Gå til innhold

Er det helt teit at en voksen mann går i dress?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nei, ikke som i penklær, tenker da på hel dress til å ha på seg ute om vinteren. JEG (dame) har det og går gjerne med det. Jeg ser ikke ut som en supermodell i det, men den er god og varm og jeg slipper snø og trekk opp under jakka. Enkelt og greit å ta på seg.

Vurderer å kjøpe til mannen, men blir det sett på som teit at menn bruker det om man har en "vinterdag" ute?

Anonymkode: 71d24...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn scooterdress mener du? 

Gubben her har en, bruker den om han f.eks skal måke snø av taket eller andre jobber ute av og til, men som regel bruker han utebukse med seler og jakke. Ingen trekk opp der 😉

Guttungen på 17 har også en, bruker den på vår og høst, når det ikke er minusgrader enda, men grisekaldt å kjøre motorsykkel... 

Det er ikke noe min mann ville brukt i skiløypa eller i akebakken der man møter på andre folk, men hjemme i hagen er det jo kjekt å ha. Enig med han i det. 

Anonymkode: c011f...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, for å være ærlig synes jeg det er mindre teit enn at en voksen dame går i det. Men - det er ikke alt i livet som handler om å ta seg ut. Noe som ihvertfall er teit er å ikke kle seg etter forholdene. Så ifbm friluftsliv eller når det er veldig kaldt, er det helt innafor. Skal du på f.eks. isfiske, finnes det mange antrekk som er teitere...

Anonymkode: 178cc...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånn scooterdress mener du? 

Gubben her har en, bruker den om han f.eks skal måke snø av taket eller andre jobber ute av og til, men som regel bruker han utebukse med seler og jakke. Ingen trekk opp der 😉

Guttungen på 17 har også en, bruker den på vår og høst, når det ikke er minusgrader enda, men grisekaldt å kjøre motorsykkel... 

Det er ikke noe min mann ville brukt i skiløypa eller i akebakken der man møter på andre folk, men hjemme i hagen er det jo kjekt å ha. Enig med han i det. 

Anonymkode: c011f...147

Varmedress. Ja, så litt på utebukse med seler. Men skulle hatt en til 500-2000 kroner, vet ikke hvilken.

Anonymkode: 71d24...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, for å være ærlig synes jeg det er mindre teit enn at en voksen dame går i det. Men - det er ikke alt i livet som handler om å ta seg ut. Noe som ihvertfall er teit er å ikke kle seg etter forholdene. Så ifbm friluftsliv eller når det er veldig kaldt, er det helt innafor. Skal du på f.eks. isfiske, finnes det mange antrekk som er teitere...

Anonymkode: 178cc...463

Hvorfor er det mer teit at en voksen dame går i det? Skal det være forbeholdt menn da?

 

Anonymkode: 71d24...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er bonde og ser stadig mine mannlege kollega gå i heldress både ute og inne. Det ser ikkje teit ut. 

Anonymkode: 8b40d...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor bryr du deg om hva andre synes? Du finner alltid noen som synes at noe er teit.

 

Jeg ville aldri fått mannen min til å gå i en sånn dress fordi HAN synes det er teit.. og det synes jeg er teit :P så du skal være glad om mannen din finner seg i å gå i sånn dress.

Anonymkode: bd038...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor bryr du deg om hva andre synes? Du finner alltid noen som synes at noe er teit.

 

Jeg ville aldri fått mannen min til å gå i en sånn dress fordi HAN synes det er teit.. og det synes jeg er teit :P så du skal være glad om mannen din finner seg i å gå i sånn dress.

Anonymkode: bd038...d12

Han gjør det, jeg spurte ham :) 

Men finner seg i? Hva mener du med det egentlig, for det kunne tolkes ganske stygt. Som om "dress" er noe man påfører andre mennesker, som noe negativt og dårlig gjort.

Anonymkode: 71d24...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet spørs jo helt hva den skal brukes til! For å dra på seg noe kvikt for å sitte ute i snøen med ungene et det supert. Men svært upraktisk hvis du skal være i aktivitet som gjør deg varm, om du gjøre serier bevegelser osv. Det er vanskeligere å regulere varmen og vanskeligere å bevege å hel dressen i todelt. 

Anonymkode: f225d...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Stormberg og Hoppinn har gode vinterdresser til både dame og herre, ikke teit å være varm. 

Anonymkode: e619f...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Stormbergdressen min (er riktignok dame da). Kjenner flere menn som bruker heldress, men i Finnmark er det kanskje mer «normalt» enn i f.eks Oslo(?). 

Bruker den ikke bare for å gå i sentrum liksom, men på tur, ved jobbing ute o.l. brukes heldress hyppig.

Anonymkode: d31d0...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg elsker Stormbergdressen min (er riktignok dame da). Kjenner flere menn som bruker heldress, men i Finnmark er det kanskje mer «normalt» enn i f.eks Oslo(?). 

Bruker den ikke bare for å gå i sentrum liksom, men på tur, ved jobbing ute o.l. brukes heldress hyppig.

Anonymkode: d31d0...35e

Ja, vi bor på landet da. 

Anonymkode: 71d24...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som regel altfor varmt å bruke heldress hvis man skal gjøre noe, altså utføre fysisk arbeid. Hvis man måker snø, f.eks., så renner man jo bort av svette med sånn bekledning. Gjelder i alle fall både for mannen min og meg.

Anonymkode: 8426e...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2019 den 17.36, Anonym bruker skrev:

Varmedress. Ja, så litt på utebukse med seler. Men skulle hatt en til 500-2000 kroner, vet ikke hvilken.

Anonymkode: 71d24...f0d

Jeg kan anbefale deg dette vintersettet, veldig godt og varmt.
https://www.univern.no/protec-combi-vinterbukse-svart-8466331028.html
https://www.univern.no/protec-vinterjakke-svartgr81550415.html

Jeg har og dress fra wild fox wear som er kjempegod

Anonymkode: 14920...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Når et er mellom 10 og 15 minusgrader, så slenger jeg gjerne på meg Svalbarddressen som jeg bestilte fra Svalbard, og går meg en times tur..........

Så lenge dressen ikke har fast teddyfor, så svetter en ikke helt bort heller.........

Elsker dressen min, da den er ekstra deilig å bruke i kombinasjon med en Helly hansen joggebukse/fiberpelsbukse!! Dressen er akkurat passe varm, og har en høy og lun fleecekrage! I tillegg en superdeilig og stor hette!! 

Om noen synes det er teit å bruke en slik dress, så får dere mene hva dere vil!! Jeg ønsker ikke å fryse, men å være behagelig, og passe varmt kledd!!

Skulle ønske det var mere vanlig å bruke dette klesplagget!

Jeg blir litt glad av å se f.eks en jente skulle dukke opp på Kiwi i en varmedress i 16/18 års alderen med frosne rosa kinn, en kald vinterdag og gradestokken viser 13 minusgrader!! Hun har skjønt det!! Dette oppleves uansett svært sjelden dessverre..........

Varmedress/Scooterdress er en klar favoritt hos meg om vinteren, i hvertfall!!

Håper på en riktig kald, og DEILIG vinter i 2023/2024 folkens, og ikke minst i mange år fremover!!!!

Det er vel mere vanlig å bruke varmedress Nordover i landet, og ikke minst på Svalbard!! Synd det ikke er mere vanlig Sør- Norge..........

 

 

 

 

Anonymkode: 51790...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 19.10.2019 den 17.03):

Nei, ikke som i penklær, tenker da på hel dress til å ha på seg ute om vinteren. JEG (dame) har det og går gjerne med det. Jeg ser ikke ut som en supermodell i det, men den er god og varm og jeg slipper snø og trekk opp under jakka. Enkelt og greit å ta på seg.

Vurderer å kjøpe til mannen, men blir det sett på som teit at menn bruker det om man har en "vinterdag" ute?

Anonymkode: 71d24...f0d

Rykene-bunad? Du trenger ikke gå rundt i det. 

Anonymkode: 3f08d...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg blir litt glad av å se f.eks en jente skulle dukke opp på Kiwi i en varmedress i 16/18 års alderen med frosne rosa kinn, en kald vinterdag og gradestokken viser 13 minusgrader!! Hun har skjønt det!! Dette oppleves uansett svært sjelden dessverre..........

At du som er godt voksen mann(?) synes det er så fint å se jenter på 16-18 år i varmedress, at du henter opp en gammel tråd for å skrive om det, er jo noe liiitt annet enn at voksne kvinner synes deres egne menn er flotte i varmedress………

Anonymkode: 702b0...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...