Gå til innhold

Fikk klar beskjed i dag av ei at jeg ikke skulle bry meg...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, DetYrer skrev:

Da får de henge opp lapp i gangen da.

Og du tror det hjelper? Problemet er jo ikke at de ikke ser informasjonen, men at de ikke bryr seg

Anonymkode: 2e0b9...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå var det ikke snakk om en 7 åring i bakovervendt sete, men en 2 åring i framsete med bilens belter. For all del,hun er sikkert kjempe hyggelig til vanlig, men det hjelper ikke den dagen ungen dør fordi de "bare skal rett oppi gata". Så du er den med den dumme unnskyldingen du da, "skal bare", og setter ungen i fremsete, tja, sier litt om deg, beklager. 

Hi

Anonymkode: e41d0...11a

Ring polititet og tips de om å ha kontroll i området deres. Noen gjorde det her, og en morgen sto de i innkjørselen inn til barnehagen, var visst noen som fikk seg en overraskelse da

Anonymkode: 2e0b9...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at folk som deg må bry seg. Er det ikke bare å passe sine egne saker? Jeg hadde blitt veldig irritert og sagt klart i fra. 

Anonymkode: b6d55...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Utrolig at folk som deg må bry seg. Er det ikke bare å passe sine egne saker? Jeg hadde blitt veldig irritert og sagt klart i fra. 

Anonymkode: b6d55...134

Takk gud for at noen tør å bry seg

Anonymkode: 2e0b9...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk gud for at noen tør å bry seg

Anonymkode: 2e0b9...998

Ja om enkelte ting. Men for det meste får folk passe sine egne saker synes jeg. 

Anonymkode: b6d55...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja om enkelte ting. Men for det meste får folk passe sine egne saker synes jeg. 

Anonymkode: b6d55...134

Sikring av barn i bil er virkelig ikke en av de tingene

Anonymkode: 2e0b9...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sånn uavhengig av alt annet synes jeg alle jeg har truffet som av ulike grunner har satt barnet sitt i forovervendt sete når de er 3 1/2, er mye hyggeligere og bedre foreldre enn dem som skryter av at de ikke snur år barnet er 7 minst.

Er litt som at de som serverer kake i bursdager ofte er hyggeligere mammaer enn de som er opptatt av økologisk uten sukker.

Dessverre. Fordi jeg er enig i at sikkerhet er viktig, og sunt kosthold likeså. Men i praksis er min erfaring at de som ikke stresser sånn over disse tingene stort sett er koselige, rolige omsorgsfulle og flinke foreldre.

Anonymkode: 00853...66c

Det er faktisk ikke rom for å "ikke stresse over" hvorvidt en toåring skal sitte i forsetet, med kun bilens belter. Det er INGEN som mener at det er trygt, på noen som helst måte. Sammenlikningen med sjuåringer bakovervendt blir derfor søkt.

Vi har fireåringen bakovervendt OG baker sjokoladekake med masse sukker. Det har ingen relevans for tråden, som handler om en toåring i forsetet, med kun bilens belter.

Anonymkode: 85f1f...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Utrolig at folk som deg må bry seg. Er det ikke bare å passe sine egne saker? Jeg hadde blitt veldig irritert og sagt klart i fra. 

Anonymkode: b6d55...134

Ute for å provosere eller er du en av de som ikke sikrer barnet ditt kanskje?

Hi

Anonymkode: e41d0...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har sett flere horrible tilfeller her. I ene var det en som kjørte barna til barnehagen på en typisk bygdevei med vekselvis 60 og 80 sone, mye svinger og uoversiktlig, med barna stående (!!!) foran passasjersetet. De synes det var så gøy må vite 😱

Andre tilfellet var en som løftet hele vognen, med baby oppi (ja, jeg er 100 % sikker) inn bak i en Caravelle og kjørte. Jeg rakk ikke å gjøre noe, men er fortsatt dypt rystet over at det går å være så blåst. 

Anonymkode: 6e467...210

Jeg satt i bilen utenfor en matbtikk. Ut kom en mann med en flere unger i 5 - 7 års alderen kanskje. De gikk bort til en bil, og mens han la varene i bagasjerommet så klatret minst 2 barn oppi der, så lukket han bagasjerommet og kjørte vekk før jeg fikk sukk for meg. Så da lå det minst 2 unger i det bagasjerommet mens han kjørte, det var en sedan med helt tett bagasjerom.

Anonymkode: 2e0b9...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være heldig, men jeg har i løpet av mine 13 år som mor aldri registrert noen som sikrer barna sine feil. Og vi er nøye på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, tante grusom master of law skrev:

Jeg må være heldig, men jeg har i løpet av mine 13 år som mor aldri registrert noen som sikrer barna sine feil. Og vi er nøye på det. 

Jeg er ikke en bilsikringsfanatiker, men skravler mye med de andre foreldrene på parkeringsplassen utenfor barnehagen, mens vi setter barna inn i bilene. Det er en overraskende stor andel som sikrer barna sine helt feil. :( Det sitter langt inne å si ifra når det de har valgt "kun" er utrygt, men ikke ulovlig. F.eks. kan barn som veier 15 kg sitte lovlig på pute, dersom puten ble produsert for en stund siden. Men det er jo veldig utrygt. Det er vanskelig å si ifra. :( Min erfaring er at det ALDRI blir godt tatt imot.

Det gjelder jo egentlig alt: Det er også vanskelig å si ifra til foresatte med tette tepper foran barnevognsåpningen på en glovarm dag.

Anonymkode: 85f1f...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest alle svarene, men det eneste som hjelper er kontroller.

Her har politiet har flere kontroller, både i inngangen til barnehagen og på veien nedenfor skolen, og mange har fått bot fordi barna ikke har vært sikret. Da sikrer de neste gang, for det er sure penger ;)

Ring politiet og tips om at det er mye kjøring med usikrede barn, kanskje de har tid til en kontroll eller to. Jeg tror det er fau på skolen her som har ringt politiet, og de har kommet og holdt kontroll, flere ganger.

Anonymkode: 875d4...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fikk beskjed i en krass tone at det hadde jeg ikke noe med og de skulle bare rett opp i gaten.

Det er jo sprøtt å svare sånn... hun bryter jo loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sånn uavhengig av alt annet synes jeg alle jeg har truffet som av ulike grunner har satt barnet sitt i forovervendt sete når de er 3 1/2, er mye hyggeligere og bedre foreldre enn dem som skryter av at de ikke snur år barnet er 7 minst.

Er litt som at de som serverer kake i bursdager ofte er hyggeligere mammaer enn de som er opptatt av økologisk uten sukker.

 

Dessverre. Fordi jeg er enig i at sikkerhet er viktig, og sunt kosthold likeså. Men i praksis er min erfaring at de som ikke stresser sånn over disse tingene stort sett er koselige, rolige omsorgsfulle og flinke foreldre.

 

 

Anonymkode: 00853...66c

Eg snudde borna då dei var tre. Og har sukker i kakene på barnebursdag. Men det kunne ikkje falt meg inn å køyre med ein unge usikra i bil. Ein plass går grensa. Men bortsett frå det er eg ganske hyggeleg og grei😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Utrolig at folk som deg må bry seg. Er det ikke bare å passe sine egne saker? Jeg hadde blitt veldig irritert og sagt klart i fra. 

Anonymkode: b6d55...134

Da hadde det ikke nyttet å grine til andre etterpå om du endte opp med å være medskyldig i at barna dine ble drept i trafikken. Stupid is what stupid does. Takk Gud for at det finnes mennesker som bryr seg!!! 

Anonymkode: d8d0c...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er også ambulansearbeider, og i et svakt (forbannet) øyeblikk har jeg faktisk sagt akkurat noe lignende til en sjåfør i gaten vår 🙈 

Dvs jeg sa at det kunne være jeg som måtte ta meg av hans emotionelle behov når han sto over liket av barnet han en dag kom til å kjøre over i den farten han kjørte i boligfeltet, og min jobb å sørge for at han ikke kom til å ta livet av seg selv etterpå men skulle leve med skyldfølelsen resten av sitt pinefulle liv. Og inviterte han til å bli med meg en tur på patologen, hvor jeg dagen før hadde levert et dødt barn, så han kunne forberede seg på synet han garantert ville møte en dag. 

(han hadde akkurat nettopp sneiet naboen sin 3åring på sykkel i 70 i 20 sonen, så sykkelen ble knust, og ungen lå med kutt i panna og gråt - til mitt forsvar...Jeg var så forbannet, for vi hadde sett det komme lenge og flere hadde sagt fra uten hell) 

Vet ikke om det var avgjørende, men han har alltid kjørt utrolig rolig forbi her etterpå 😅

Noen ganger trengs sterke virkemidler. 

Anonymkode: 3e884...15e

Emotionelle??

Anonymkode: 6b882...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Emotionelle??

Anonymkode: 6b882...770

Siden du tydeligvis ikke forstod det, så menes det emosjonelle..

Anonymkode: 2e0b9...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Siden du tydeligvis ikke forstod det, så menes det emosjonelle..

Anonymkode: 2e0b9...998

Rart at en ambulansearbeider ikke vet hvordan det staves. Og at vedkommende forteller at hun har plukket opp et dødt barn i trafikken ( regner med at hun ikke mener et barn dødd av sykdom ettersom det er trafikk vi snakker om).  Det er ekstremt sjeldent at det dør barn i trafikken i Norge, så dette er et brudd på taushetsplikten. 

Anonymkode: 6b882...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Rart at en ambulansearbeider ikke vet hvordan det staves. Og at vedkommende forteller at hun har plukket opp et dødt barn i trafikken ( regner med at hun ikke mener et barn dødd av sykdom ettersom det er trafikk vi snakker om).  Det er ekstremt sjeldent at det dør barn i trafikken i Norge, så dette er et brudd på taushetsplikten. 

Anonymkode: 6b882...770

Hei forumpolitiet, hyggelig å hilse på deg :)

Ang ordet så vet jeg ikke helt hva som skjedde akkurat i øyeblikket der i går, om det var Autocorect som var morsom eller om jeg rett og slett stavet det feil i farten. Jeg er klar over hvordan det staves, uavhengig av yrkestittel, men hender at det går litt fort i svingene når engasjementet blir stort. 

Og når det gjelder det døde barnet, det var jo så klart bare noe jeg sa til han i fullt sinne der i kampens hete. Muligens i et forsøk på å gjøre inntrykk på han. - Ikke mitt sterkeste øyeblikk, skal innrømme det. Normatsett er jeg ganske rolig og behersket.

Og mente heller ikke trafikkdrept nødvendigvis. Der har jeg (takk og lov) vært veldig "heldig", i løped av alle disse årene har jeg en så lenge ikke opplevd det. Men å trille døde barn til patologen, og opplevd hardt skadde av andre episoder en trafink (og noen av de som ikke klarte seg), det har jeg. 

Anonymkode: 3e884...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sånn uavhengig av alt annet synes jeg alle jeg har truffet som av ulike grunner har satt barnet sitt i forovervendt sete når de er 3 1/2, er mye hyggeligere og bedre foreldre enn dem som skryter av at de ikke snur år barnet er 7 minst.

Er litt som at de som serverer kake i bursdager ofte er hyggeligere mammaer enn de som er opptatt av økologisk uten sukker.

 

Dessverre. Fordi jeg er enig i at sikkerhet er viktig, og sunt kosthold likeså. Men i praksis er min erfaring at de som ikke stresser sånn over disse tingene stort sett er koselige, rolige omsorgsfulle og flinke foreldre.

 

 

Anonymkode: 00853...66c

Enig. Det er også disse intense foreldrene som alltid skal hale ut foreldremøtet en ekstra halvtime fordi de MÅ diskutere om lydnivået i klasserommet er under forskriftsmessig nivå, de som setter en stopper for utflukter med barnehagen fordi man må ta buss og da er ikke barna sikret ordentlig, de som sørger for at det ikke blir noen pepperkaker på juleavslutning - bare klementiner og sukkerfri saft. 

HI, fint at du er engasjert i trafikksikkerhet, men still deg selv følgende spørsmål: tror du at din innblanding på den måten du gjorde og i den settingen vil få moren til å endre praksis?

Anonymkode: 4a946...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bygda jeg bor er det ei dame som kjørte med et lite barn på fanget. De kræsjet, og barnet døde. Dette er mange år siden, godt over 20 år. Damen fikk to barn til senere, men kom aldri over tapet. Barna hennes har bv tatt fra henne, da hun ikke var i stand til å være en god mor. 

Anonymkode: cb1ee...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg satt i bilen utenfor en matbtikk. Ut kom en mann med en flere unger i 5 - 7 års alderen kanskje. De gikk bort til en bil, og mens han la varene i bagasjerommet så klatret minst 2 barn oppi der, så lukket han bagasjerommet og kjørte vekk før jeg fikk sukk for meg. Så da lå det minst 2 unger i det bagasjerommet mens han kjørte, det var en sedan med helt tett bagasjerom.

Anonymkode: 2e0b9...998

Vi har 7 seter. Mange ganger ungene klatrer over seteryggen fra bagasjen. 

Men mulig de ikke hadde det

Anonymkode: 69850...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Rart at en ambulansearbeider ikke vet hvordan det staves. Og at vedkommende forteller at hun har plukket opp et dødt barn i trafikken ( regner med at hun ikke mener et barn dødd av sykdom ettersom det er trafikk vi snakker om).  Det er ekstremt sjeldent at det dør barn i trafikken i Norge, så dette er et brudd på taushetsplikten. 

Anonymkode: 6b882...770

Herregud!Du vet tydeligvis INGENTING om taushetsplikt og brudd på den.Du eller noen andre har ingen mulighet til å finne ut hvem dette historien omhandler.Hvert år dør tre barn i trafikken,hun fortalte ikke hvilket år dette var, hvor hun bor eller hvilket kjønn på barnet.De siste ti årene tilsvarer dette 30 barn.Det finnes heller ingen oversikt med navn, så så lenge du selv ikke er synsk har du ingen mulighet til å finne det ut.Ergo: hun har IKKE brutt taushetsplikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor ser jeg mødre som går med barnevogn på vei med 60 og 80-sone uten gangfelt. 

Anonymkode: d5bf6...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...