Gå til innhold

Hva ville du likt å få servert? Mammakveld


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ser den altså, ble bare indignert langt inn i sjela. Fredagskveld med mødrene i klassen. Kan det bli verre?

Middag til 16 som ikke er folk man ellers omgås. Hvem gidder lage middag til 16 perifere? 

Hadde jeg måtte gjennomføre noe slikt hadde jeg servert ost og kjeks med tilbehør.

Gryte hadde gjort vondt verre.

Anonymkode: 06a06...ec9

Her har mødrene i klassen til sønnen min blitt gode venner. De er råkule damer med humor og selvironi... (mange av de)! Ingen sitter og jabber om egne unger og strikkeprosjekt.. Så det er faktisk mulig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

rundstykker med egg er myyye bedre enn gryte.. Hahahah

Anonymkode: 5925e...7c1

Hun presiserte ikke om det var middag. Da konkluderer jeg med at det er etter middag  siden hun sier jentekveld. Jeg er ikke spesielt glad i gryte så for meg er det bedre. Skjønner ikke hvorfor du ikke klarer svare hi fremfor å presse dine preferanser på meg i er knisende innlegg. 

Anonymkode: 13ec1...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Twintipp skrev:

Her har mødrene i klassen til sønnen min blitt gode venner. De er råkule damer med humor og selvironi... (mange av de)! Ingen sitter og jabber om egne unger og strikkeprosjekt.. Så det er faktisk mulig! 

Så gøy å høre! Her har flere kjent hverandre fra de selv gikk på skolen , siden barselgruppa og gjennom aktiviteter. De aller fleste visste hvem de andre var før ungene begynte på skolen. Til og med pappaene har pappakvelder😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med indisk dal? Det er godt og smakfullt :) Ellers synes jeg chili con carne er godt (gjerne med ekte hjemmebakt maisbrød!), Baccalao er nydelig, eller noe i form..lasagne/ moussaka?

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har bestemt middag til 16-20 personer? Har alle plass å dekke på til så mange?

jeg ville lagt lista ned. Pastasalat eller suppe med godt brød. Evt ostefat. Da tør alle invitere tilbake når det blir sin tur.

her hadde vi og slike kvelder. Flere var overivrig og laget flotte måltid med dessert osv. Det endte med at flere avlyste når det ble deres tur. Å lage middag for så mange er ikke for alle. 

Anonymkode: cb9e2...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ost og kjeks hadde vi. Neste gang blir det koldt bord. Vi har alle med litt hver. Vertinnen står ikke for alt alene her. Spleiselag

Anonymkode: 8abe4...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem har bestemt middag til 16-20 personer? Har alle plass å dekke på til så mange?

jeg ville lagt lista ned. Pastasalat eller suppe med godt brød. Evt ostefat. Da tør alle invitere tilbake når det blir sin tur.

her hadde vi og slike kvelder. Flere var overivrig og laget flotte måltid med dessert osv. Det endte med at flere avlyste når det ble deres tur. Å lage middag for så mange er ikke for alle. 

Anonymkode: cb9e2...2f1

Vi har bestemt det sammen. Mange har plass til 16 ved spisebordet ( ekstra stoler og ett lite ekstra bord feks) og andre dekker flere steder. Her har jeg plass til 14 ved spisebordet og låner ett klapp bord av naboen til å skjøte på. Det blir ikke no fancy greier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også sånne kvelder, men ikke like ofte som dere. Det er kjempe hyggelig 👍

En stiller med hus og de andre tar med en rett hver. Jeg synes det er supert, fordi det står alltid masse spennende på bordet.  Men skulle jeg lagd til 16 stk selv ville jeg hatt foccacia, spekemat, ost og kjeks 😀 Med stramt budsjett ville jeg byttet det ut med blomkålsuppe 

Endret av Kira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi har kun hatt en kveld og da ble det taco. Det skal være middag og det er på en fredagskveld . Mat og vin typ. 😊

Tradisjon, og dette er andre gangen? Ok😂

Anonymkode: f76aa...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tradisjon, og dette er andre gangen? Ok😂

Anonymkode: f76aa...52c

Ja. Det har vært tidligere . Mange av mødrene har barn i flere klasser og disse har hatt sånne kvelder. I den klassen stoppet det da ungene gikk over på videregående . Nå ville flere opprettholde tradisjonen . Det er jo allerede en etablert praksis på hvordan det gjøres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tradisjon, og dette er andre gangen? Ok😂

Anonymkode: f76aa...52c

Føler du glede over slike kommentarer? Hva slags menneske er du?

Anonymkode: 251d1...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem har bestemt middag til 16-20 personer? Har alle plass å dekke på til så mange?

jeg ville lagt lista ned. Pastasalat eller suppe med godt brød. Evt ostefat. Da tør alle invitere tilbake når det blir sin tur.

her hadde vi og slike kvelder. Flere var overivrig og laget flotte måltid med dessert osv. Det endte med at flere avlyste når det ble deres tur. Å lage middag for så mange er ikke for alle. 

Anonymkode: cb9e2...2f1

Enig! Her har vi mammakvelder ute på restaurant. Ingen trenger være vertinne, alle spiser og drikker det de vil. Mye bedre for alle.

Anonymkode: f76aa...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok gått for oster, spekemat, oliven, fiken, trøffelhonning, dadler, godt brød, hummus, baba ganoush  etc. Full middag hadde blitt litt mye (antar dette er på kveldstid). Men hvis middag var forventet ville jeg laget en suppe (gjerne gresk linsesuppe) eller gryte med godt brød til. 

Anonymkode: 1446f...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gryte og supper er kjempegodt. Borsjtsj, gulasj, en god grønnsakssuppe, kyllingsuppe - med noe godt brød til, enten hjemmebakt eller kjøp noe godt hos bakern. Hvis det ikke skulle vært middag, ville jeg kommet på ostekveld :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig! Her har vi mammakvelder ute på restaurant. Ingen trenger være vertinne, alle spiser og drikker det de vil. Mye bedre for alle.

Anonymkode: f76aa...52c

Seksten runder på restaurant med folk man ikke har valgt er bratt både sosialt og økonomisk, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten gir gryter og supper fine rester å fryse ned hvis det kommer færre enn antatt, og er lettvint å servere, så man selv får vært med på skravlinga ved bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville laget en indisk gryte eller minestronesuppe med focaccia til. Vi har også sånne mammatreff, men da på restaurant. Hyggeligere å ha det hjemme hos noen👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Føler du glede over slike kommentarer? Hva slags menneske er du?

Anonymkode: 251d1...368

Man kan jo ikke si at man har tradisjon for noe når msn akkurat har begynt. Hvilken glede får du av dine kommentarer da?

Anonymkode: f76aa...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, sug lut skrev:

Seksten runder på restaurant med folk man ikke har valgt er bratt både sosialt og økonomisk, altså.

Det er jo helt frivillig å delta da. De som ikke vil er jo ikke med. Og hvorfor 16 runder?? Mener du hver mamma skal spandere hver sin gang eller noe? En gang i kvartalet eller noe er vanlig her. 

Anonymkode: f76aa...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, sug lut skrev:

Seksten runder på restaurant med folk man ikke har valgt er bratt både sosialt og økonomisk, altså.

Her har vi mammakveld 1-2 ganger i året, nå går ungene i 7.klasse. Helt levelig for alle. Men vi har det på en hverdag klokken seks da, så noen kjøper bare kaffe mens andre tar en suppe eller dessert, ingen som kjøper full middag. Her har det blitt nedstemt å bruke helgene til sånt, i helgene har vi nok å drive med privat og veldig få blir med.

Anonymkode: 5bfad...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes gode gryter er supert. Og med godt brød til. 

Suppe er også en god ting nå på høsten.

Det kan også gjøres enkelt med gode oster med diverse tilbehør, spekemat og godt brød.

Lykke til med kvelden!

Anonymkode: d7bba...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres flott ut jeg! Så hyggelig at man kan treffes uten barn, bli godt kjent! Det lover godt for møte med eventuelle vanskeligheter senere (klasse- og skolerelaterte utfordringer er alltid enklere å møte når foreldregruppa er samlet). 
Jeg syns gryte er ypperlig høstmat og hadde blitt veldig glad. 
Selv hadde jeg ratt lagd lapskaus☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi har bestemt det sammen. Mange har plass til 16 ved spisebordet ( ekstra stoler og ett lite ekstra bord feks) og andre dekker flere steder. Her har jeg plass til 14 ved spisebordet og låner ett klapp bord av naboen til å skjøte på. Det blir ikke no fancy greier. 

Jeg hadde fått helt panikk av forventning om å lage middag til 16 personer, og ville nok kanskje endt opp med en toro gryte 😂

Men jeg kunne lagd pizza eller nachos, som jo er kjempegodt, evt med bare ost og chips i ovnen og stekt kjøttdeig ved siden av, og hatt forskjellig tilbehør. Men kylling tikka masala er og veldig godt

Anonymkode: c763f...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt pris på at det ble spurt om det var noe noen ikke kunne spise.

Har nylig fått cøliaki, og synes det er litt flaut å mase om det hele tiden.....

Anonymkode: 9bc97...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...