Gå til innhold

Trenger råd, så mye problemer med ungene. Angrer iblant 😕


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

De som sier at barna deres alltid har vært en drøm fra fødsel til de flytter ut, lyver. Alle barn har utfordrende perioder. Min sønn var rett og slett helt grusomt slitsom og utfordrende da han var 8-9 år. Virkelig helt forferdelig.... nå er han 11 år og er veldig grei å ha med å gjøre. Jenta på 5 er veldig «lettvint» og har vært det frem til nå, men jeg kan fint se for meg at hun kan bli mer utfordrende senere. 

Barn er barn. De har gode og dårlige perioder. Man er ikke en dårlig mor, eller har vært en dårlig mor om barnet har en dårlig periode. Men om man ikke gjør de «rette» tingene og står i grensesettingen når det er utfordrende vil man få kronisk vanskelige barn - DA er det et mye større problem.

Anonymkode: 72036...55b

Nei, det gjør de ikke. Jeg har tre barn, to av dem har i hovedsak vært enkle å ha med å gjøre hele livet. Eller, livet deres er jo ikke over da, men den ene er 20 og hun har stort sett alltid vært enkel. Den siste er 13 og han har fortsatt puberteten til gode, så det kan hende jeg har noe i vente. Det er klart du er i din fulle rett til å tenke at jeg lyver når jeg påstår dette, men det er jo nokså rart. 

Han i midten har heller ikke hatt noen helvetesperioder, men har utfordret mer. Litt utfordrende på mye, men heller ikke han har vært så krevende som det HI beskriver.

Jeg tror noen barn er lettere å forme enn andre. Når man så får et barn med vanskelig temperament, er det selvfølgelig vanskeligere å være «den gode mor». Man blir mer inkonsekvent, man har lettere for å bli en kjeftemamma, og det er lett at alt blir en kamp i noen perioder, og at ingenting håndteres med fasthet i andre perioder. Dermed lærer barna at det fører frem å nekte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...