Gå til innhold

Sukk barna føler seg så utenfor...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså, vi har det vi trenger og klarer oss greit.  Det er kun barna og meg, pappen er død og det samme er mine foreldre. Hans foreldre bor i USA, så vi har lite kontakt etter deres ønske. 
Vi bor på en mindre plass og de fleste har besteforeldre og store familier rundt seg. Drar på hytta hver helg og inviterer hverandre på omgang i vennekretsen. Bortsett fra mine barn.. de har fått høre at det er fordi vi ikke har hytte og kan invitere tilbake på samme måte. Og at det er foreldrene som velger hvem som skal bli med. 
Vet ikke helt hvordan jeg skal gripe dette an? 
Prøver  å si at vi ikke kan velge dette selv og at vi greie oss fint vi. Foreslår overnatting her osv.. 

Vi kommer liksom aldri «inn» noen plass. 
i helgen tok jeg med barna på tur og da møtte vi på fem familier, venner av barna. De hadde laget bål, griller pølser og koste seg. Vi hilste og de bare sa god tur videre med en gang. 
Så jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre, ser jo at det påvirker barna veldig og vil bare det beste for de.. Noen råd?

Anonymkode: 7ff97...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig merkelig.

Vi har ikke hytte, men ungene mine blir da invitert med likevel. Vi har gjerne unger på overnatting her hjemme også, så det går jo opp i opp for foreldrene, vi er like ofte "barnevakt" for dem selv om vi ikke tar med ungene deres på noen hytte.

Anonymkode: 4e74e...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk opp om det er noen eldre som kan være bonusbesteforeldre 😊 Mange som gjør det😊

Anonymkode: 6e7ac...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tar du selv initiativ til? Du kan jo invitere til andre ting enn hyttetur. Overnattingsselskap, kino osv

Om du selv inviterer tenker jeg du kan ta initiativ til å snakke med noen av foreldrene til barnas venner om hvordan barna dine føler det. 

Anonymkode: 8d52a...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har overnattingsgjester hver uke. Har kinokvelder innimellom og lignende. Så ligger ikke på latsiden 🙃

Anonymkode: 7ff97...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har overnattingsgjester hver uke. Har kinokvelder innimellom og lignende. Så ligger ikke på latsiden 🙃

Anonymkode: 7ff97...5b8

Du overvurderer hvor mye det påvirker barna. Ikke stress med det og tenk på det. 

Anonymkode: 94973...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har overnattingsgjester hver uke. Har kinokvelder innimellom og lignende. Så ligger ikke på latsiden 🙃

Anonymkode: 7ff97...5b8

Og når DU er klar for det, kan du se om du klarer å finne en å dele livet ditt med. Da kommer du kanskje inn i en ny familie og.

Anonymkode: 94973...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...