så jeg opprettet en salgsgruppe på facebook med regelen minimum 50% avslag. Folk kjøper ting på 70% og prøver selge det videre til 30%. Går på lagersalg og hamstrer for å selge det videre på facebook. Ikke hos meg ! 

Syns det er trist at "bruktkjøp" har blitt så populært. Ikke trist, for gjenbruk er fantastisk. Men trist fordi nå har fretex økt prisene med 300%. De har profesjonelle som sjekker alt osv. Det går ikke lengre an å gjøre et skikkelig "kupp" på fretex. De tingene man før kunne kjøpe for 30 kr koster nå 300. 

Men om man skal selge klær. Da syns jeg det skal være krav om minimum 50% avslag altså. Man kjøper ikke brukt hvis man har haugevis med penger. 

Anonymkode: 88161...255

Enig! Jeg selger gjerne brukt,  men da kanskje til 80 kr eller maks 200. Kommer an på hvor mye jeg kjøpte det for, hvor pent behandlet det er og hvor mange år gammelt 

Anonymkode: 49444...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...