Gå til innhold

Barnehagelærere, og dere som er i utdanning nå, fortell meg litt om utdannelsen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hatt lyst til å bli barnehagelærer i sikkert over 10 år, og nå tenker jeg at hvis jeg skal, så må jeg bare satse snart. Er 32 år. Men kan noen fortelle meg litt om hvordan utdannelsen er? Det blir isåfall samlingsbasert, og så håper jeg å kunne jobbe litt som vikar ved siden av når det ikke er praksis eller samlinger. Men det å gå fra jobb til skole er litt kvialt, ihvertfall med 2 barn. Det blir trangt økonomisk, men vi kommer til å greie oss greit. Men før jeg bestemmer meg, vil jeg vite mest mulig om utdannelsen, slik at jeg vet litt hva jeg går til. Håper noen kan fortelle meg litt, både om hvordan utdannelsen er, hvor hard den er osv. 

Anonymkode: 44e08...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok utdannelsen på fulltid, men det er noen år siden nå. Opplevde den ikke som så veldig hard, det som var tøft for meg var faktisk musikk og drama siden jeg er fullstendig umusikalsk og hater drama.

Anonymkode: ca3a1...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Drama er jeg god på, men finnes ikke musikalsk 😂 Man er jo innom veldig mange forskjellige emner, så noen emner kommer nok til å være litt enklere enn andre. Tror naturfag blir verst for meg 🙈

Anonymkode: 44e08...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må helst være utadvendt. Som en annen skrev over, det er musikk og drama, du må framføre en sang (hørte noen måtte spille inn musikk) og tørre å dumme deg litt ut. Jeg slet med det. Faglig er det helt ok hvis du har interesse for faget. 

Anonymkode: cc557...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturfag er veldig enkelt på det studiet. Det er litt tilbake til barneskolen altså. Man skal jo kunne svare på spørsmålene til barnehagebarna, så mye av faget var å sette navn på forskjellige blader, vite hva slags biller og småkryp man kan fange i skogen, ekskusjon med rapport til et vann hvor man fanger rompetroll og andre småkryp i vannet osv. Hvilke dyr har laget disse sporene i snøen? Det var et veldig enkelt fag synes jeg.

Tror det de fleste synes er vanskelig er pedagogikken, det er et ganske stort fag og man må få litt overblikk liksom. Men du er voksen, du har egne barn. Når en 19-åring rett fra vgs klarer det greit klarer ihvertfall du det greit. Mye sunn fornuft.

Anonymkode: 1743f...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Drama er jeg god på, men finnes ikke musikalsk 😂 Man er jo innom veldig mange forskjellige emner, så noen emner kommer nok til å være litt enklere enn andre. Tror naturfag blir verst for meg 🙈

Anonymkode: 44e08...f7c

Å måtte ha musikkfremføring i gruppe kom som en stor overaskelse på meg, at min dårlige musikkevne kunne evt ødelegge for andre var jeg ikke forberedt på. At vi måtte ha gitar- og sangfremføring en og en, mens  4-5 andre satt og hørte på, foran sensor var jeg heller ikke forberedt på. Jeg hadde lyst til å kaste den pokkers gitaren ut vinduet mange ganger, hater den som pesten. Naturfag var barnemat i forhold 😂

Anonymkode: ca3a1...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Naturfag er veldig enkelt på det studiet. Det er litt tilbake til barneskolen altså. Man skal jo kunne svare på spørsmålene til barnehagebarna, så mye av faget var å sette navn på forskjellige blader, vite hva slags biller og småkryp man kan fange i skogen, ekskusjon med rapport til et vann hvor man fanger rompetroll og andre småkryp i vannet osv. Hvilke dyr har laget disse sporene i snøen? Det var et veldig enkelt fag synes jeg.

Tror det de fleste synes er vanskelig er pedagogikken, det er et ganske stort fag og man må få litt overblikk liksom. Men du er voksen, du har egne barn. Når en 19-åring rett fra vgs klarer det greit klarer ihvertfall du det greit. Mye sunn fornuft.

Anonymkode: 1743f...19a

Vi måtte lære oss å lytte til hvilken lyder som kom fra hvilke fugler, det syntes jeg var vanskelig. Utenom det så synes jeg og at naturfag var veldig greit.

Anonymkode: ca3a1...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...