Gå til innhold

Bestilte masse varer fra Vita nettbutikk, dagen etterpå er de konkurs


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tror dere jeg får varene mine da? Eller er de pengene tapt? Betalte med Vipps, satt her på kvelden og bestilte masse julegaver til venninner. Morgenen etter ser jeg de har gått konkurs. Tror dere pengene er tapt? Vita selv svarer ikke på hverken mail eller andre henvendelser. Får bare beskjed om at de er konkurs og ute av drift. :( 

Jeg fikk jo ordrebekreftelse og pengene er gått ut av konto, men dette var altså bare noen timer før de slo seg konkurs.

Noen som har peiling på hvordan dette fungerer?

Anonymkode: a22b1...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ingen rett på å få varene. Ved konkurs stopper all drift umiddelbart og det vil ikke bli sendt ut varer. Du vil kunne fremme krav til konkursboet om tilbakebetaling, men du kommer nok ikke først i køen. Dersom du har betalt med kredittkort kan du rett ditt krav til kredittgiveren som da må dekke dine utgifter.

Anonymkode: f4361...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Prøv om du kan stoppe transaksjonen fra kontoen din?

Anonymkode: 40e48...e49

Jeg kan nok ikke det, betalte med Vipps, så pengene gikk rett ut. Men jeg kan kanskje dra innom det lokale kjøpesenteret i morgen og se om de fortsatt har åpent, og spørre der...? Er jo verdt et forsøk... ER så lei meg. Jeg sparer så hardt for å få råd til julegaver at dette var ikke helt slik jeg hadde tenkt.

Anonymkode: a22b1...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan nok ikke det, betalte med Vipps, så pengene gikk rett ut. Men jeg kan kanskje dra innom det lokale kjøpesenteret i morgen og se om de fortsatt har åpent, og spørre der...? Er jo verdt et forsøk... ER så lei meg. Jeg sparer så hardt for å få råd til julegaver at dette var ikke helt slik jeg hadde tenkt.

Anonymkode: a22b1...af8

Det lokale kjøpesenteret har ingenting med dette å gjøre, og rennes mest sannsynlig ned av annet nå. Ring nettbutikken du handlet i.

Anonymkode: 38c74...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det lokale kjøpesenteret har ingenting med dette å gjøre, og rennes mest sannsynlig ned av annet nå. Ring nettbutikken du handlet i.

Anonymkode: 38c74...ccc

Dette stemmer. Hver Vita-butikk er franchise.

Anonymkode: c4cc3...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan nok ikke det, betalte med Vipps, så pengene gikk rett ut. Men jeg kan kanskje dra innom det lokale kjøpesenteret i morgen og se om de fortsatt har åpent, og spørre der...? Er jo verdt et forsøk... ER så lei meg. Jeg sparer så hardt for å få råd til julegaver at dette var ikke helt slik jeg hadde tenkt.

Anonymkode: a22b1...af8

Uff, det er skikkelig surt, spesielt når man har dårlig råd. Vita er vel stort sett franchise butikker, så er vel ikke så mye de kan hjelpe deg med.

Anonymkode: c6bc9...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om de er konkurs, så må de selge ut varene, så sjansen for at du får dine varer er stor likevel. Varebeholdningen skal gjøres opp og kunder som har betalt for varer kommer ofte foran leverandører i slike tilfeller. Alt skal selges for å gjøre opp konkursboet, det betyr at alle penger inn er bra for de. Ring evt bostyrer og hør. Det er alltid en advokat og alle som har krav mot bedriften skal melde det til denne.

Anonymkode: d4af3...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Butikkene har åpent som normalt, så tipper du får varene dine. 

Anonymkode: 52c7b...487

Butikkene drives franchise, så de har egne eiere. De får ikke bestilt varer nå, men det er hver enkelt driver som eier varene i hver enkelt butikk så de holder åpent i håp om at noen vil kjøpe navnet og drive videre.

Anonymkode: 10f7f...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...