Gå til innhold

Er det lov å ha med hermetikk i håndbagasjen på fly?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal besøke sønnen min som studerer i utlandet og han savner makrell i tomat, så det har jeg lyst å ta med. 

Men siden jeg bare skal ha håndbagasje ble jeg i tvil om det er lov å ta med hermetikkbokser? Kanskje det er bedre å ta med tube, selv om det ikke er like godt. 

Noen som vet?

Anonymkode: d57db...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt som er smørbart er ikke lov med mindre emballasjen inneholder maks 100 ml. Makrell kan smøres og da må boksen romme maks 100 ml. Du må i tillegg få plass til boksene i den lille plastposen på flyplassen. Kun én pose pr person.

Anonymkode: b8816...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det får vel bli noen sånne da. Tenkte ikke at tube ikke er lov heller, men det blir jo det samme som lotion. 

Takk for svar, begge to. 

Anonymkode: d57db...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det får vel bli noen sånne da. Tenkte ikke at tube ikke er lov heller, men det blir jo det samme som lotion. 

Takk for svar, begge to. 

Anonymkode: d57db...390

Du kan få større beger og porsjonstuber og

https://meny.no/varer/palegg-frokost/fiskepalegg/makrell-i-tomat/stabbur-makrell-7039010016452

Anonymkode: 4dd45...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nylig en stabburet leverpostei i håndbaggasjen min da jeg fløy. Tenkte ikke på at den lå der. Da ble baggasjen stoppet og de sjekket boksen nøye, men fikk den med meg videre. Men den er jo akkurat 100 gr, så sikkert derfor den ble godkjent. Makrell i tomat er vel alle mer enn 100 gr, så det tror jeg ikke du får med deg (selv om reglene visstnok skal endres igjen på dette).

Tror du må ta de porsjonspakkene. De er bedre enn ingenting ;) Husk å pakke dem i en pose som du har i posen slik at du ikke får deg en ubehagelig overraskelse med tomat/makrell overalt ;)

God tur :)

Anonymkode: c1c2e...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...