Gå til innhold

Økonomi og Giftemål


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg og min Forlovede vil gifte oss. Men problemet er at vi ikke har den beste økonomien. + min forlovede har en god del gjeld. Dere som er i samme båt men som har giftet seg. Hvordan gjorde dere det?. 

Anonymkode: a5f0f...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Litt sent, men med tanke på koronapandemien har dere kanskje ikke rukket å gifte dere enda? 

Det finnes mange gode tips til å kjøre bryllup på et rimelig budsjett! :)

  • Leie lokale på en skole eller idrettslag pleier ikke koste så mye. 
  • Tapas - alle gjestene tar med seg en rett hver
  • Fotograf - velg en hobby fotograf med gode referanser, eller kanskje dere kjenner noen?
  • Kakebord - her er det jo veldig vanlig at familie og venner bidrar
  • Kjole - flere rimelige butikker i utlandet, evt leie eller kjøpe brukt via Finn
  • Dekorasjoner - finnes veldig mye fint og billig på Ebay og Etsy
  • Dropp unødvendige ting som små gaveposer ved bordet eller nødkurv på toalettene
  • Alkohol (om dere skal ha det): server gjestene vin/drikke til maten og resten tar de med selv  
  • Musikk/høytalere - noen lokaler har dette, evt hør med venner og bekjente om å låne
  • Lage brudebuketten selv

Om dere føler på det blir for mye å be gjestene om, så kan man skrive noe i invitasjonen om at det er mer viktig de er der og feirer dere, enn gaver (de fleste tar med gave likevel).

Uansett hva man velger vil det selvfølgelig koste litt. Sett opp et budsjett og se hvor mye det hele vil komme på. Er det noe dere ønsker legge litt mer penger i? Lag dere en plan for å spare opp nok penger. Hvis dere ikke ønsker å vente med å spare opp, så kan man låne penger. Hør med familie om de er villige til å låne dere litt. Hvis de ikke har midler, så kan man ta opp lån til bryllup står mer om det her forbrukslån.no/bryllup/ Der står det også flere tips til hvordan man kan gjøre bryllupet billigere. I første omgang vil jeg anbefale og spare opp midler selv, eller høre med familie, spesielt hvis mannen din allerede sliter med gjeld.  Lykke til 💘

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...