Gå til innhold

Suppekur —start i morgen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

NÅ skal jeg ned i vekt. Kjøpt inn allevo suppekur for 15 dager. planlegger å spise litt middag med familien ;) skal ned totalt 13 kg

oppdaterer vekt og tilstand hver dag

Bli med da vel 😁

 

Anonymkode: 27a0a...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk ned 10 kg på tre uker med Allevo for 1.5 år siden. Helt genialt! Husk å spise minimalt med karbohydrater i tre uker etter endt kur. Jeg har ytterligere gått ned etterpå. Vekten har vært ganske stabil i ca et år! 

Anonymkode: 9a998...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag1

veldig bra start, spiste suppe/smoothie med smak av banan og bringebær. Grei, litt pappaktig. Spiste suppe til lunsj, potet og purreløk. Fungerte utrolig bra å ha med termos med varmtvann og blande i en proteinshaker :) til middag hadde vi tomatsuppe og pannekaker, så spiste kun tomatsuppe uten makaroni. Mett og glad, og ved godt mot

drukket mye vann og colazero

Morgenvekt: 69,6 (GRØSS.....aldri veid så mye utenom graviditet....skal altså ned 15 kg)

Anonymkode: 27a0a...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 2:

-1,9 kg - tror gårsdagens måling var noe feil, selv om jeg veide meg tre ganger og fikk samme vekt....

vekt: 66,7 kg (er 163 høy for de som lurer)

Samme frokost og lunsj som i går, smoothie med smak av banan og bringebær Og suppe potet og purreløk. veldig deilig faktisk med varm suppe til Lunsj. Har proteinshake både på jobb og hjemme, så tilbredingstid er minimal :)
var veldig sulten sånn i tretiden så kjøpte en cola zero som jeg koste meg med.

husbond lagde middag, og han stekte biff som jeg spiste 120 gram av med Ruccolasalat og tomater ved siden av. Mett og glad.

lett hodepine, som jeg håper gir seg!

Anonymkode: 27a0a...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3:

-3,4 kg - typo på vekta i går....

vekt: 66,2kg

syklet til jobb!

Samme frokost og lunsj som i går, smoothie med smak av banan og bringebær. Var sykt sulten sånn i 10-tiden, så måtte kjøpe cola zero i kantina. I dag hadde jeg potetsuppa i en skål og spiste sakte med skje. Var digg

kyllingfilet med salat og drømmelettdressing til middag. Mann og unger spiste kyllingvinger salat og ris. var godt og jeg ble god og mett :) 

imponert over egen flinkhet

 

Anonymkode: 27a0a...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4: 

vekt: 65,6 kg

-4 kg på like mange dager!!!

Frokost med Familien i dag, alle spiste deilig omelett unntatt meg som drakk kaffe. Drakk shaken min (Ca kl 10) før fellesstund. Det gikk overraskende bra. Var på jobb, og Spiste Grønn salat i totiden Og potetsuppe rundt 5. Var hjemme fra jobb ca 9, og mannen hadde bestilt deilig sushi (kun sashimi til meg) 

Mye cola zero i dag, har vært både sulten og følt meg slapp og tidvis lett svimmel. 

Anonymkode: 27a0a...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dag 4: 

vekt: 65,6 kg

-4 kg på like mange dager!!!

Frokost med Familien i dag, alle spiste deilig omelett unntatt meg som drakk kaffe. Drakk shaken min (Ca kl 10) før fellesstund. Det gikk overraskende bra. Var på jobb, og Spiste Grønn salat i totiden Og potetsuppe rundt 5. Var hjemme fra jobb ca 9, og mannen hadde bestilt deilig sushi (kun sashimi til meg) 

Mye cola zero i dag, har vært både sulten og følt meg slapp og tidvis lett svimmel. 

Anonymkode: 27a0a...c3c

Kjøpe deg dagbok kanskje?

Husk å drikke vann. Cola Zero er ikke bra å drikke for mye av. Gir hodepine også!

Anonymkode: c3a77...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å oppdatere i går.

Dag 5: 

vekt: 65,8 kg

Stagnasjon....

Bananbringebærshake til frokost, potet/purreløksuppe lunsj. Mannen lagde middag, vi spiste svinefilet, med grønnsaker og ris (droppet risen). Synes sultfølelsen avtar, føler og jeg ikke "trenger" colazerokrykken i like stor grad. MÅ bli flinkere å drikke vann!

Vært trøtt, men la meg sent og sto opp tidlig, så det er ikke bare mangel på mat :) Fryser endel.

Takk for støtte! Usikker på hvor mange kcal jeg spiser om dagen, teller dem ikke. Til nå har jeg spist to allevosupper, samt LowCarbLowFat middag hver dag, og intet mer. Hadde tillatt meg en allevo suppe på kvelden, men har ikke følt behovet fordi jeg spiser endel proteiner til middag.

Grunnen til at jeg oppdaterer og legger ut hver dag, er fordi da jeg skulle sjekke ut en slik tilnærming til vektnedgang fant jeg lite om hva jeg kunne forvente både i forhold til vektnedgang og helsetilstand. Tenker derfor at ved å legge ut hele "slankedagboken" blir det 1. mer forpliktende å gjennomføre og 2.søkbart for andre som vil gjøre tilsvarende.

PS: til dere som synes dette er døllekjedelig...ingen tvinger dere til å hverken klikke inn på tråden, eller svare i den. 

 

Anonymkode: 27a0a...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å følge med, stå på 💪🏻
Ifht hodepine så hadde jeg det i starten da jeg gikk over på lavkarbo. Det er vel en form for detox av kroppen (/sukkerabstinenser) 😊

Anonymkode: d7c90...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det der er ikke sunn slanking.. du sulter deg og skader kroppen(og muligens hodet) Du har lav vekt og da er det vanskelig å få kroppen til å slippe det lille fettet du har og faktisk trenger. En suppe inneholder drøye 100 kcal, du spiser 2 per dag + bittelitt mat med nesten ingen kcal. Det blir godt under 400 per dag. Ikke sunt, og IKKE anbefalt. Synes du burde ha fulgt anbefalingene til de som selger denne suppen, om du skal reklamere på et forum. 5-6 poser om dagen er det som er anbefalt, ikke 2.

Anonymkode: 16506...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2019 den 7.28, Anonym bruker skrev:

Synes du er flink jeg 👏😊

Anonymkode: a7b82...fbb

Dette er ikke å være flink.

Anonymkode: 4ee69...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suppekuren er en fin kick-start for folk som skal MYE ned i vekt, med mye mener jeg over 25 kg.
Det som fungerer i det lange løp er alt annet enn slankekurer og kvikk fix, da kommer bare vekten tilbake, og den tar gjerne med seg venner.

Skal du ha varig vektnedgang trenger du en livsstilsendring.
Det tar kanskje lengre tid, men da lærer du også hvordan kroppen din reagerer på trening og matinntak, samt hva som skal til for å holde vekten nede når du er i mål.

Husk at du brukte tid på å legge på deg, for å få varig vektnedgang må du også bruke tid på å gå ned.

Anonymkode: 23380...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Glemte å oppdatere i går.

Dag 5: 

vekt: 65,8 kg

Stagnasjon....

Bananbringebærshake til frokost, potet/purreløksuppe lunsj. Mannen lagde middag, vi spiste svinefilet, med grønnsaker og ris (droppet risen). Synes sultfølelsen avtar, føler og jeg ikke "trenger" colazerokrykken i like stor grad. MÅ bli flinkere å drikke vann!

Vært trøtt, men la meg sent og sto opp tidlig, så det er ikke bare mangel på mat :) Fryser endel.

Takk for støtte! Usikker på hvor mange kcal jeg spiser om dagen, teller dem ikke. Til nå har jeg spist to allevosupper, samt LowCarbLowFat middag hver dag, og intet mer. Hadde tillatt meg en allevo suppe på kvelden, men har ikke følt behovet fordi jeg spiser endel proteiner til middag.

Grunnen til at jeg oppdaterer og legger ut hver dag, er fordi da jeg skulle sjekke ut en slik tilnærming til vektnedgang fant jeg lite om hva jeg kunne forvente både i forhold til vektnedgang og helsetilstand. Tenker derfor at ved å legge ut hele "slankedagboken" blir det 1. mer forpliktende å gjennomføre og 2.søkbart for andre som vil gjøre tilsvarende.

PS: til dere som synes dette er døllekjedelig...ingen tvinger dere til å hverken klikke inn på tråden, eller svare i den. 

 

Anonymkode: 27a0a...c3c

Hmmm, jeg lurer på hvorfor du er trøtt......

Anonymkode: fdd5d...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Glemte å oppdatere i går.

Dag 5: 

vekt: 65,8 kg

Stagnasjon....

Bananbringebærshake til frokost, potet/purreløksuppe lunsj. Mannen lagde middag, vi spiste svinefilet, med grønnsaker og ris (droppet risen). Synes sultfølelsen avtar, føler og jeg ikke "trenger" colazerokrykken i like stor grad. MÅ bli flinkere å drikke vann!

Vært trøtt, men la meg sent og sto opp tidlig, så det er ikke bare mangel på mat :) Fryser endel.

Takk for støtte! Usikker på hvor mange kcal jeg spiser om dagen, teller dem ikke. Til nå har jeg spist to allevosupper, samt LowCarbLowFat middag hver dag, og intet mer. Hadde tillatt meg en allevo suppe på kvelden, men har ikke følt behovet fordi jeg spiser endel proteiner til middag.

Grunnen til at jeg oppdaterer og legger ut hver dag, er fordi da jeg skulle sjekke ut en slik tilnærming til vektnedgang fant jeg lite om hva jeg kunne forvente både i forhold til vektnedgang og helsetilstand. Tenker derfor at ved å legge ut hele "slankedagboken" blir det 1. mer forpliktende å gjennomføre og 2.søkbart for andre som vil gjøre tilsvarende.

PS: til dere som synes dette er døllekjedelig...ingen tvinger dere til å hverken klikke inn på tråden, eller svare i den. 

 

Anonymkode: 27a0a...c3c

At du tenker at dette kan være en guide for andre som vil ned i vekt er litt skremmende, for det du legger ut her er en sultekur.

Anonymkode: fdd5d...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 6.

vekt: 65,7 kg

Bananbringebærshake til frokost, potet/purreløksuppe lunsj. Drukket mer vann, og litt mer kaffe (det har blitt kosen)

spiste rester av svinefilet til middag i dag, med grønnsaker, var mett etter det måltidet

En god natts søvn på 7,5 timer, veldig fin form i dag, null hodepine og lite sultfølelse. hadde mye mer energi enn jeg pleier å ha på ettermidag/kveld og har altså støvsuget og vasket hele første etasje etter ungene var i seng :)

og så har jeg jobbet litt. Føler meg svært klar i hodet (til de som innbiller seg at jeg slanker vekk hjernen...)

sulten nå på kvelden, så jeg tok en bananbringebærshake, så jeg ikke skulle gå sulten til sengs.

Til hylekoret:

Alvorlig talt, dette er  ikke farlig! Jeg er ikke undervektig, har ganske mye fett på kroppen (har lett beinbygning, så med min  nåværende vekt har jeg kraftig muffingstopp og 80F i BH). Jeg vil anslå at jeg spiser mellom 800-1000 kcal per dag, når jeg inkluderer hva jeg inntar til middag.  Dette ser ut til å fungere for meg, jeg vil heller "lide" i noen uker, på en slik hestekur, enn å dra det ut over tid. Faktisk har eksperter på feltet nå også gått ut i senere tid og sagt at det absolutt ikke er noe feil med å gå raskt ned i vekt, tvert i mot kan det være langt mer effektivt. Jeg er klar over at kiloene kan komme lett på igjen etterpå, og tenker derfor å ta til meg rådt på toppen, og spise lite karbo i ukene etter endt kur, ihvertfall i en periode. Så tenker jeg en lengre periode hvor jeg normaliserer kostholdet og ser litt hvor mye jeg faktisk kan spise for å holde ønsket vekt. Det vil jo være mindre enn det jeg kunne spise før, med mindre jeg kompenserer med trening.

 

 

 

Anonymkode: 27a0a...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 7: 

vekt: 64,7 kg

-4,9 kg på en uke. Dette er svært motiverende!

Bananbringebærshake til frokost, potet/purreløksuppe lunsj som vanlig. Spagetti bolognese til middag, spiste kjøttsaus med blomkål ved siden av istedet for spagetti. Var godt og ble mett.

Syklet hjem fra jobb

Veldig opplagt, lite sultfølelse. Føler meg faktisk riktig så bra!

Anonymkode: 27a0a...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...