Gå til innhold

Har du noen gang ØNSKET noen andre noe vondt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da jeg ble mobbet på barneskolen ønsket jeg disse langt pokkern i vold. Hun ene som stadig vekk gikk og slo meg ønsket jeg faktisk død. Hun er blitt lam etter en ryggoperasjon nå nylig og jeg fryder meg. 

Da jeg forlot en kjæreste jeg ble misbrukt av og han tok brutal hevn ønsket jeg ham død. 

Det skjer faktisk at man tenker slik. 

Anonymkode: a564f...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg ble mobbet på barneskolen ønsket jeg disse langt pokkern i vold. Hun ene som stadig vekk gikk og slo meg ønsket jeg faktisk død. Hun er blitt lam etter en ryggoperasjon nå nylig og jeg fryder meg. 

Da jeg forlot en kjæreste jeg ble misbrukt av og han tok brutal hevn ønsket jeg ham død. 

Det skjer faktisk at man tenker slik. 

Anonymkode: a564f...592

Jeg skjønner at man kan ønske fæle ting for sine mobbere - det gjorde jeg selv som barn. At du fryder deg nå når hun er blitt lam skjønner jeg ikke. Du er vel voksen og dette er dermed lenge siden. Hvordan kan det gi deg noen glede i dag at hun har noe vanskelig i livet sitt? Det endrer jo ingenting i forhold til oppveksten din.

Anonymkode: 73580...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kollega som har gjort livet mitt til et helvete i mange år, uten mulighet til å komme meg unna. Den personen hadde jeg drept sakte, om jeg ikke risikerte å bli tatt. Hun er heldigvis snart ute av livet mitt. Hadde aldri trodd at jeg kunne hate en person så mye. Jeg har opplevd mye drit fra andre, men ingen så utspekulert ondskapsfulle. Ønsker alt vondt i den retningen, desverre har ikke karma slått til enda, snarere tvert imot😑

Anonymkode: 88f0c...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner at man kan ønske fæle ting for sine mobbere - det gjorde jeg selv som barn. At du fryder deg nå når hun er blitt lam skjønner jeg ikke. Du er vel voksen og dette er dermed lenge siden. Hvordan kan det gi deg noen glede i dag at hun har noe vanskelig i livet sitt? Det endrer jo ingenting i forhold til oppveksten din.

Anonymkode: 73580...313

Så når man er voksen, så kan man ikke slite med barndomstraumer lenger? 

Forstår henne godt, jeg!

Anonymkode: f48a7...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som min bestefar sa til en han absolutt ikke likte, jeg ønsker deg ingenting vondt, men jeg håper du aldri får drite. 

Er passe straff for en del, det. 

Anonymkode: dfa96...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Ønsket at mannen som voldtok meg skulle få livet ødelagt. Han havnet i en ulykke og ble multihandikappet. Veldig spesielt, men jeg tenker at karma kanskje finnes.

Anonymkode: d058e...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappas mor, dragen, var et av de mest ondskapfulle menneske på jord. Da beskjeden kom at hun var død kjennte jeh glede og lettelse. Et helvete for alle var over. INGEN som ble lei seg, så gjennomført ond var hun! 

Anonymkode: 1cb1f...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hva folk sier, så er det helt normalt å ønske andre mennesker vondt noen ganger og de aller fleste har tenkt noe slikt om noen. 

Anonymkode: 89a7e...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde i ei gate med andre og der var det ei som slarva om alt. Gidder ikkje å gå inn på saken men jeg fikk kjeft av naboen som var i vegg i vegg. Jeg vant over naboen pga kommunen var på mi side. Viste godt kor det kom i fra og dreit i det men nå har vi flytta der i fra for ca 10 år sidan. (Nabo laga kvalme samme året med dei som kjøpte huset) No sliter den slarva med samme person. Så slarva fikk igjen sjølv om jeg dreit i det.

Anonymkode: 2d167...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg ble mobbet på barneskolen ønsket jeg disse langt pokkern i vold. Hun ene som stadig vekk gikk og slo meg ønsket jeg faktisk død. Hun er blitt lam etter en ryggoperasjon nå nylig og jeg fryder meg. 

Da jeg forlot en kjæreste jeg ble misbrukt av og han tok brutal hevn ønsket jeg ham død. 

Det skjer faktisk at man tenker slik. 

Anonymkode: a564f...592

Du fryder deg over at hun ble lam? Er du ikke riktig klok?

Anonymkode: d3ce8...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønske noen noe vondt... Kommer an på. Det har hendt jeg har ønsket at noen fikk seg en lærepenge. Men jeg har aldri ønsket død, sykdom eller elendighet over noen. Og jeg har evnen til å empatisere selv med folk som skadet meg som barn (vold, mobbing, overgrep). Jeg tenker at de gjorde det fordi de ikke hadde det så bra, fordi de manglet noe. Det er få som skader andre av ren ondskap, selv om de kanskje finnes. Jeg skal innrømme at det hender jeg hoverer litt i mitt stille sinn over at jeg (etter mye om og men) har fått et rikt og meningsfullt liv, med den store kjærligheten, fine unger og en spennende jobb. Mens det kanskje ikke har gått så strålende med dem jeg tenker på.

Anonymkode: e22ee...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør jeg. Jeg ønsker far til mitt eldste barn alt vondt. Han kunne godt gått hen å blitt påkjørt av et tog for alt jeg bryr meg. 

Anonymkode: fecba...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så når man er voksen, så kan man ikke slite med barndomstraumer lenger? 

Forstår henne godt, jeg!

Anonymkode: f48a7...f1e

Selvfølgelig kan man få slite med barndomstraumer, men det er ikke det samme som å fryde seg over andre menneskers ulykke.

Jeg ble grovt seksuelt misbrukt av min far, fra jeg var 3 år. Da han ble dement, så frydet jeg meg ikke. Ønsker faktisk ikke andre vondt, selv om de har gjort meg vondt. Men jeg tar avstand, og ønsker ikke noe kontakt. 

Anonymkode: f0d9c...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet med noen som jeg den dag i dag mener aldri burde få stå i stillingen sin. Grunnen var at vedkommende ikke møtte opp på jobb til tiden stort sett hver dag, uteble mange dager uten å gi beskjed og benyttet sykemelding for egen privat nytte, i tillegg til svært mangelfull utførelse av jobben. Jeg har blant annet et eksempel på egenmelding hvor vedkommende var på reise til en storby og deltok på et privat arrangement som virkelig ikke samsvarte med sykdommen som var bakgrunnen til fraværet. 

Tok dette opp med ledelsen, da fraværet til personen påvirket min og andres hverdag mye, ble satt i mange dårlige situasjoner. Ledelsen var dessverre konfliktsky og gjorde ingen tiltak utover å prate med kollegaen og det hele bare fortsatte. Jeg ble utsatt for en del stygge kommentarer og påstander fra denne kollegaen i etterkant. 

Karma, det har jeg liten tro på. Vedkommende har nå full jobb, godt betalt, fremdeles godt lent på sine kollegaer. Jeg sa opp min stilling etter flere episoder hvor kollegaen min kom med svært stygge kommentarer om meg og min familie. Dessverre gjorde jeg et dårlig valg da jeg søkte ny jobb og har i dag ikke denne stillingen (ikke noe galt med arbeidsstedet, men reduksjon i arbeidsmengde, først inn er først ut). Etter utallige år med overtid og altfor mye ansvar, sitter jeg nå med et vikariat uten mulighet for full stilling og tidligere kollega surfer gjennom livet i godt kjent stil. Så karma har definitivt ikke fulgt arbeidsmoral her. 

Anonymkode: 192db...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kanskje i et øyeblikk tenkt "gid du datt og slo deg" av og til når noen har oppført seg veldig dårlig som burde visst og kunnet bedre, men sånn egentlig ønsker jeg ingen noe vondt, ønsker heller at de skal stoppe opp og se seg selv utenfra litt og bli en bedre utgave av seg selv.

Anonymkode: 28f8c...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...